[F1] Prękościomierz umarł

Topic created · 7 Posts · 1767 Views
  • Witam

    Mam Fabie 19 SDI. W czasie zimy strzałka predkościomierza zaczeła wariować. podskakiwała sobie i opadała ale po 5 minutach jazdy wszystko wracało do normy. Teraz strzałaka w ogóle nie drgnie 😞 <!-- s:( -->. Czy tkoś to miał ? Czy mozna naprowić to samemu czy trzeba do warsztatu?
    sklopot

  • [quote="sklopot"]Witam

    Mam Fabie 19 SDI. W czasie zimy strzałka predkościomierza zaczeła wariować. podskakiwała sobie i opadała ale po 5 minutach jazdy wszystko wracało do normy. Teraz strzałaka w ogóle nie drgnie 😞 <!-- s:( -->. Czy tkoś to miał ? Czy mozna naprowić to samemu czy trzeba do warsztatu?
    sklopot[/quote]

    Myślę, że z samodzielną naprawą może być problem. Prędkościomierz jak i cała tablica rozdzielcza jest sterowana elektronicznie, czyli bez ingerencji mechanicznej. Za pomocą VAGa można na postoju np. zwiększyć wskazywane obroty i prędkość na max.
    A jeśli chodzi o Twój problem to zacząłbym od podłączenia VAGa. Sprawdź błędy, przetestuj działanie tablicy wskaźników.

  • Dawniej za wskazania prędkości odpowiedzialna była linka, era się zmieniła teraz steruje nią czujnik, niestety nie wiem który i gdzie on jest. Przypuszczam, iż to on jest przyczyną [b]Twych[/b] problemów.

  • Witam mam podobny problem. Od wczoraj prędkościomierz zaczął mi wariować, raz pokazuje dobrze, raz nie pokazuje wcale a innym razem faluje między prędkościami, a jeszcze innym na postoju wskazówka podskakuje.

    Czytałem, że może to być czujnik prędkości w skrzyni. Wymieniał to ktoś kiedyś ? Da radę samemu wymienić czy trzeba rozbierać połowę auta u mechanika ?

  • Pewnie da się wymienić samemu, z tego co pamiętam jescze chyba nikt nie wymieniał więc będziesz pierwszy 🙂 <!-- s:) -->

  • a że tak zapytam - wiązka w komorze silnika sprawdzona ?
    poza tym wymiana zegarów nie powoduje rozebrania połowy samochodu, ale to zostawiłbym na sam koniec.
    czujnik prędkości - podepnik się z kompem do samochodu, przejedź się [b]we 2 osoby [/b]i bedziesz wiedział.

    ja bym zaczął od wiązki - w komorzes ilnika i w podszybiu :!: <!-- s:!: -->

  • Nie no zegarów wymieniać nie chcę 🙂 <!-- s:) -->

    Wiązka nie była sprawdzana, ale powinna być w dobrym stanie bo parę lat temu była wymieniana. Ale dla pewności w weekend sprawdzę bo wspomaganie też zaczęło wariować.

    Czekam na przesyłkę z VAGiem wtedy się podepnę i może pokaże co mu jest...

Log in to reply