Fabia 1.4 silnik zgasł i nie chce odpalić (świeci się check)
-
Witam.
Mam problem ze swoją skodzianą, Fabia 1.4 16v 2005r, jakiś tydzień temu założona instalacja LPG na wtryskiwaczach HANY sekwencja. Po nocy padł mi akumulator nie mogłem rano odpalić auta podłączyłem go bezpośrednio w samochodzie nie odłączając klem lecz auto dalej nie chciało odpalić. Odpaliłem auto poprzez przewody, po powrocie do domu, nastepnie jeszcze raz wyjechałem i w trakcie jazdy samochód zaczął tracic na mocy na gazie, nie przelączył się automatycznie na benzyne, zaczeła migać kontrolka CHECK, zgasiłem samochod odpaliłem jeszcze raz, lampka CHECK paliła się stale dojechalem do domu na zapalonym checku, samochod nie mial w ogole mocy odczekałem i zapalilem samochod na benzynie na zimnym silniku, silnikiem mocno rzucało, cały czas pali się kontrolka CHECK, na pewno zabrakło mi gazu. Dzwoniąc do pana od gazu powiedział, że to cewka zapłonu najprawdopodobniej padła. Czy to może byc to? czy to może być związane z tym, że nie przełączył mi się samochod na benzyne i stało się cos z wtryskami? I czemu akumulator pada mi przez jedną noc? jest sprawny bo sprawdzałem w innym aucie i odpala normalnie...
Wszelkie informacje których mogłem nie podać podam, tylko powiedzcie co chcecie wiedzieć..Jeśli ktoś miał taki przypadek czy może coś wie będę wdzięczny, samochodzik potrzebny mi jak najszybciej bo służy do jazdy do pracy..
-
Nie padł Ci przypadkiem akumulator?
-
Podłącz komputer, jaki kod usterki ?
Akumulator pada ci bo masz za duży pobór energii, sprawdz amperomierzem ile ci bierze.
M. -
Pierwsze to zapal go, a następnie podłącz miernik i sprawdź czy masz ładowanie ma być między 13,8 a 14,4V.
-
Z Twojego opisu wynika:
1/Problem z aku pojawił się po zagazowaniu-- może gazownik coś źle podłączył i "coś" pobiera prąd w nocy.
2/sprawdź masy
Zastanawia mnie jeszcze to ,że auto nie przeszło na benzynę jak brakło gazu. Ja szedł bym tropem gazownika - czy aby on czegoś nie ztetrał.
Jedź do niego wszak ta usterka wystąpiła w związku z gazem - takie jest moje zdanie -
Własnie wynika że gazownik coś zepsuł a teraz ucieka od odpowiedzialności ....
Ciekawe jaki kod usterki sie zapalił i co dalej z tym autkiem ...
M. -
Gazownik to jedno. Ale te cewki tp tez dobry trop. Mogla jakas pasc.
-
najlepszym tropem jest lampka check engine <!-- s;) -->
-
tzn, problem z aku miałem już wcześniej bo padał zbyt często, ale zastanawiające jest to czemu auto nie przeskoczyło na benzyne, ewentualnie przeskoczyło i wywołało takie skutki, dzis znajomy mechanik mi powiedział abym wyjał aku skasował komputer tzn. te usterke wyjął swiece i cewki i odpalil auto na sucho przy naładowanym aku, zeby przepalic to co tam bylo jesli to zla mieszanka, jesli to nie pomoze, to nie pozostaje nic innego niz mechanik i komputer, dodatkowo jak będę to robił sprawdze te cewki, chcialbym aby to pomogło ewentualnie cewki bo to koszt 100zl a jak oddam auto do mechaniora zaplace wiecej, a do gazownika nie mam jak dojechac tym autem bo to kawalek drogi a auto nie jezdzi... takze lipa straszna... jakby jeszcze nie rzucało tym silnikiem tak to bym probowal..
dodatkowo kiedy podłączam aku to iskrzy na klemach, to tez chyba wskazuje na jakies zwarcie na przewodach prawda?
-
[quote="fr3eq"]dodatkowo kiedy podłączam aku to iskrzy na klemach, to tez chyba wskazuje na jakies zwarcie na przewodach prawda?[/quote]
To akurat normalne zjawisko.
