[F1] 1.9 TDI, nie uruchamiający się wentylator

Topic created · 10 Posts · 6700 Views
  • Witam!

    Swoją Fabię mam od ponad roku, zrobiłem nią równo 20kkm. Jeździłem nią w dłuższe trasy jak i krótkie odcinki, jednak NIGDY, ale to NIGDY nie udało mi się włączyć wentylatora. Nie ważne czy pałowałem do 3.5 po mieście lub po trasie, wskazówka nigdy nie przekracza środkowej wartości. Tak samo po zmianie płynu chłodniczego na lepszej firmy (Valvoline).

    Coś jest nie tak? Kumpel ma golfa '94 1.9 tdi i po 20min w korku włącza mu się wentylator, a po pałowaniu w trasie po 30km.

  • Sprawdź, czy kable są jakieś od wentylatora powpinane prawidłowo, lub czy nie są poprzepalane

  • Skoro wskazówka nigdy nie przekracza 90 stopni to czym się przejmujesz? Prawdopodobnie nie słyszysz jak wentylator pracuje, to całkiem możliwe bo z wnętrza fabi ciężko go usłyszeć. Wystarczy dosłownie kilkanaście sekund chłodzenia i wentylator zaraz wyłącza się samoczynnie.

  • comfort, może być taka opcja, że wychodził, i się nasłuchiwał, więc może mieć rację, że nie "huczy" 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="Tofik"]comfort, może być taka opcja, że wychodził, i się nasłuchiwał, więc może mieć rację, że nie "huczy" 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    No właśnie 🙂

    Ja wiem że nie powinienem się przejmować, ale wszystkie inne auta, którymi mam okazję się przejechać, którymi jeżdżę jako pasażer raz na jakiś czas się "podgotują". A to w korku, a to od pałowania. A moje nic, jakby było z lodu 😄

  • może po prostu termostat lub czujnik coś krzaczą i dlatego nigdy nie przekracza 90 stopni, choć w sumie jakby coś było nie tak to by szalała wskazówka (albo było by za mało lub w cale by się nie podnosiła) więc raczej to odpada. Spróbuj podłączyć go na "krótko" czy w ogóle sam wentylator chodzi. Jeżeli działa i obieg jest sprawny to powinno wszystko być OK. Sprawdź czy otwiera się termostat i puszcza na chłodnicę.

  • [quote="dr O."]może po prostu termostat lub czujnik coś krzaczą i dlatego nigdy nie przekracza 90 stopni, choć w sumie jakby coś było nie tak to by szalała wskazówka (albo było by za mało lub w cale by się nie podnosiła) więc raczej to odpada. Spróbuj podłączyć go na "krótko" czy w ogóle sam wentylator chodzi. Jeżeli działa i obieg jest sprawny to powinno wszystko być OK. Sprawdź czy otwiera się termostat i puszcza na chłodnicę.[/quote]

    W zimie, przy maksymalnym nawiewie do kabiny, podczas stania w korku, temperatura silnika spadała o jakieś 1/5. Do tego nadal w układzie mam tylko 2l płynu chłodniczego, zamiast deklarowanych 5.5, mimo że w zbiorniczku jest idealnie.

  • koledzy jeżeli diesel jest OK to wentylator nie bedzie się włączał a zwłaszcza na postoju, jego poprawna praca jest tak wyliczona by na wolnych obrotach schłodził się przy otwartym termostacie, wentylator by sie włączył to musimy go katować, jeżeli silnik będzie już padaczka to może się włączyć na postoju ( problem z pompą wody, termostatem, czujnikiem ) oczywiście w naszych warunkach klimatycznych

    jezeli masz klimę to po włączeniu jej powinien jeden wiatrak ( nie wiem ile ich masz bo rozwiązania były różne ) po osiągnięciu około 11 atm włączyć się a gdy się nie włącza to musisz go wymienić, ja właśnie zaraz idę walczyć z wiatrakiem w Passacie B5 od klimy ( wymienić )

    jeżeli chcesz go sprawdzić to podpiąć pod komp. i zrobić test elementów wykonawczych lub bezpośrednio podać napięcie na styki oczywiście w starsztch modelach bo nowe mają inne rozwiązanie

  • U mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby się wentylator włączył, nie wiem Diesle chyba tak mają 🙂 <!-- s:) -->

  • u mnie też cisza 😉 <!-- s;) -->

Log in to reply