[F1] Doświetlanie zakrętów

Topic created · 9 Posts · 5406 Views
  • Otóż chciałbym sobie zrobic doświetlanie zakrętów (przez halogeny).
    Trochę myślałem nad tym i w końcu zabrałem się za to, ale nie działa.. 😞 <!-- s:( -->

    Zrobiłem tak:
    Znalałem kabelki którymi płynie prąd z manetki do przerywacza, czyli jeszcze prąd stały o który mi chodzi, aby przy włączonym kierunku halogen świecił ciągle.
    Poprowadziem kabelki przez ścianę grodziową, doprowadziłem do halogenów, podłączyłem pod halogen i co..? Nie dziala.

    Aktalnie jest tak:
    Odłączone są hgalogeny bo po włączeniu świateł postojowych swieciły się halogeny. Więc teraz ciągle świeci mi się kontrolka halogenów.
    Przy włączonym zapołonie (silinku) ale wyłączonych światłach jak włącze kirunek to zaświeca mi się kontrolka halogenów. Więc teoretycznie dobrze.

    Jak włącze kierunkowskaz to na wtyczne halogena jest napięcie 0,02V > 0,00V i zmienia się to w takim tempie jak miga kierunkowskaz.

    O CO KAMAN?
    Proszę o pomoc.

  • to patrz masz manetke od kierunków i +, Lk, pk. Na cewkę z przekaźnika dajesz Lk i masę , a na styki dajesz + z aku i przwód do lampy lewej
    i lewa stronka gotowa 🙂 <!-- s:) -->
    i tak samo prawą stonę tylko zamiast Lk to pk podpinasz
    i cała filozofia .
    Jeszcze musisz do dać dwie diody prostownicze i tak je połączyć aby światła się świeciły z jednej strony

  • Witam. Proponuje zakup tego modułu lub podobnego: http://www.cubeelectronics.com/komfort.php<!-- m --> ,który profesjonalnie załatwi sprawę (przynajmniej tak wynika z opisu). Oprócz tego moduł posiada szereg ciekawych funkcji. Poza tym wydaje mi się,że wykorzystanie manetki od kierunków może znacznie obciążyć styki i je z czasem wypalić co zakończy się jej wymianą. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę,że halogeny są zasilane z tego co pamiętam jednym przewodem idąc z włącznika poprzez bezpiecznik numer 65 idąc dalej do grodzi gdzie dopiero następuje podział na Lewą i Prawą stronę. Wydaje mi się,że z powodu rozwiązań "na oślep" masz ten meksyk że palą się te halogeny nie tak jak chciałeś jako oświetlanie zakrętów. Pozdrawiam.

  • W sumie cewka z przekaźnika mało prądu bierze. to tak szybka manetki nie będzie wyminiał

  • Witam. Może trochę racji w tym jest,że przekaźnik nie uszkodzi manetki,ale która wersja będzie bardziej pasowała do tak fajnego auta: oparta na układzie gdzie manetka włączona zapala i gasi natychmiastowo halogen,czy też wersja włączania/wyłączania halogena na zasadzie wolnego narastania napięcia (przy zapalaniu) i wolnego zaniku napięcia (po wyłączeniu funkcji doświetlania). Robiąc taki system osobiście bazował bym na dedykowanym module do wykonywanej funkcji. Poza tym zapalanie i gaszenie halogenów w postaci płynnej zaowocuje rzadszym przepalaniem się żarówek halogenów co nie wystąpi w układzie uproszczonym na zasadzie włącz/wyłącz. Jak coś robić to robić a że kosztuje. Jak chcemy co mieć to trzeba parę groszy poświęcić i wykonać to profesjonalnie i może lepiej niż fabryka. Pozdrawiam.

  • [quote="MAREK FABIA"]Witam. Proponuje zakup tego modułu lub podobnego: http://www.cubeelectronics.com/komfort.php<!-- m -->.[/quote]
    Nie polecam. Moduł zamówiony w grudniu do dziś nie dotarł. Brak kontaktu mailowego, telefonicznego. Totalna olewka.

  • [b]MAREK FABIA[/b], Własnie miałem nadzieję, że da się to zrobić małym kosztem 🙂 <!-- s:) -->

    [b]bsp5020[/b], Dzięki za informację 🙂

  • Może uzupełnię szczegóły nt. CubeElectronics. Moduł komfortu wg informacji na stronie producenta ma ponadprzeciętną specyfikację. Filmy demonstracyjne z zamontowanym modułem w Vectrze C robią imponujące wrażenie. Dlatego też miałem w planach podłączyć ową magiczną skrzynkę pod przedliftowe halogeny i korzystać z doświetlania oraz coming home/leaving home. Niestety, wskutek braku kontaktu i niedostarczenia zamówionego przeze mnie towaru nie potrafię tego sprawdzić. Żeby było to zrozumiałe - w żaden sposób [b]nie deprecjonuje[/b] tego produktu. Z chęci zakupu się nie wycofałem.

    Jeśli jakimś cudem osoba odpowiedzialna za sprzedaż i dystrybucję w CubeElectronics przeczyta ten post, przejrzy zamówienia z 13 grudnia 2011 i podeśle towar wg wcześniej ustalonych zasad (159 zł przedmiot, 16 zł przesyłka), to nie omieszkam zamieścić video/fotograficzną relację z montażu na Forum FCP. Czego życzę sobie i czytelnikom Forum 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam. Zdono jak potrzebujesz schematu jak to uczynić to pisz to Tobie namaluje coś czytelnego. Działanie to włączenie halogena ze strony aktywnego kierunku na stałe i jego zgaszenie po odbiciu manetki. Podaj tylko rocznik auta. Pozdrawiam.

Log in to reply