FABIA I - jakie silniki są dostępne? (+opis)

Topic created · 6 Posts · 8194 Views
  • Dyskutowałem ostatnio ze znajomą na temat tego jaki silniki są dostępne w Fabiach.
    Oboje mamy Fabie I i próbowaliśmy dojść do tego kto ma jaki silnik i czym sie charakteryzuje.
    Marnie to wyszło i stad ten temat.

    Wg. Wiki są takie:

    Benzynowe
    1.0 (50 KM) AQV, ARV
    1.2 (54 KM) AWY, BMD
    1.2 (64 KM) AZQ, BME
    1.4 (60 KM) AZE, AZF
    1.4 (68 KM) AME, AQW, ATZ
    1.4 (75 KM) AUA, BBY, BKY
    1.4 (80 KM)
    1.4 (100 KM) AUB, BBZ
    2.0 (115 KM) AZL

    Diesla
    1.4 TDI PD (70 KM)
    1.4 TDI PD (75 KM) AMF
    1.4 TDI PD (80 KM)
    1.9 SDI (64 KM) ASY
    1.9 TDI PD (100 KM) ATD
    1.9 TDI PD (130 KM) ASZ

    Chętnie by się czegoś więcej o nich dowiedział. Może dla Klubowiczów to "oczywista oczywistość", ale mnie to ciekawi, a nie wy GOOGLE'owałem nic konkretnego.

    [b]Więc jak ktoś ma jakieś uwagi co do konkretnych silników, np. pasek/łańcuch
    rozrządu, silnik Czechy/VW , lubi gaz / nie lubi, awaryjny/nieawaryjny, itd. to piszcie.[/b]

    Może byc też link do jakieść strony 🙂 <!-- s:) -->

    Co wiem o moim 1,4 16V 75KM:
    --> silnik VW,
    --> podobno wytrzymały i mało awaryjny,
    --> akceptuje gaz - instalacja sekwencyjna,
    --> pasek rozrządu,
    --> nie należy do najdynamiczniejszych silników.

  • No to powiem coś o moim

    1.2 6v (54KM) AWY

    • silnik vw, stosowany również w Foxach, Polówkach, Lupo chyba itd.
    • Prawie każdy ma taką wadę, że wypalają się w nim gniazda zaworowe, i to nie od jazdy na gazie. Objaw to tak jakby nie chodził na jednym cylindrze na wolnych obrotach.
    • ja mam gaz założony, więc gaz na pewno akceptuje.
    • łańcuch rozrządu
    • może nie należy do najdynamiczniejszych silników, ale ma dość spory moment obrotowy przy niskich obrotach co sprawia wrażenie żwawego.
    • podobno w początku produkcji były problemy z blokującym się rozrządem, ale chyba od 2003 roku to poprawiono.
    • no i jest to silnik 3 cylindrowy, który powiedzmy sobie szczerze kulturą pracy nie grzeszy 😛 <!-- s:P -->
    • do jazdy samemu, lub we dwie osoby wystarczający. Jak wsiądzie więcej ludzi to już jest gorzej, ale daje radę.

    Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę 🙂

  • fajnie wszystko opisane jest w "sam naprawiam" 😉 zarówno o silnikach, wersjach wyposażenia, modelach itp. 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="rob3rt"]fajnie wszystko opisane jest w "sam naprawiam" 😉 zarówno o silnikach, wersjach wyposażenia, modelach itp. 😉 <!-- s;) -->[/quote]

    Dzięki za info 😄

    A oto link do tej książki:

    [color=#8B0000][ciach][/color]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 23-04-2012, 15:13[/i] ][/size]
    Moje pierwsze wnioski z lektury:

    Czyli Czeskie silniki to 1,0 37kW, 1,4 44kW i 1,4 50 kW.

    Ale jest tez informacja ze 1,2 byly produkowane w Mlada Boleslav, po czym jest informacja ze sa to podstawowe jednostki 3cylindrowe dla gamy pojazdow koncernu VW.

    Pozostałe to jak rozumiem silniki grupy VW.

    [color=#8B0000]
    [b]Punkt 7 regulaminu mówi:

    1. Wszelkiego rodzaju tematy zawierające linki do plików, które naruszają prawa autorskie (lub są niewiadomego pochodzenia) będą natychmiast usuwane, a użytkownik który zdecydował się na ich zamieszczenie może otrzymać ostrzeżenie o wartości "1". [/b]
      sid.

    [/color]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-04-2012, 10:19[/i] ][/size]
    sorry, zapomniałem o tym,to sie nie powtórzy 🙂

  • Tu masz co nieco o czeskich silnikach:

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8743&highlight=aqw<!-- m -->

    W skrócie - wersje 44 i 50KW (60 i 68 KM) różnią się jedynie fazami rozrządu - w silniejszej wersji masz o 3* większy przedmuch, za to w słabszej lepszą charakterystykę do 2,6 tys. obrotów.

    Wersja 37KW ma słabsze mocowanie korbowodu i coś tam jeszcze. Szczegóły masz w książce "Fabia - sam naprawiam".

  • 1.9 TDI (AXR) 101KM

Log in to reply