Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Skoda Fabia 1.4 16V 74kW/100KM (Mint)

Temat utworzony · 10 Posty · 13893 Wyświetlenia
  • Temat przeniesiony z [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=89737#89737]powitania[/url].

    [b][color=#000080]Skoda Fabia 1.4 16V 74KW/100KM (Mint)[/color][/b]
    Rocznik: 2006r. (końcówka produkcji, usunięte wiele wcześniejszych usterek)
    Model: Kombi
    Kolor: Błękit Admiral Metalizowany
    Przebieg: [b]119,2 tyś. km[/b] (02.2015) / [b]168,0 tyś. km[/b] (07.2018) / [b]187,1 tyś. km[/b] (07.2019)
    Lokalizacja: Poznań (głównie)

    [u]Wyposażenie:[/u]

    • ABS, ASR, wspomaganie kierownicy
    • Immobiliser
    • Czujniki parkowania
    • 4 poduszki powietrzne (w tym 2 boczne)
    • wyłącznik poduszki pasażera
    • tarcze hamulcowe z tył
    • radio Symphony MS 512 + instalacja 8 głośników (całkiem nieźle daje rade)

    Szczegóły (do ew. rozszyfrowania)
    [img]https://uc4c4209cf91d21432c1c73dcb5e.previews.dropboxusercontent.com/p/thumb/AApuit6wrnHrQTLHXlX7077A6ywuckiel61j3zAz4_-7UwbnIduamF-l_X6bH4ePt0ZadQGDsi7u_t79p7M-rR7ph5SHiaXq_gpwF091Np5wJFAFDCpHxlhMipFwJvSmSEWXduAetVOzh9H42r7tDQaWl4gekmg83-qcGfeuatGo_y1y6-JO0nlVYiYAQ8yOJV3v6WR2wXhU_5cFGHeLUvid7_slEGGWXDYfdFXxkCRcn_ooA_0G4UsuvLCtzeL0QXzya2Pj_9aVCmw33TXflvKGexiX8WVJYofbdoX9NrbOr88Pk691GHSjrINGpGdTjjJ6SiTuDw1YBSlTXRXy8XSKPiHRIxgHDkxBMIh05fSnHXdUZ9PgTRM1sKkzb6J1nhnV57F7IOEYAUuo2iw8q9IjEtjd69JHOBhayW-gGmX3XtqcDbuKQB62FUcfSNIgpbNvEXc5GpaX8I9sENYY_0HE/p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5[/img]

    [u]Koła:[/u]
    Lato: alufelgi ENZO H + Hankook Kinergy ECO K425 185/60 R14 82 H (poprzednio: KLEBBER DYNAXER HP3 185/60R14)
    Zima: stalowe standard + NOKIAN 175/65R14

    [u]Zmiany:[/u]
    Silnik: seria (BBZ)
    Skrzynia biegów: seria (GRY)
    Karoseria:

    • uszczelnienie drzwi (gwarancja)
      Wyposażenie:
    • blokada skrzyni biegów
    • kable oporowe (światła przednie)
      Układ wydechowy: [i]Walker[/i] / [i]Płóciennik[/i] / [i]Seria[/i]

    [u]Dodatki/modyfikacje:[/u]

    • zestaw bluetooth: NOKIA CK-300
    • schowki pod siedzeniami (otwierane, nie wysuwane)
    • uchwyt na kubek
    • tempomat (manetka "Super B")
    • ustawienia: wycieraczki (dodatkowe przetarcie)
    • ustawienia: lusterka boczne (ograniczenie czasu grzania do 10 min.)
    • wymiana kierownicy na obszytą skórą (polecam!)

