Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. arthek
    A

    arthek (@arthek)

    0
    Reputacja
    8
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o arthek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez arthek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez arthek

    • A
      [F1] Sprawdzenie sondy lambdy w Vagu ?

      1,4 AZE - 60 Km - 1 sonda , 1 kat
      1,4 AME - 68 km - 1 sonda, 1 kat
      1,4 ATZ/ AQW - 68 KM - 2 sondy , 2 katy

      napisane w PB
    • A
      [F1] Silnik 1.3 MPI z felicji a 1.4 MPI 44 kw

      Tak na szybko:
      Cylindry
      tłoki
      Blok silnika
      wałek rozrządu
      Szklanki popychaczy
      Popychacze
      Przepustnica
      listwa wtryskowa
      wtryskiwacze
      Pompa wody
      termostat
      Sposób mocowania wału na łożyskach głównych ( aluminiowa rama usztywniająca)

      Poprawić mnie albo dopisać pozostałe różnice

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1] Problem z dławieniem się przy ruszaniu - 1,4 AQW

      Ale w AQW na bank nie ma recyrkulacji spalin .
      Recyrkulacja była w vag'owskim 1,4 16V ( 75 i 100 kM)

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 30-07-2012, 12:18[/i] ][/size]
      Wczoraj podpinałem kompa do fabki 1,4 MPI AZE 60kM ( znajomego ) która jeździ poprawnie , i tam w polu 2 w kanale 31 wartośc napiecia sondy oscylowała na wolnych obrotach od 0,07 do 0,7 V.
      U mnie natomiast wartość ta waha się nieznacznie i ma większą wartość , od 1,35 V do 1,48 V.
      Więć coś tu nie gra, bo test starzenia sondy wyszedł ok, a w kanale 30 są trzy jedynki.
      Może sonda jest OK a jej nieprawidłowe wartości sa czym innym spowodowane ?
      Dziś jeszcze zgodnie z sugestią odepnę sondę ( pierwszą) i sprawdzę na vagu.

      napisane w PB
    • A
      [F1] Problem z dławieniem się przy ruszaniu - 1,4 AQW

      OK.
      Jutro poeksperymentuję. 🆗 <!-- s🆗 -->
      Tak się zastanawiam , zakładając że pierwsza sonda jest do bani, to dlaczego test sondy w basic setting w kanale 34 przeszedł OK ? Kanał 30 - pierwsze pole trzy jedynki ? :niepewny:
      Tak na marginesie , sprawdzałem i mam jednak dwa katy .
      Jeden przed plecionką ( takie spore "zgrubienie " na rurze ) i drugi standardowo.
      Sprawdzałem też w książce Cedrycha i w/g niej AQW ma dwa katy i dwie sondy.

      Jakie powinno być właściwe spalanie chwilowe na postoju dla AQW ? 0,6-0,7 l/h ?

      napisane w PB
    • A
      [F1] Problem z dławieniem się przy ruszaniu - 1,4 AQW

      Dzięki !
      Jesteś wielki :padam: <!-- s:padam: -->
      Tak kat jest jeden , sondy dwie... :zabawa:

      Spróbuję dziś ogarnąć temat i dam znać bo trochę mnie top poszarpywanie przy ruszaniu denerwuje.

      Poza tym grzebałem w sieci w poszukiwaniu bloku wartości mierzonych dla ATZ , AZE , AQW i nie mogłem nic znaleźć - jeśli dysponujesz takowymi to proszę o pomoc.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 18-07-2012, 11:03[/i] ][/size]
      [quote="zlloty"]

      Spróbuj też zrobić coś takiego - odkręć dolot powietrza do przepustnicy i wtedy zobacz, czy będzie szarpał przy dodawaniu gazu.[/quote]

      Tak dla pełnej jasności problemu:
      Jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach to na dodawanie gazu silnik reaguje płynnie.
      Tak samo jest w czasie jazdy.
      Problem występuje tylko i wyłącznie przy spokojnej próbie ruszenia z jedynki, zdelikatnym popuszczaniem sprzęgła , przy obrotach rzędu ~ 1000 obr/min.
      Przy podniesieniu obrotów przy ruszaniu do ~ 1500 obr/min i zdecydowanym ruszeniu problemu dławienia się silnika praktycznie nie ma.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 18-07-2012, 13:08[/i] ][/size]
      można je wrzucić na VAG-scope, działa jak oscylator......

