Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1]kilka niepokojących spraw

Temat utworzony · 15 Posty · 1560 Wyświetlenia
  • Chyba mam pechowe auto bo nie ma miesiąca żebym coś nie dokładał,otóż pojawiło się kilka problemów na które liczę że pomożecie bo nie chce sprzedawać i dokładać do jakiejś nowej padaki a więc :
    1.Ostatnio nękały mnie falujące obroty na biegu jałowym,teraz to ustało a zamiast tego jest tak że jak odpale to na zimnym silniku nie mogę ruszyć na wolnych obrotach bo się dusi,a jak się nagrzeje to bez problemów i wszystko w normie,nie chcę go żyłować bo pół roku temu wymieniałem sprzęgło a każdy dobrze wie jak tarcze sprzęgłowe dostają w dupę z takim ruszaniem.Po przeszperaniu forum stwierdziłem że warto wyczyścić przepustnicę tylko nie mam laptopa żeby ją zaadaptować i tego nie ruszałem.Da się jakoś jeździć ok miesiąca bez adaptacji ? i czy moje przypuszczenia są słuszne ?
    2.Wskaźnik temperatury po przejechaniu odcinka do roboty (9km) w ogóle się nie rusza przy obecnych temp 8 - 12 st C,dmuchawa grzeje, już wcześniej to miałem ale winowajcą była wiązka elektryczna,teraz jak były cieplejsze dni też wskazówka podnosiła się,nawet jak karton wsadzę przed chłodnicę więc myślę że termostat do wymiany ale wolę się upewnić. Dobrze myślę ?
    3.Przez lato jak były hice po 28-30st do brakowało mi płynu chłodzącego który na bieżąco uzupełniałem w sumie gdzieś ok 2L musiałem dolać, sprawdziłem chłodnicę oraz węże wszystko suche więc czy to normalne ? może paruje w takich temp ?
    4.Dzisiaj sprawdzałem olej i pod korkiem zrobił się osad taki maślany, patrząc na pkt.3 myślałem że to uszczelka pod głowicą ale w tej okolicy silnik jest brudny z kurzu i suchy, poza tym jakby coś to takie masło oleiste miałbym raczej i na bagnecie a tam czysty olej.W tamtym roku miałem podobnie, ale w lato tego brak,zobaczyłem dzisiaj że od korka wlewu do silnika jest luz i nie styka dobrze i zapewne od tego może być ten nalot.Jest jakiś uniwersalny korek żeby pozbyć się tej plastikowej osłony do której zakręcany jest ten korek i założyć go bezpośrednio na silnik ? Jakie są jeszcze objawy nieszczelnej uszczelki ?

  • Jeżeli masz czeski silnik 60 lub 68 km to możesz wymyć przepustnice. Adaptacja można zrobić poprzez pozostawienei auta na wolnych obrotach przez 15 minut. Nie sprawdzałem.
    Co do temperatury. Jeżeli masz w/w silnik to musuiz wymienić termostat. NA bank jest uszkodzony. Dobry zamiennik do 30 pln.
    Co do uciekającego plynu . Może uciekać uszczelką pod głowicą albo do cylindrów albo do wydechy. Oba przypadki były potwierdzone. Może uciekać też krućcem przy termostatie.

    Pozdrawiam.

  • Przez pracę na wolnych obrotach przez 15 minut to się Lanosa kalibrowało, a nie Fabię 🙂 <!-- s:) -->.

    Zagadaj do któregoś z kolegów z Twojej okolicy, którzy posiadają kabelek VAG i laptopa. Na forum znajdziesz instrukcję, jak się robi adaptację przepustnicy. Wydaje mi się, że jest to jedyna słuszna metoda na prawidłowe wykonanie tej czynności.

  • Termostat do wymiany to raz, dwa płyn ucieka Ci tak jak w mojej byłej do ukł. wydechowego UG do wymiany, co do adaptacji cześć osób na forum nie kalibrowała vagiem i wózki jeździły choć ja osobiście robiłem to.

  • Co do przepustnicy, zalecam kalibrację. Moja Fabia po wyczyszczeniu i wymianie uszczelki w ogóle nie chciała chodzić. 😄 <!-- s:D --> Silnik kopcił i nie mógł utrzymać się na obrotach, nie dało rady go dogrzać do temp. roboczej... musiałem skalibrować przepustnicę, nagrzać silnik i skalibrować jeszcze raz. W związku z tym zalecam przyjąć, założenie, że będzie to niezbędne, zanim pokusisz się o czyszczenie bez zabezpieczenia w postaci VAGa, który na pewno działa, lub kogoś z VAGiem.

