Witaj na forum Fabia Club Polska

Zamarznięta odma Fabia 2001 1.4 16V AUA

Topic created · 32 Posts · 15241 Views
  • Witam
    wczoraj mnie spotkała nie miła niespodzianka w postaci zamarzniętej odmy 😕 <!-- s:/ -->. Kilka dni temu chłodnica odmówiła posłuszeństwa wywaliło mi cały płyn chł. na szczęście jak już wjechałem do pracy parkuję a tu nagle kontrolka,piszczenie to od razu wyłączyłem silnik, patrze a z chłodnicy leje się jak z kranu. Wczoraj kupiłem nową,wymieniłem zalałem płynem i grzeje, a nagle kumpel krzyczy wyłącz silnik bagnetem zaczęło wywalać olej (całe szczęście że tą stroną). Auto stało 3 dni i odma od góry do samego doły była zamarznięta ;/ wypełniona lodem. Dziś śmigam z suszarką i grzejniczkiem i trzeba rozgrzać dziada , mam pytanie czy ktoś czyścił odmę ?? dużo z tym roboty?

  • Zamontuj sobie taki serwisowy zestaw do podgrzewanie odmy, opracowany dla tego silnika przez VW.
    Odma jest wtedy podgrzewana płynem chłodzącym , jest jeszcze dodatkowa elektryczna grzałka, unikniesz problemów z wyrzucaniem oleju i w konsekwencji zatarcia silnika.

    Mam pytanko jaki masz olej w silniku ?

    Pozdrawiam Michał

  • No i pytanie co ile był zmieniany ten olej i w jaki sposób.

  • Olej mobil 1 5w50 peak life . Zmieniam olej co 15 tys ostatnia zmiana jakis 10
    00 km temu

  • [quote="nowynh"]Olej mobil 1 5w50 peak life . Zmieniam olej co 15 tys ostatnia zmiana jakis 10
    00 km temu[/quote]

    A czasowo jak i jaka metoda?

  • 8 miesiecy i w serwisie wymienianiy ,wysysany

  • [quote="nowynh"]8 miesiecy i w serwisie wymienianiy ,wysysany[/quote]

    Właśnie tak ostatnio rozmawialiśmy ze znajomym o wysysaniu... nawet 1,5 litra starego oleju potrafi zostać.

  • odma odmrożona przy pomocy suszarki auto na chodzie 🙂 <!-- s:) -->

  • Otrzymałem kiedyś taka informację od znajomego że do tego silnika 1,4 16V wyjatkowo pasuje jeden olej, opracowany do tego
    silnika , absorbuje wilogoć zapobiegajac zamarzaniu odmy.
    Nie wiem czy ta informacja jest na 100% pewna , a nie chce tu uskuteczniać reklamy...
    Znajomy pracuje w serwisie VW w Niemczech.
    Stad moje pytranie na jakim oleju jezdził silnik.
    Jak na razie żaden zatarty nie jezdził na tym zalecanym....

    Pozdrawiam Michał

  • Swego czasu była akcja serwisowa w tych silnikach na montaż grzałki z powodu dużej ilości zatartych silników, zainteresuj się tym bliżej może uda Ci się coś jeszcze wskórać.

  • Polecam ciekawy watek w forum Audi A2

    http://www.audia2.ecom.com.pl/porady_ii.html#Zamarzanie<!-- m --> odmy

    Co do olejów to nie wszytkie syntetyczne sa dobre dla tego silnika.

  • dzięki za informacje ,oraz michal33686 za ciekawy wątek 🙂 <!-- s:) -->. Po świętach msze przeczyścić odmę tylko msze ze znajomym pogadać żeby mi udostępnił garaż bo bez kanału słaby dostęp

  • jesli masz problemy z odma to polecam ze 2 razy w tygodniu wkrecic mocniej na trasie silnik na obroty (~4k rpm) i przejechac sie troche, zeby porzadnie podgrzalo i przepalilo, sam kiedys mialem w starym aucie troche problemow z tym odkad moj zaufany mechanik po porzadnym wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy polecil mi ten sposob, od tej pory zawsze jezdze dynamicznie i na wyzszych obrotach, co benzynie sluzy, bo do tego jest tez stworzona, szczegolnie w starszych autkach sporo potrafi sie "oczyscic" - oczywiscie wszystko z glowa

    po zastosowaniu sie do tego przepisu byla wieksza frajda z jazdy, wcale nie tak duzo wieksze spalanie, bo czesciej zdejmuje sie noge z gazu i spory odcinek przejezdza na pelnym odcieciu paliwa w tym momencie, a problemow z zamarznieta odma, zasyfiona przepustnica, krokowka i falujacymi obrotami itp nie bylo zadnych przez 3 lata, teraz to juz nieaktualne co prawda bo uzytkuje nowa fabie, ale moze warto to przemyslec ...

  • no i stało się znowu ;/ -8 na polu i odma zamarzła w piz.....

  • [quote="nowynh"]no i stało się znowu ;/ -8 na polu i odma zamarzła w piz.....[/quote]

    Ja pierdzielę... 😮 Zainwestuj w tę całą grzałkę.

  • Patrzylem na necie ale nie bylo na allegro a w skodzie 380 kosztuje 😕 <!-- s:/ --> musze wyczyscic odme ale nie mam zabardzo nie mam miejsca z kanalem

  • [quote="nowynh"]Patrzylem na necie ale nie bylo na allegro a w skodzie 380 kosztuje 😕 <!-- s:/ --> musze wyczyscic odme ale nie mam zabardzo nie mam miejsca z kanalem[/quote]

    Lepsze 380 PLN, nić mieć ciągle problem... Nie chcę być złym zwiastunem, ale będziesz się z tym bujał przez całą zimę i nie wiadomo kiedy z powodu zamarzniętej odmy wydmucha Ci uszczelkę pod głowicą. Wtedy będziesz myślał... "ja pierdzielę, dlaczego nie kupiłem tego badziewia za 380 zł...".

  • Założ drugą odme , napisałem o tym w poscie o silniku 1,4 16V.

    Montowano takie coś w Golfa IV na rynek rosyjski.

  • [quote="michal33686"]Otrzymałem kiedyś taka informację od znajomego że do tego silnika 1,4 16V wyjatkowo pasuje jeden olej, opracowany do tego
    silnika , absorbuje wilogoć zapobiegajac zamarzaniu odmy.
    Nie wiem czy ta informacja jest na 100% pewna , a nie chce tu uskuteczniać reklamy...
    Znajomy pracuje w serwisie VW w Niemczech.
    Stad moje pytranie na jakim oleju jezdził silnik.
    Jak na razie żaden zatarty nie jezdził na tym zalecanym....

    Pozdrawiam Michał[/quote]
    Jaki olej przewiduje VW do tych silników?Ja mam F2 1,4 16v oznaczenie silnika BXW ale w nich też zdarzają się ponoć odmy.Dobrze wiedzieć takie szczegóły.Póki co wszystko jest ok.

  • Nie możliwe , w BXW odma jest podgrzewana cieczą chłodzącą + elektrycznie, dodatkowo jest tam druga górna odma, z pokrywy wałków rozrządu do filtra powietrza z zaworkiem podciśnieniowym.
    Zalecany olej to VW 502.00 ze wskazaniem na niską zawartość popiołu i HTHS powyżej 3,5 mPa*s (olej C3) zalecane do samochodów z Euro 4 i Euro 5.

    Osobiście używam 5w40 C3

    M.

Log in to reply