    [u]Drobne naprawy (wg. chronologii):[/u]

    • tuleje wahacza przedniego, standardowe zamienniki (po ok. 40 tyś. km)
    • czyszczenie przepustnicy (po ok. 60 tyś. km)
    • wykleszczona blokada składania tylnych siedzeń, wymiana (po ok. 5 latach)
    • zablokowane otwieranie wlewu paliwa, naprawa mocowania (po ok. 5 latach)
    • akumulator (po ok. 5 i 1/2 latach)
    • tłumik drgań w układzie wydechowym (po ok. 84 tyś. km)
    • przeciekający termostat w chłodnicy, wymiana uszczelki (po ok. 84 tyś. km) [i][color=#DC143C]- uwaga, zwykle chcą wymieniać całą chłodnicę![/color][/i]
    • tuleje wahacza przedniego, tym razem na model od F2, "krzyżowe" (po ok. 85 tys. km)
    • przeguby w łącznikach stabilizatora, zapobiegawczo (po ok. 85 tys. km)
    • wymiana rozrządu, rolki napinającej i pompy wody (po ok. 93,7 tys. km)
    • korekta mocowania zderzaka tył + częściowe lakierowanie klapy bagażnika (uderzała w zderzak)
    • wymiana szyby przedniej, po pojawieniu się pęknięcia (NordGlass, zielona z pasem przeciwsłonecznym)
    • wymiana tarcz i klocków tył (po ok. 99 tys. km)
    • wymiana obijaczy i osłon amortyzatora tył (po ok. 99 tys. km)
    • wymiana automatu/przełącznika STOP (padł po ok. 102 tys. km)
    • wymiana paska alternatora i płynu hamulcowego (po ok. 102 tys. km)
    • wymiana korka miski olejowej (nieszczelność po ok. 7 latach, nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany :-/)
    • po stłuczce: wymiana prawego nadkola + zderzak przód + lampa prawa (i ekstra lewa) (po ok. 104,6 tys. km)
    • rolka napinająca paska, zapobiegawczo (po ok. 106 tyś. km) [i][color=#0000FF]- warto wymienić przy wymianie paska[/color][/i]
    • wymiana łącznika między tłumikami (poluzował się i całość stukała o tunel) (po ok. 106 tys. km)
    • wymiana tłumika środkowego i końcowego: PŁÓCIENNIK (po ok. 107 tys. km, choć oryginalny może jeszcze trochę by przejechał)
    • wymiana łączników stabilizatora + przegub prawy + korek oleju (po ok. 111 tyś. km, warto to zrobić wcześniej)
    • wymiana siłowników klapy tylnej - Magneti Marelli (po ok. 118 tyś km, po 8,5 latach)
    • przeprowadzenie testu sond lambda VAG (po ok. 118,5 tyś. km) [i][color=#0000FF]- ze wzg. na pojawiający się błąd: VAG 17604[/color][/i]
    • czyszczenie przepustnicy (po ok. 119,1 tyś. km) [i][color=#0000FF]- ze wzg. na pojawiający się błąd: VAG P0106 (tu tkwiła przyczyna problemu)[/color][/i]
    • wymiana łącznika elastycznego przy kolektorze wydechowym (po ok. 137 tyś. km)
    • wymiana sondy LAMBDA, pojawiały się błędy (161 951 km) [i][color=#0000FF]- chyba jednak nadwymiarowa, okazała się dobra[/color][/i]
    • wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (161 997 km)
    • zakup nowych opon letnich (162 969 tyś. km)
    • wymiana tłumika środkowego i końcowego: WALKER (2) (168 tyś. km)
    • wymiana podnośnika szyby lewej, przód (rozsypał się plastik mocujący szybę) (170 089 km, po ok. 12 latach)[i] [color=#0000FF]- znany problem[/color][/i]
    • czyszczenie podszybia + wymiana wężyka spryskiwaczy (180 135 km)
    • wymiana rozrządu, rolki napinającej i pompy wody (180 207 km)
    • wymiana korka miski olejowej na większy + przegwintowanie (180 207 km)
    • wymiana sondy lambda (185 676 km) [i][color=#DC143C]- niestety działa tylko oryginał[/color][/i]
    • wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód: BOSCH (187 158 km)
    • wymiana chłodnicy klimatyzacji + skraplacz + napełnienie czynnikiem (189 712 km, po ok. 13 latach - ubytki było od ok 1.5 roku)
    • czyszczenie zaworu EGR (189 712 km)[i] [color=#0000FF] - gładka praca silnika przy zmianie obciążenia[/color][/i]
    • wymiana świec (195 710 km, 01.2020) - standardowa wymiana
    • wymiana sprzęgła (196 143 km, 01.2020) - utrudnione przełączanie biegów 1->2, bardzo wysoki pedał
    • wymiana linki hamulca ręcznego, tył -prawe (196 143 km, 01.2020) - problemy z zaciągnięciem ręcznego
    • wymiana akumulatora: VARTA Silver Dynamic C30 (198 272 km, 03.2020) - po zostawieniu na światłach nie było sensu go już ratować
    • wymiana dywaników, 4 szt. (198 982, 03.2020) - ze wzg. na zużycie i nieatrakcyjny wygląd
    • wymiana nakładki pedału sprzęgła (198 990 km, 03.2020) - ze wzg. na niesymetryczne wytarcie

