[F1] Sprawdzenie sondy lambdy w Vagu ?

Topic created · 11 Posts · 8368 Views
  • Czy ktoś może podać jak sprawdzić sondę podłączając auto pod kompa ?
    Chodzi mi jakie grupy sprawdzić i jakie wartości powinny być dla poprawnie działającej sondy ...
    Bo spalanie 10L na 100km w silniku 1.4 to chyba przesada 🙂 <!-- s:) -->

  • Jeśi sonda jest padnięta podepniesz pod Vaga i wyskoczyć powinien błąd dot. mieszanki, za uboga lub za bogata.

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=9832&highlight=sonda<!-- m -->

  • sprawdzlem nie bylo bledu sondy , ale mam spalanie 12l/100 przy spokojnej jezdzie po miescie . mialem blad nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia , ale po czyszczeniu przepustnicy i adaptacji juz nie sprawdzalem , czy to moze byc przyczyna takiego spalania ?

  • Podaj, jaki masz silnik. Następnie podaj mi odczyty w grupy 32
    pierwsze pole - na biegu jałowym, drugie pole - na obciążonym silniku.

    Dodatkowo w grupach między 30 a 36 poszukaj napięcia na sondzie lambda. Jeśli masz jedną sondę, to 0-1V, jeśli masz dwie, to pierwsza 0-5V, druga 0-1V. Jakbyś miał problemy, to pisz na prv, bo nie zawsze zaglądam na forum.

  • w grupie 32 nie wiem czy dobrze zmierzylem ale było w zakresie 0-1V
    w grupie 33 znalazlem wskazania sondy i druga byla w zakresie 0-1V , ale pierwsza wachala sie od minus 10V do plus kliku . Ale pozniej glownie na minusie bylo 7-8V.
    Silnik 1.4 60KM , 2001rok

  • Przecież czeski silnik miał jedną sondę, dwie były w 16V jednostce VW.
    trezor4 uszkodzony termostat też może być przyczyną podwyższonego spalania, jakby była uszkodzona sonda to spalanie skoczyłoby Ci na 15 - 20 litrów, a nie na 10 - 12l jak piszesz powyżej.

  • Zastanawia mnie tylko blad , ktory pojawil sie dopiero po wykonaniu proby starzenia sondy w grupie 34 . Po wykonaniu testu zapisal sie blad 16517 . Czy to daletego , ze testy te sa wykonywane dla silnika z dwoma sondami ? Wynik testu byl B1-S1 not ok . i temp katalizatora , -32stopnie.

  • Czeskie silniki były w dwóch wariantach - z jedną i dwoma sondami.

  • 1,4 AZE - 60 Km - 1 sonda , 1 kat
    1,4 AME - 68 km - 1 sonda, 1 kat
    1,4 ATZ/ AQW - 68 KM - 2 sondy , 2 katy

  • Posiadam Fabie z silnikiem 1,4 16v 75km. Średnie spalanie wynosiło poniżej 7l Ostatnie trzy zb wyszły mi ponad 8l Gdzie szukać przyczyny większego spalania??

  • Witam posiadam skodę fabie 1.4 mpi 68 km 2003r zrobiłem ostatnio vag test sondy i chciałbym wiedzieć czy są to poprawne odczyty auto dużo zaczęło palić . Grupa 033 lambda volt 1.45, od -2,5% do 3% na zimnym silniku, na ciepłym silniku 1.45v od +2,5% do 3%. Grupa 032 pokazuje lambda 0%
    Grupa 002 PIERWSZE POLE 800 o/min drugie pole load 32,5% trzecie pole inj on time 4,12 ms

Log in to reply