[F1] Ciśnienie w oponach

Topic created · 22 Posts · 10839 Views
  • Jakie powinno być ciśnienie w oponach? Jak zajadę na stację to wpisuje jakie ciśnienie chce mieć wpompowane? Opony 165/70R14. Tak jak tutaj podano? [url=http://www.opony.com.pl/narzedzia/tabela-cisnien-w-oponach/]Link[/url]

  • Prawidłowe ciśnienie masz na wlepce na klapce od wlewu paliwa. Na większości stacji masz elektroniczny kompresor, ustawiasz na nim takie ciśnienie jakie chcesz mieć w oponach i jazda. Weź tylko pod uwagę, że zanim dojedziesz do stacji to opony się już rozgrzeją więc musisz je napompować trochę więcej aniżeli wynika to z samej tabeli ciśnień (ta z Twojego linku jest OK).

  • Dzisiaj byłem na stacji, ale o dziwo nie było możliwości napompować opony. Dam ciśnienie jak w linku dla maxa.

  • ja tak 2.1 - 2.2 zapodaje zawsze.

  • ja pompuje sobie tak 2.5 , 2.8 ale czuje że 2.8 to troszkę za dużo , ale te 2.5 to dobre ciśnienie 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="TOMUŚ"]ja pompuje sobie tak 2.5 , 2.8 ale czuje że 2.8 to troszkę za dużo , ale te 2.5 to dobre ciśnienie 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Możesz uzasadnić tak wysokie ciśnienie? Poza tym że lubisz telepanie na dziurach i masz na tyle zasobny portfel, by częściej wymieniać elementy zawieszenia.

  • ja jedziesz to mniej gazu sie wciskasz bo autko się lepiej rozpędza. A wymiana elementów zawieszenia - jeszcze nie wymieniałem żadnej części ze zbyt wysokiego ciśnienia w kołach. A taką taktyke stosuje już w drugim aucie 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja wiem, że trudno czasem zwalczyć czyjeś przekonania i nawyki, jednak producent pojazdu z jakiegoś powodu zaleca takie a nie inne ciśnienie i na pewno ine zależy mu na obniżaniu osiągów tegoż pojazdu...

  • Wiesz jakby producent nie zalecał jakieś ciśnienia w kołach to by ludzie jeździli na jakim im pasuje a niektórzy nawet na 1.5 bara 🙂 <!-- s:) -->

  • Sugerujesz, że podane jest na chybił-trafił, byle wszystkim jednakowo i wzięło się z koszmaru konstruktora?

  • nie nie. Konstruktor zaleca a nie każe a to na jakim bedziesz jeździł to sam decydujesz 🙂 <!-- s:) -->

  • [b]TOMUŚ[/b], masz rację, opory toczenia są mniejsze, przez co spada spalanie, lecz są tego konsekwencje.

    [img]http://opon-market.pl/userfiles/zużycie_opon(1).jpg[/img]

  • Nie wiem dlaczego gro osób uważa, że wytyczne eksploatacyjne czy też konstrukcyjne pojazdów brane są z powietrza...

  • [quote="K0_VOITH"]Nie wiem dlaczego gro osób uważa, że wytyczne eksploatacyjne czy też konstrukcyjne pojazdów brane są z powietrza...[/quote]
    też się dziwie 😛 <!-- s:P -->

  • ja takich opon nie mam 😄 <!-- s:D -->

  • Ja swoje opony też nabiłem kiedyś na 2.5 bara (zamiast 2.1-2.2). Rezultat był taki, że auto stało się dużo mniej komfortowe, tak jakbym się przesiadł do zupełnie innego samochodu. Według mnie nie warto, jak już wcześniej wspomniano zarówno zawieszenie jak i opony będą się szybciej zużywać.

  • ja nabijam 2,8 przod, 2,4 tył tylko ze u mnie opona to 215/40/16

  • [quote="Mir_UTG"]ja nabijam 2,8 przod, 2,4 tył tylko ze u mnie opona to 215/40/16[/quote]
    do takich rozmiarów opon jest ok.
    ja mam 205/40 R17 i mam po 2,4

  • [quote="TOMUŚ"]ja jedziesz to mniej gazu sie wciskasz bo autko się lepiej rozpędza. A wymiana elementów zawieszenia - jeszcze nie wymieniałem żadnej części ze zbyt wysokiego ciśnienia w kołach. A taką taktyke stosuje już w drugim aucie 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Sprawdź za jakiś czas bieżnik.Założę się że przez za wysokie ciśnienie opona będzie się nierównomiernie zużywać tzn za duże ciśnienie zużywa się bardziej środek bieżnika, natomiast za małe będą zużywać się szybciej ranty opony.
    Odczujesz to jak już troszkę przejedziesz.

  • Zdono......?
    Zrobiłeś siedzonko ? 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply