Płyny- szybkie ubywanie - hamulcowy i hłodniczy
-
Witam
Takie ogólne zapytanie może ktoś wie jak sobie z tym poradzić.
Zauważyłem że często muszę dolewać płyn chłodniczy oraz płyn hamulcowy.
Co do pierwszego to czytałem że to przez LPG - jakaś złączka
Co do drugiego to w zeszłym roku wymieniałem tarcze i klocki z przodu. Tak chyba od tamtego czasu zauważyłem że muszę często dolewać płyn (pojawia się kontrolka na cyferblacie)Jakieś porady, naprawy sugestie
<!-- s:) -->
-
W jednym i drugim przypadku masz pewnie wyciek i tyle. Trzeba przejrzeć cały układ.
Cóż pozostaje lampa w rękę, kanał lub podnośnik i lokalizacja.
Z uciekającym płynem hamulcowym bym na Twym miejscu nie ryzykował jazdy bo wpakujesz się w kufer innemu użytkownikowi drogi. -
byłem z tym u mechanika żadnych wycieków nie widział w hamulcach
-
z tyłu masz bębny i ściągał Ci je mechaniol?
-
Jeżeli będzie wyciek nie trzeba ściągać bębnów bo mokro i tak będzie, przerabiałem w poprzedniej fabii. Trzeba przejrzeć cały ukł. coś być musi.
-
jeśli wymieniłeś przód to teraz pewnie nadszedł czas na tył
-
a co z chłodnicą ????
-
Jeżeli masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w miejscu gdzie płyn ucieka do ukł. wydechowego wycieku nie zobaczysz na zew., a maź pod korkiem masz? lub oczka rosołowe w płynie chłodzącym?
A tak wogule to uzupełnij profil bo nie wiadomo o jaki silnik chodzi. -
- płyn chłodniczy
- jeśli używasz G12 lub G13, to w miejscu wycieku powinien się robić różowy osad. W przypadku borygo nie zauważyłem takowego. Sprawdź następujące elementy:
- korek w chłodnicy (na dole z prawej) czy jest dobrze zakręcony - aby otworzyć nalezy go przekręcić i odciągnąć)
- opaski na wężach - sprawdź, czy na końcu węża nie robi się biały lub różowy osad - jeśli tak, to tam jest wyciek
- obudowa termostatu - lubi cieknąc od strony głowicy jak również czujnik temperatury może puszczać płyn (tutaj trudniej o jednoznaczne ślady)
- uszczelka pod głowicą. Jeśli na korku wlewu oleju / zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego robi się biały osad (tzw. masełko). to to może być przyczyną (zwłaszcza, jak "przybywa" oleju)
- opaski na przewodach - powinny być samozaciskowe. Jeśli gazownicy założyli zakręcane to przy spadku temperatury powietrza lubią się rozszczelnić. Czasem nie wystarczy tylko dokręcić, trzeba poluzować, obrócić i założyć nieco inaczej, żeby było szczelnie.
- jak nic nie znajdziesz, to posyp układ talkiem i po jakimś czasie zobacz, czy nie ma gdzieś śladów cieknącego płynu
- płyn hamulcowy:
przód: obadaj odpowietrzniki, wyczyść dokładnie i po jakimś czasie sprawdź, czy się nie pocą
tył - to samo z odpowietrznikami + zdjęcie bębnów i oględziny cylinderków. Jeśli nie chcesz ściągać bębnów to podjedź do jakiejś stacji obsługi pojazdów i zrób test hamowania tyłu - jeśli cylinderek puszcza Ci płyn, to to koło będzie zdecydowanie gorzej hamowało.
PŁYN HAMULCOWY JEST ŻRĄCY, więc nie dotykaj gołymi paluchami.