      Jak wrzucić je na VAG-scope ?

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 20-07-2012, 22:25[/i] ][/size]
      Jestem po testach vagiem i tak:
      Measuring block 08

      • grupa 33 - napięcie przy włączonym silniku , bieg jałowy , waha się b.nieznacznie w granicach 1.45 V do 1,49 V
      • grupa 36 - napięcie przy włączonym silniku , bieg jałowy ,jest stałe i wynosi 0,39 V

      Na wykresie vag scope nie ma amplitudy , obie linie są praktycznie proste ponieważ wahania napięcia w grupach 33 i 36 są bardzo niewielkie.

      Zauważyłem też że po nagrzaniu silnika do właściwej temp.pracy spalanie chwilowe na kompie waha się od 0,9 l/h do 1,0 l/h .To chyba trochę za dużo ?

      Test sondy w kanale 34 basic settings kończy się na OK.
      Test sondy w kanale 43 basic settings nie staruje wogóle.Nic się nie dzieje poza podniesionymi obrotami.Temp dochodzi do 416 'C i się zatrzymuje.

      Co jest grane ? :niepewny:

      napisane w PB
    • A
      [F1] Problem z dławieniem się przy ruszaniu - 1,4 AQW

      [quote="zlloty"]AQW to następca ATZ, który jest wersją 68-konną z 2 sondami lambda. Zatem zacznij od ustalenia, dlaczego druga sonda lambda Ci nie działa. Odepnij kostkę i sprawdź napięcie z pinach 5 i 6.

      Gdy nie działa lambda, sterownik robi mieszankę bogatą, gdyż nadmiar tlenu uszkadza katalizator. To może być przyczyną zjawiska, które opisujesz.

      Spróbuj też zrobić coś takiego - odkręć dolot powietrza do przepustnicy i wtedy zobacz, czy będzie szarpał przy dodawaniu gazu.[/quote]

      Przepustnicę już czyściłem , mam w tym doświadczenie.
      To moja druga już Fabka .
      Pierwsza była htb 1,4 AZE z salonu od nowości .Po pięciu latach jazdy z przebiegiem 100kkm ją sprzedałem .
      Dwa tygodnie temu wróciłem znów do Fabki tym razem kombi z AQW.
      Wracając do tematu:
      Gdzie szukać kostki od drugiej sondy ?
      Kabel ginie gdzies pod osłoną plastikowa podwozia.
      Jakie powinno być napięcie pomiędzy tymi pinami ?
      Do pomiaru przekręcam zapłon czy zapalam silnik ?
      Z przodu na drugim katalizatorze widać ślady spawania , więc prawdopodobnie wewnątrz kata nie ma ( prawdopodobnie - nie mam pewności )
      Czytałem gdzieś że druga sonda nie bierze udziału w wysterowaniu dawki paliwa - jest to sonda typowo diagnostyczna.

      napisane w PB
    • A
      [F1] Problem z dławieniem się przy ruszaniu - 1,4 AQW

      Mam problem z Fabią 1.4 MPI AQW Benzyna. Przy ruszaniu z miejsca i lekkim dodaniu gazu dusi się, przygasa. Gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu trochę więcej to ruszę bez problemu . Ma to miejsce niezależnie od temperatury silnika.
      Poza tym obroty jałowe są stabilne, silnik poprawnie pracuje na obrotach pod obciążeniem.
      Do tej pory wymieniłem/zrobiłem :
      świece
      filtr paliwa
      filtr powietrza
      termostat oryginał z czujnikiem temp.
      przepustnica czyszczenie +adaptacja.
      Sonda w kanale 34 - test ok.
      Sonda w kanale 43 - nie można przeprowadzić testu - nie uruchamia się.
      Kanał 30 - pole pierwsze - trzy jedynki, pole drugie trzy zera.

      napisane w PB