Padł wskaźnik poziomu paliwa

Topic created · 18 Posts · 5952 Views
  • Witam forumowiczów
    Problem dotyczy wskaźnika paliwa. Leży i pachnie...brak jakiegokolwiek ruchu. Próbowałem na różne sposoby, zatankowałem do pełna, wyjeździłem paliwo do pustego baku i znowu do pełna...Sprawdzałem wskaźnik pływaka - działa. Zrobiłem test wskaźników na desce - też działają jak należy. Podpinałem auto pod różne komputery i też nikt nie jest w stanie stwierdzić co się dzieje.Jakieś pomysły??
    Pozdrawiam

  • Sprawdz czujnik ilosci zbiornika w baku.

  • sorki ale nie rozumiem co Ty napisałeś...jeśli chodzi o pływak i cały osprzęt który się przy nim znajduje to jest sprawdzony i nie wiem czy teraz dobrego sformułowania użyję ale przy użyciu miernika jest polaryzacja...

  • tzn podczas ruszania pływakiem zmienia się polaryzacja

  • Żeczywiście można na was liczyć...zero zainteresowania...

  • [quote="kpiw"]Żeczywiście można na was liczyć...zero zainteresowania...[/quote]
    Kolego... Jakby ktos wiedzial to by ci odpisal. 😕 <!-- s:/ -->

  • ja miałem tak samo , jeździłem na rezerwie zatankowałem a tu wskazówka leży, wszytko wróciło do normy jak odpiąłem kleme akumulatora wtedy się odwiesiło

  • bracie, rodaku...ja nie takie rzeczy już robiłem i nic nie pomaga...

  • A w którym miejscu sprawdzałeś polaryzację wskaźnika?
    Przedzwoniłeś przewód od czujnika, czy nie ma jakiej przerwy?

  • Kontynuacja wątku...sprawdziłem przewody od pływaka do komputera i od komputera do licznika. wszystko jest ok. komputer wyjęty i sprawdzony - wszystko jest z nim ok (tak przynajmniej powiedział elektromechanik, który też próbował z tym problemem walczyć i nic do głowy mu nie przyszło). i teraz jest zagadka...do tego czujnik temp. znajdujący się przy zderzaku oszalał. eeeetam z tymi szkodami...

  • Może to wina samego licznika skoro reszta okazuje się w porządku.
    Poczytaj w wątku na forum elektroda.pl
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2499914.html<!-- m --> .
    Tu też miał ktoś taki problem jak Ty.

  • licznik podczas testu działa, sprawdzałem też na innym liczniku i to samo, nie podnosi się wskaźnik

  • Znalazłem coś takiego, chyba trzeba zrobić adaptacje wskazówek paliwa w VAG
    http://chomikuj.pl/wiciux6/Warsztat/Adaptacje+GRUPA+VAG/Test+licznika+i+adaptacja,429318060.rtf<!-- m -->

  • dzięki, jutro jadę podłączyć się pod "pegasusa" i walczyć. dam znać co z tego wyszło

  • [quote="Piotr30"]Znalazłem coś takiego, chyba trzeba zrobić adaptacje wskazówek paliwa w VAG
    http://chomikuj.pl/wiciux6/Warsztat/Adaptacje+GRUPA+VAG/Test+licznika+i+adaptacja,429318060.rtf<!-- m -->[/quote]
    wiec...
    sprawdziłem kompem te całe ohms'y i moja fabia ma ich aż 500 więc dużo za dużo w porównaniu do tego co napisałeś. błędy jakie pokazuje komp to 771 czujnik paliwa przerwa w obwodzie lub coś z masą i 779 czujnik temp zewn. przerwa obwodu i masa. potrzebna mi teraz jakaś wielka głowa żeby to sprawdzić bo mechanicy jakoś nie bardzo chcą się tym zająć. twierdzą że pływak jest ok, przewody idące wzdłuż karoserii też. sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

  • kpiw - jeśli ma być 250 Ohm na rezerwie, a jest 500 Ohm - to wskazówka nie ma prawa drgnąć. Miernik rezystancji / omomierz na zakres "2 KOhm" / nawet taki zwykły marketowy do ręki i sprawdzasz ; przewody, połączenie do masy
    / odizolowanej karoserii auta !!! /
    i nie ma zbója- musi działać. Ponieważ rezystancja jest zwiększona - to znaczy że nie ma przerwy, czy urwanego przewodu, może jakiś zaśniedziały styk, gorszy kontakt. Dobrze gdybyś wyjął czujnik z baku, i zmierzył jego rezystancję na zaciskach poruszając od "pełnego do rezerwy."
    omron

  • Witam wszystkich,
    od niedawna jestem posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2003 roku. Występuje w niej pewien problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Mianowicie przy zakupie tego samochodu świeciła się kontrolka rezerwy. Sprzedawca powiedział, że musimy jechać na stację gdyż nie ma benzyny. Na stacji okazało się, że nie mogę zatankować, bo benzyny jest praktycznie pod sam korek. Zdziwiło mnie to gdyż wyświetlacz pokazywał co innego. Również strzałka poziomu benzyny ciągle jest na czerwonym miejscu.

    Przeczytałem kilka tematów i doczytałem, że problemy mogą być różne. Zamienienie biegunów przy czujniku, zablokowany pływak, lub nawet też przetankowanie ( co podobno może być powodem wyświetlania się "check engine" ), chociaż to ostatnie jest dla mnie dziwne, bo raczej nie powinno się nic stać po pełnym zatankowaniu.

    Nie jestem mechanikiem i za bardzo nie wiem jak się za to zabrać. Jest możliwość, że to po prostu błąd komputera? W takim wypadku muszę się kierować do ASO Skody aby zresetować ustawienia? Czy jest na to jakieś inne wyjście?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    [b]Edit [color=#800000]marcing040381[/color] proszę przed założeniem nowego tematu używać szukajki!Nie dublujemy tematów. [/b] :cisza: <!-- s:cisza: -->

  • Przeczytaj ten wątek od początku to raptem dwie strony.Chwilkę poświęcisz, a może rozwiążesz problem. 😉 <!-- s;) -->

Log in to reply