Wymiana nagrzewnicy

Topic created · 16 Posts · 15292 Views
  • Hejka

    Mam pytanie, jak trudne jest wymienienie nagrzewnicy w fabi 1.4 mpi 2001 r . Wyjdzie jakoś łatwo czy trzeba rozbierać cały przód ?? Muszę coś z tym zrobić bo nie grzeje

  • a układ masz odpowietrzony ?

  • układ sam się odpowietrza, tak myślę a jeżeli nie to jak go się odpowietrza i jak się wymienia nagrzewnicę, wyjmuje

  • Wyjmij czujnik temperatury płynu i lej tam płyn, aż zacznie się wylewać.

  • Ten przy termostacie ?? Da to coś ?? A jeśli chodzi o wyjecie nagrzewnicy nie zaszkodziło by ją przedmychać, tylko ile przy tym pracy ??

  • [quote="flatron1111"]Ten przy termostacie ?? Da to coś ?? [/quote]
    tak, przy termostacie. Czujnik ten jest najwyżej (poza zbiorniczkiem wyrównawczym).
    Z tego co się orientuję to dostęp do nagrzewnicy jest trudny bo jest ona pod deską..

    Termostat masz ok?

  • Czy ok nie powiedział bym, bo w trasie temu ma z 70-80 stopni, natomiast po mieście idealnie 90 . Ale zakładałem nowy z obudową 5 miesięcy temu po tym jak rozwaliło obudowę, uszczelka pod głowicą była padnięta . Myślę że jeżeli nawet ma te 70 to i nagrzewnica tyle powinna mieć

  • a nie grzeje Ci w ogóle czy coś tam grzeje ale słabo?

  • Grzeje bardzo słabo

  • Czy można odświeżyć temat wymiany nagrzewnicy gdyż w mojej Fabce (1.4 MPI AME + LPG) podejrzewam właśnie to.
    OBJAWY:
    Kiedyś auto po odpaleniu i przejechaniu paru kilometrów ogrzewanie działało już na maxa.
    Od tygodnia przestało grzać, leci tylko letnie powietrze. Wymieniłem termostat i nie zauważyłem różnicy.
    Zima się zbliża a w aucie dobrze by było mieć ogrzewanie sprawne w 100% procentach 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="em_dzej"]Czy można odświeżyć temat wymiany nagrzewnicy gdyż w mojej Fabce (1.4 MPI AME + LPG) podejrzewam właśnie to.
    OBJAWY:
    Kiedyś auto po odpaleniu i przejechaniu paru kilometrów ogrzewanie działało już na maxa.
    Od tygodnia przestało grzać, leci tylko letnie powietrze. Wymieniłem termostat i nie zauważyłem różnicy.
    Zima się zbliża a w aucie dobrze by było mieć ogrzewanie sprawne w 100% procentach 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Opisz dokładnie problem.
    Czy ogrzewanie które działało na maxa było ustawione na nawiew na maxa czy jak zmniejszyłeś temperaturę to temperatura grzania spadła?Skoro aktualnie grzeje tylko "na letnio" to po zmianie ustawień na max zmienia się coś?
    Czy w czasie jazdy temperatura na wskaźniku temperatury świruje czy jak się autko rozgrzeje do tych 90'C to tak trzyma?
    Kolejna sprawa czy masz u siebie klimę?

    Daj znać postaram się pomóc. 😉

  • Wracam do tematu. Zima jaka bylai jest każdy widzi dlatego odwlekałem ale trzeba doprowadzić sprawe do porzadku.

    Powietrze letnie wiało gdy dmuchawa jest ustawiona na polowe zakresu. Gdy jest na MAXA leci jeszcze chlodniejsze powietrze.
    Nie mam w aucie klimatyzacji, temperatura na wskaźniku nie wariuje, rozgrzewa sie w miescie do 90 stopni, w trasie podobnie takze z temperaturą wg mnie jest ok. Fabka spisuje sie bez zarzutu tylko to ... ogrzewanie.
    Dodam ze regulacja temperatury jak i siły nawiewu jest ok. Gdy zmniejszam temperature to leci od letniego do chlodnego. Nie ma tylko tego goracego powietrza gdy temperatura byl ustawiona na MAX a nawiew np na 2 czy 3 w skali przelacznika nawiewu. Mozezasyfiona jest nagrzewnica?

  • Nie można tego wykluczyć. Drożność nagrzewnicy sprawdzałbym najpierw bez rozbierania czegokolwiek. Do ściany grodziowej oddzielającej komorę silnika od przestrzeni pasażerskiej wchodzą dwa grube węże (oznaczone na poniższym obrazku jako "2" oraz "3"). Można byłoby je zdjąć i spróbować jakoś sprawdzić czy nagrzewnica jest drożna - przedmuchać, przepłukać (?) Może w samych wężach jest jakiś "syf"?
    [img]http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/images/fabia-mk1-1330.png[/img]
    Demontaż nagrzewnicy = demolka wnętrza. Warto podjąć kroki mające na celu upewnienie się, czy rozbiórka ta ma sens 😉 <!-- s;) --> Jeśli okaże się, że jest jakiś problem z drożnością - nie będziesz mieć wyjścia.

  • [quote="jacekpk"] Drożność nagrzewnicy sprawdzałbym najpierw bez rozbierania czegokolwiek. Do ściany grodziowej oddzielającej komorę silnika od przestrzeni pasażerskiej wchodzą dwa grube węże (oznaczone na poniższym obrazku jako "2" oraz "3"). Można byłoby je zdjąć i spróbować jakoś sprawdzić czy nagrzewnica jest drożna - przedmuchać, przepłukać [/quote]
    W większości przypadków sposób się nie sprawdza. Nagrzewnica to zespół rurek połączonych równolegle . Gdy część z nich zostaje zapchanych, przestaje grzać całą powierzchnią. Następuje zmieszanie zimnego powietrza z ciepłym. Przepływ płynu będzie przez jeszcze drożne rurki.

  • Wymieniona uszczelka pod głowicą a dalej nie grzeje mi auto. Muszę wymieniać nagrzewnice bo totalnie zapchana poolejowymi sprawamo i stąd moje pytanie czy ktoś z kolegów już to robił. Czy jakieś uwagi odnośnie roboty. Z góry dzięki.

    Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka

  • Wynienilem nagrzewnice i juz grzeje.

    Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka

Log in to reply