-
"dzis znajomy mechanik mi powiedział abym wyjał aku skasował komputer tzn. te usterke wyjął swiece i cewki i odpalil auto na sucho przy naładowanym aku, zeby przepalic to co tam bylo jesli to zla mieszanka,"
Dziwna ta porada "znajomego mechanika" moim zdaniem szkoda roboty , komputer pewnie wiele by podpowiedział. Auto teraz nie odpal woglóe, czy po odpaleniu pracuje nie równo - szarpie silnikiem ? -
Cewka na 4tym poszła, wymieniona auto samo się ustawiło i teraz śmiga jak ta lala, tylko czy przez tą cewke mogł mi się rozładowywać akumulator? Bo np. jak zgaśnie mi auto podczas ruszania a mam włączone światła, dmuchawe i radio to nie chce odpalić dopiero jak wszystko wyłącze to odpala, czy to nadal ten aku lub problem z prądem? bo teraz auto jest odpalane codziennie wiec aku może sie szybko nie rozładowywać i nie mam jak sprawdzic czy jest ladnowanie czy jak zostawie go na 2-3 dni to znow padnie..
-
Podjedź do dobrego sklepu z akumulatorami ,powiedz ,że interesuje cię zakup , w wielu takich sklepach mają testery , które pokazują stan akumulatora, pobór prądu przy rozruchu , oraz ładowanie. Nie wiem jak w Twoich okolicach ale w Poznaniu są takie sklepy
-
[quote="fr3eq"]nie mam jak sprawdzic czy jest ladnowanie [/quote]
Kup w hipermarkecie np. real najtańszy miernik, widziałem coś za ok. 15 zł.
-
[quote="MirekS"][quote="fr3eq"]nie mam jak sprawdzic czy jest ladnowanie [/quote]
Kup w hipermarkecie np. real najtańszy miernik, widziałem coś za ok. 15 zł.[/quote]
Najtańszym miernikiem wiele nie zwojuje! Jeśli auto po wymianie cewki "śmiga" to jak by nie było ładowania to by raczej nie śmigało..
Z opisu wynika raczej ,że akumulator nie "trzyma prądu" albo jest za duży pobór prądu, czy inne. Tego marketowym miernikiem nie stwierdzisz. -
Możesz to wyjaśnić
Bo np. jak zgaśnie mi auto podczas ruszania a mam włączone światła, dmuchawe i radio to nie chce odpalić dopiero jak wszystko wyłącze to odpala,Rozrusznik kręci i silnik nie odpala ?
Rozrusznik nie chce kręcić?
Czy czasem nie jest tak ,że gdy są włączone światła. radio i inne to podczas kręcenia rozrusznikiem te odbiorniki automatycznie są rozłączane od napięcia? -
Jak silnik zgaśnie, i mam włączone radio dmuchawe i światła, to rozrusznik kręci ale auto nie odpala..
-
[quote="szymek krusz"]
Najtańszym miernikiem wiele nie zwojuje! Jeśli auto po wymianie cewki "śmiga" to jak by nie było ładowania to by raczej nie śmigało..
Z opisu wynika raczej ,że akumulator nie "trzyma prądu" albo jest za duży pobór prądu, czy inne. Tego marketowym miernikiem nie stwierdzisz.[/quote]Nie zgodzę się z Tobą, marketowym miernikiem jesteś w stanie stwierdzić czy masz ładowanie czy nie, nie musisz do tego kupować profesionalnego. Sam taki kupiłem za 12zł z 4 lata temu i do podstawowych pomiarów spokojnie wystarczy.
Prosty przykład w byłej astrze żony było słabe ładowanie oscylowało między 12,9 a 13,1 przyczyna była banalna zaśniedziała masa na alternatorze.
Po rozkręceniu i wyczyszczeniu kabla masowego od razu skoczyło na 14,2 i tak było aż do sprzedania wózka, problemy z baterią skończyły się jak ręką odjął.
Natomiast do mierzenia elektrolitu w baterii używam tego testera http://allegro.pl/tester-gestosci-elektrolitu-akumulatora-a71120-i2992230383.html<!-- m --> -
Mirek ,
zgoda ładowanie marketowym sprawdzisz, i o tym mówiłem, ale przypomnę Ci ,że mi chodziło o miernik -urządzenie , które oprócz ładowania , mierzy pobór prądu przez rozrusznik, oraz po wykonaniu pomiarów ocenia stan akumulatora i nawet robi wydruk (mamy taki w pracy)"""""Z opisu wynika raczej ,że akumulator nie "trzyma prądu" albo jest za duży pobór prądu, czy inne. Tego marketowym miernikiem nie stwierdzisz."""""""
-
Zgadza się czegoś bardziej zaawansowanego nim nie zrobisz, ale ja mam na myśli podstawową obsługę dla osoby która bliżej nie ma styczności z prądami.