[F1] wysokie spalanie
-
Witam, moja matka ma fabie z 2002 1.4 mpi. Problem zaczął być zauważalny po wymianie uszczelki pod głowicą w styczniu. Do tej pory była bardzo ekonomicznym i przyjemnym autem, ale w zeszłym tygodniu na trasie Łódź - Warszawa spalała 13 litrów na 100 :szok: . Filtry zostały wymienione, świece były wymieniane 2 lata temu, czujnik temperatury i oleju wymieniane razem z uszczelką pod głowicą, kolektory wyczyszczone, rozrząd nowy a ta wariatka pali 13 litrów :szok: <!-- s:szok: --> co może być przyczyną takiego spalania? Dodam że jeżdżona raczej spokojnie
-
przyczyn może być bardzo wiele <!-- s:( --> od blokujących się hamulców przez źle ustawiony rozrząd, kiepskie paliwo, błędy, dziurawy zbiornik lub inne nieszczelności w układzie paliwowym itd.
-
blokujące sie hamulce raczej odpadają bo utraty mocy nie zauważyłem, a nawet byłem pod wrażeniem ile wyciągnela na 4 ostatnio. co do kiepskiej benzyny - jeżdżona od 10 lat praktycznie tylko i wyłącznie na paliwie z orlenu
-
Podepnij VAGa, sprawdź lambdę. Przyrost mocy i wysokie spalanie sugerują zbyt bogatą mieszankę. Sprawdziłbym też tzw. lewe powietrze, czyli:
odkręć plastik z silnika (dwie nakrętki 10, jedna pod logo skody, druga pod zaślepką w prawym, górnym rogu - może być konieczność przytrzymania śruby od dołu drugą dziesiątką).
Prześledź, jak leci powietrze do silnika (wlot, filtr powietrza, dolot do przepustnicy, itd.)
Zapal silnik
Zapal papierosa i przejedź nim blisko układu dolotowego - jeśli będziesz miał nieszczelność, powinno zassać powietrze.Może być również uszczelka pod przepustnicą
Może być również problem z zaworem oparów paliwa.
Jakieś inne objawy? Szarpanie na zimnym/ciepłym silniku?
-
[quote="TheShooter"] byłem pod wrażeniem ile wyciągnela na 4 ostatnio.[/quote]
Każde splanowanie głowicy powoduje wzmocnienie silnika gdyż zwiększa się stopień sprężania.
-
Splanowanie głowicy o pewnie około 0.3mm da mu pewnie 1KM więcej, więc tej mocy nawet nie odczuje <!-- s:D -->
-
Podpinam się pod temat. Samochód zakupiony w salonie był bardzo energiczny i zarazem ekonomiczny srednio 3 lata po zakupie zaczęły się problemy auto zaczelo palic w miescie około 14- 16 litrów benzyny gdzie wczesniej palilo okolo 8-9 max wymienione juz właściwie wszystko prócz słupka, ale to raczej nie jego wina ma przejechane na dzien dzisiejszy 73 000 brak jakich kolwiek błędów kontrolowałem już wszystkimi komputerami świata łacznie z tym który maja w serwisie skody a ten rozkłada rece i nie ma pojecia co dolega fabiance, dodam tylko ze nie ma zadnego wycieku auto garazowane czasami czuje jakby go dławiło a czasami ma odbicie ze zaczyna na około 2 godziny jeździć inaczej i spalanie spada do 8 litrów ale to bardzo sporadyczna sprawa.
-
Podepne się do tematu, ponieważ nie chce zakładać nowego tematu.
Powiedzcie, jakie u Was pokazuje Fabia spalanie chwilowe podczas ruszenia na rozgrzanym silniku?
Od dwóch dni pokazuje chwilowe spalanie przy ruszaniu 99.9L , potem 56 L potem 24 L i się normuje. Średnie zużycie pokazuje 9.5 L a do tej pory zawsze było 7,5 L.
Dwa dobremu wienilem olej z filtrem , ale przecież on nie ma z tym nic wspólnego.
Jestem ciekawy jak u Was wyglądają wskazania komputera.