    [u]W planach:[/u]

    • wymiana mieszka przy gałce zmiany biegów (na obszytą skórą)
    • ustawienia: automatyczne domykanie szyb z pilota (o ile da radę...)
    • montaż podłokietnika

    [b]Zdjęcia:[/b]
    [w załączeniu]

    A dla zainteresowanych parę informacji na temat eksploatacji tej wersji.

    [b]Spalanie [l/100km]:[/b]

    [u]Miasto (odcinki ok. 10-12km)[/u]
    9,0-9,2 (jazda "ekologiczna", min. obroty 1600-3000obr/min, długie przełożenia, biegi 2-5)
    8,8-9,0 (zakres obrotów, 2000-3500obr./min, krótkie przełożenia, biegi 2-4)
    Potwierdza to ewidentne przesunięcie charakterystyki silnika w górę. Jak widać do ekologicznej jazdy średnio się nadaje.

    [u]Średnie:[/u]
    8,5-8,8 (3/4 przebiegu na mieście, jazda przez centrum)
    6,4-6,8 (3/4 przebiegu obwodnicą autostradową, min. 5.8)

    [u]Trasa[/u]
    5,4-6,0 (60-90km/h, tempomat)
    5,6-7,0 (90-110km/h)
    6,8-8,5 (110-130km/h)
    8,5-11,5 (130-160km/h)
    11,5-13,5 (160-180km/h)
    13,5-15,6 (180-205km/h)
    Auto zdecydowanie lepiej funkcjonuje na P98 szczególnie w trasie (lepsza dynamika, mniejsze spalanie o ok. 0,2l/100km)
    [i][color=#0040FF]* Po zmianie opon na HANKOOK ECO spadek średnio o ok. 0,1-0,2l (szczególnie widoczne w dłuższych trasach)[/color][/i]

    Prędkość maksymalna: [b]197km/h[/b] (na standardowych 14" Matador-ach, pomiar wg. GPS, dokładnie jak w nocie katalogowej)
    Maksymalny moment obrotowy: [b]127nm[/b] (przy 4000obr/min.)
    Maks. obroty (odcięcie): [b]7600obr/min[/b] (dodatkowe 1000obr/min. do wykorzystania, tu kryje się te dodatkowe 26KM)
    Minimalne spalanie (średnie): [b]5,3l/100km[/b] (autostrada A2, odcinek ok. 60km, średnia prędkość 60-70km/h) -> nie chciałbym jednak tego powtarzać 😄 <!-- s:D -->

    Zmiany w stosunku do wersji standardowej (1.4 16V, 55kW/75KM) obejmują:

    • zmieniony wałek rozrządu
      [s]- większy rozmiar tarczy sprzęgłowej (220mm, zamiast 210mm)[/s]
    • tarcze hamulcowe z tył
    • i w moim przypadku dodatkowe dwie poduszki powietrzne boczne w fotelach przednich
      Stąd też bierze się różnica w cenie (nie tylko z podniesienia mocy).

    Ogólnie silnik ten słabo nadaje się na miasto, natomiast super spisuje się na trasie i bardzo dobrze radzi sobie z autem (także załadowanym). Maksymalny moment przypada ok. 4000obr/min, co odpowiada prędkości 130km/h na piątym biegu. Auto sprawnie wyprzedza i całkiem żwawo zbiera się do prędkości 160-180km/h, później zaczyna być ciężko. Gdyby nie wady (kiepska charakterystyka w dolnym zakresie obrotów i takie sobie spalanie), byłby to moim zdaniem optymalny silnik do tego auta.