  • da się jeszcze tak jeździć do końca roku czy lepiej zrobić to od razu ? na jaki koszt mam się nastawić tzn. ile kosztuje robocizna za wymianę bo ja się tego jeszcze nie podejmę a uszczelkę wole sam kupić.Może ktoś z forum już t robił i ma ochotę powalczyć z moim złomem na pewno się dogadamy do ceny.Mam tu w Zabrzu znajomego co robił mi już kilka razy auto ale trochę straciłem zaufanie do niego.

  • [b]Ushu[/b] najpierw zrób porządek z przepustnicą a potem się po martwimy.

    Jeżeli ci w zimne dni normalnie pali to raczej nie będzie uszczelka pod głowicą (upg) . Jeszcze jedno na jaki kolor ci dymi jak ją zagrzejesz dobrze ? jeżeli ci nie dymi to nie jest uszczelka.

  • [b]Tomuś[/b] zmieniałem dzisiaj koła na zimówki przy okazji sprawdziłem to co napisałeś, po odpaleniu przy obecnej temperaturze 3st na wolnych obrotach wylatywał biały dym tak jak przy każdym aucie po zwiększeniu obrotów to samo tyle że więcej,rozgrzałem silnik i na wolnych obrotach nie dymi nic po wciśnięciu gazu dymi na biało tak jak na zimnym na wolnych obrotach, myślę że w cieplejsze dni wcale by nie było dymu.Braciszek poradził mi sprawdzić świece czy nie są okopcone,wykręciłem i są czyściutkie, zero jakiegoś czarnego osadu.Teraz już zgłupiałem,myślę może potraktować chłodnicę uszczelniaczem do chłodnic. P.s. korek o który mi chodziło był pod pokrywą silnika,wyciepnąłem tą osłonę i wsadziłem ten korek teraz bynajmniej nie będzie dostawać się tam wilgoć.
    zapomniałem dodać że auto znowu chodzi jak należy tzn.mogę ruszać bez piłowania sprzęgła z niskich obrotów,pali od strzała i się nie dusi, przepustnicy jeszcze nie ruszałem

  • jak jedziesz normalnie to kopci ci białym gęstym dymem? oczywiście na cieplutkim silniku 🙂 <!-- s:) -->

  • W cieplejsze dni wcale nie kopci a obecnie tak jak pisałeś białym dymem ale tak normalnie jak przy każdych autach, jakiejś dużej chmury dymu nie widzę.Sięgam różnych opini i np.dzisiaj gość w sklepie motoryzacyjnym który również miał fabie mówi że najlepiej ją zalać płynem b12 i zobaczyć co się będzie dziać, podobno fabia innego płynu nie lubi i potem są cyrki jak u mnie.Co o tym myślicie ?

  • ja w swojej mam G 12++ i mi nic nie kopci jak sie dobrze zagrzeje. Twój przypadek jest dziwny. Bo z jednej strony wynika że uszczelka pod glowicą jest dobra , a z drugiej że nadaje się do wymiany. Bo koszt wymiany uszczelki jest duży. Sam nie wiem co ci poradzić tak żeby było dobrze .

  • weźcie proszę pod uwagę róznice temperatur otoczenia i spalin - obecnie każde auto bedzie kopcić na biało bo spaliny sa cieplejsze od powietrza 😉 <!-- s;) -->

    [quote]W cieplejsze dni wcale nie kopci a obecnie tak jak pisałeś białym dymem [u][b]ale tak normalnie jak przy każdych autach[/b][/u][/quote]
    robicie zadyme :zdegustowany:

  • Przy wymianie płynu odkręcę wszystkie węże od układu chłodzącego i sprawdzę to do porządku,co do wskaźnika temperatury podejrzewam bardziej czujnik niż termostat ale dla pewności wymienię razem bo koszt nie duży.Mam nadzieję tylko że to nie uszczelka bo będę zmuszony sprzedać fabkę albo prędzej wymienić w komisie na coś większego.

  • moim zdaniem opłaci ci się naprawić fabię niż kupić innego złoma i dopiero wtedy ładować kasę w niego.

    Jak ją nagrzejesz i dasz wajche na całe czerwone to leci ci letnie czy fest gorące?

    Jak leci ci letnie to masz zapowietrzony układ i może to być od węży lub z uszczelki lub od termostatu. Sam tak miałem w cecetce że mi się zapowietrzał.

    Jeżeli ci gorące na całym czerwonym to czujnik jest na złom.

  • temat można zamknąć,termostat do wymiany a uszczelka dobra 😄 <!-- s:D --> p.s. dzisiaj spuściłem cały płyn i czyściutki jakby świeżo wlany a płyn wydup... z trójnika (fachowa robota gazownika )