[F1] Płukanie układu i wymiana płynu chłodniczego

Topic created · 6 Posts · 4842 Views
  • Jestem po wymianie uszczelki i będę płukał układ chłodniczy.Chcę się poradzić ,czy mogę spuścić płyn całkowicie z całego układu zaraz po wyłączeniu rozgrzanego silnika otwierając spust przy chłodnicy.Powiedzcie kiedy po upływie jakiego czasu mogę zacząć zalewać nowy płyn.

  • Spuszcza od razu po rozgrzaniu silnika, bo termostat jest otwarty i cały płyn zleci. Zalewasz jak silnik ostygnie tak aby ręką można go było dotykać.

  • OK dzięki.Ile tak naprawdę wchodzi tego płynu do fabki 1,4Mpi 2002r.

  • mnie się wydaje, że chyba więcej, nie wiem czy nie coś około 5,5, ale mogę się mylić. 3,5 to jest oleju

  • Płynu wchodzi 5 litrów, ja jak robię wymianę, przygotowuję 3 litry wody destylowanej i 3 litry G12.
    Płyn spuszczasz zawsze na gorącym, nowy zalewasz na zimnym silniku by nie pękła głowica na wskutek gwałtownego wychłodzenia, podobnie należy postępować podczas wymiany oleju, z tą różnicą, że nie nagrzewasz silnika do 90 stopni wystarczy rundka 5 minutowa.
    Jak będziesz na dole spuszczał płyn odkręć sobie u góry korek na zbiorniku by powietrze miało ujście i się nie poparz.

  • Trzeba też pamiętać, że na początku nie wejdzie tyle ile wylałeś. Trzeba samochód trochę "podgotować". Czyli zagrzać go do takiej temperatury, aby włączył się wentylator i drugi obieg.

    Mi się niestety przez prawie pół roku nie udało załączyć wentylatora, nawet przy pałowaniu.

Log in to reply