Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Rozbieżność w spalaniu na komputerze i w rzeczywistości

Topic created · 9 Posts · 7568 Views
  • Pytanie brzmi tak
    Komputer wskazuje mi spalanie na biegu jałowym z wyłączoną klimą i temp. silnika 90 st 0.8 l/h a z włączoną klimą 1.0 l/h a jak podpiąłem kompa i odczytałem te same dane z kompa setrującego pracą silnika to wyszło mi 0.6 l/h bez klimy i 0.8 l/h z klimą ciekaw jestem skąd jest ta różnica. Dodam że w mieście w korkach auto pali mi zbiornik do rezerwy i przejeżdżam 650km czyli ok 8,5 l/100km

  • A jak po tankowaniu na stacji ? Które wskazanie jest prawidłowe ? Komp w dieslu o ile pamiętam bierze spalanie min z danych z przepływomierza powietrza tzn ile powietrza idzie prze niego do tego oblicza ilość zużytego paliwa . Pierwsze słyszę , żeby jedno i drugie nie istniejące na moje oko pokazywało inaczej , chyba , że odczytałeś gdzieś np wartości średnie i porównałeś do chwilowych .

  • Porównywane były dane dotyczące spalania chwilowego.

  • Ło matko to daj se z tym spokój . Te wszystkie urządzonka dają tylko jakiś tam orientacyjne dane .

  • Sprawdź, czy spalanie średnie pokrywa się z tym, ile tankujesz. Jeśli tak, to chwilowe służace do obliczenia średniej będzie prawidłowe.

  • nie przejmowałbym się tym są to wszystkie dane orientacyjne, zreszta w instrukcji chyba też tak pisze 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="Lukaszos"]Pytanie brzmi tak
    Komputer wskazuje mi spalanie na biegu jałowym z wyłączoną klimą i temp. silnika 90 st 0.8 l/h a z włączoną klimą 1.0 l/h a jak podpiąłem kompa i odczytałem te same dane z kompa setrującego pracą silnika to wyszło mi 0.6 l/h bez klimy i 0.8 l/h z klimą ciekaw jestem skąd jest ta różnica. Dodam że w mieście w korkach auto pali mi zbiornik do rezerwy i przejeżdżam 650km czyli ok 8,5 l/100km[/quote]
    nie wiem jak jeździsz ale spalanie wg mnie za duze, mialem Golf 4 tdi po chipie na 165KM na ostrym bucie przykapcal tak mial podlane, jezdzilem wiekrzosc po Szczecinie w korkach, kazda prosta but aby kierowniczki turbiny nie zalapaly notlaufa i sie nie zasyfily to max mi palil zawsze od 7,2 do 7,6l, w trasie palil 6,5l ale ganialem nim ostro. Spalanie bylo rzeczywiste. Kolega ma TDI ARL z 150Km na 190KM w miescie ostro butowane spalanie 8-8,5l.Po drugie mozna z komputera je skorykowac plus minus 15 pproc w ustawieniach zegarow vagiem. Co do spalania podaj jaka temp widzi ecu a jaka zegary, podaj po nocy nie odpalajac wartosci grupy 07 i po nagrzaniu, jeszcze statycznie 00, 01, 03, 04, 013, 023, dynamicznie 03, 08, 011 i 03BS to zobaczymy co go boli, podaj tez bledy ze sterownika jakie sa zapisane.

  • ok, jak wygospodaruję trochę czasu i skombinuję VAGa to na pewno to zrobię. Dziś zalałem pod korek zrobiłem 48 czy 49km po mieście i spaliła 3,5 l ropki, więc spoko.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-09-2012, 20:23[/i] ][/size]
    A więc trzy osoby + kufer na maxa, przelot 450 km z prędkościami 90-130 km/h i wynik 4,63 z wyliczeń tankowania pod korek a 4,75 z kompa MFA. Spoko daje temu luzzzzz

  • Powie mi ktos moze jakie spalanie pokazuje wam komputer pokladowy na benzynie i na gazie? Mi na wolnych obrotach oczywiscie rozgrzany 0.8l/h na benzynie i 0.7l/h na gazie a na piatym biegu przy depnieciu do dechy na benzynie 13.5 l/100km a na gazie 11.5 l/100km. Wiem ze powinny spalania byc takie same ale nie wiem czemu tak mi pokazuje.

Log in to reply