[F1] Płukanie układu i wymiana płynu chłodniczego
-
Jestem po wymianie uszczelki i będę płukał układ chłodniczy.Chcę się poradzić ,czy mogę spuścić płyn całkowicie z całego układu zaraz po wyłączeniu rozgrzanego silnika otwierając spust przy chłodnicy.Powiedzcie kiedy po upływie jakiego czasu mogę zacząć zalewać nowy płyn.
-
Spuszcza od razu po rozgrzaniu silnika, bo termostat jest otwarty i cały płyn zleci. Zalewasz jak silnik ostygnie tak aby ręką można go było dotykać.
-
OK dzięki.Ile tak naprawdę wchodzi tego płynu do fabki 1,4Mpi 2002r.
-
mnie się wydaje, że chyba więcej, nie wiem czy nie coś około 5,5, ale mogę się mylić. 3,5 to jest oleju
-
Płynu wchodzi 5 litrów, ja jak robię wymianę, przygotowuję 3 litry wody destylowanej i 3 litry G12.
Płyn spuszczasz zawsze na gorącym, nowy zalewasz na zimnym silniku by nie pękła głowica na wskutek gwałtownego wychłodzenia, podobnie należy postępować podczas wymiany oleju, z tą różnicą, że nie nagrzewasz silnika do 90 stopni wystarczy rundka 5 minutowa.
Jak będziesz na dole spuszczał płyn odkręć sobie u góry korek na zbiorniku by powietrze miało ujście i się nie poparz. -
Trzeba też pamiętać, że na początku nie wejdzie tyle ile wylałeś. Trzeba samochód trochę "podgotować". Czyli zagrzać go do takiej temperatury, aby włączył się wentylator i drugi obieg.
Mi się niestety przez prawie pół roku nie udało załączyć wentylatora, nawet przy pałowaniu.