    [i]* dane z pamięci, na podstawie wskazań licznika i komputera (o ile nie podano inaczej)[/i]

  • dzięki za przeniesienie 😉 <!-- s;) --> Bardzo ciekawy opis no i dodam, że bardzo dobry rocznik autka hehe

  • Skoda F1 w moim ulubionym kolorku.
    Zamieściłeś super opis, szczególnie część o spalaniu wymagała trochę czasu.
    Ale widać od razu rzeczowe podejście do tematu i bez przekłamań.

  • Konkretny opis, szacun!

    Btw, jak popatrzyłem na Twoje spalanie, to aż mi się ciepło zrobiło... Ja nie jeżdżę eko, ani nic w tym stylu, no ale jak mi spalanie wychodzi w okolicach 7l to ja już zaczynam płakać:P Wiem, że benzyna a diesel to co innego, no ale mimo wszystko, takie spalanie? Oj ciężką nogę ma kolega, ciężką 🙂 <!-- s:) -->

    Pozdro! 🙂

  • [b]xrolex23[/b], czy ja wiem czy ciezka 😜 w mojej mamy fabii ponizej 8 sie zejsc nie dalo 😜 ale tlyko i wylacznie z powodu automatycznej skrzyni biegow 🙂 po za tym napisal 3/4 przebiegu w miescie 😉 <!-- s;) -->)

    Autko sliczne, opis zajebisty i wyczerpujacy 🙂 ) Just good!! 😉 )

  • [quote="xrolex23"]... Btw, jak popatrzyłem na Twoje spalanie, to aż mi się ciepło zrobiło... Ja nie jeżdżę eko, ani nic w tym stylu, no ale jak mi spalanie wychodzi w okolicach 7l to ja już zaczynam płakać:P Wiem, że benzyna a diesel to co innego, no ale mimo wszystko, takie spalanie? Oj ciężką nogę ma kolega, ciężką 🙂 <!-- s:) -->
    Pozdro! 🙂 [/quote]
    Jest dokładnie jak pisze [b]Havier[/b]. Da się zejść niżej, pewnie nawet w okolice 6l/100km, tyle że trzeba by jeździć poza miastem, na terenie niezabudowanym i odcinkach >20km oraz nie przekraczać 80-90km/h.
    Nie wierzę jednak by jeżdżąc w remontowanym mieście (Poznań) na odcinkach do 10-12km udało się zejść poniżej 8l/100km. Powyższe dane dotyczą jednak właśnie jazdy w mieście na krótkich odcinkach, uzupełnianego okazyjnymi przejazdami autostradą (70-100km), z prędkością przelotową 130km/h lub w cyklu mieszanym drogi podrzędne/autostrada (nie wiem jak gdzie indziej, ale w Wielkopolsce co chwile jest jakaś wioska, zwężenie lub światła). W wakacje średnie spalanie znacznie spada (długie trasy).

    Inna sprawa że paliwem rzeczywiście nigdy się specjalnie nie przejmowałem, choć dwójka maluchów z tył raczej nie pozwala poszaleć. Dodam też że samochodem jeździmy na "spółę" z żoną. 🙂

    [i]P.S. Może jak znajdę chwile dorzucę zdjęcia z komputera z jazdy w mieście i na trasie (średnie spalanie dniowe (1) i całkowite (2)).[/i]

  • [b]Trasa POZNAŃ->DĄBKI->POZNAŃ[/b] (07.2013)
    Przebieg: 102 tyś. km, zatankowane E98 (do pełna)
    Auto 2 dni po przeglądzie i wymianie oleju.
    Jazda bez szaleństw, zwykle 90-110km/h, w miarę możliwości na tempomacie
    Klimatyzacja włączona przez ok. 1/3 dystansu (w każdą stronę)
    Pod Dąbkami, na odcinku ok. 15km remont drogi (odcinki z ruchem wahadłowym)
    Oba przejazdy w ten sam dzień.

    [b]POZNAŃ->DĄBKI[/b]
    2 os. (dorosłe) + 2 os. (dzieci) + pełen bagażnik, pusta droga
    Trasa: 282km (4h i 5min. w tym postój ok. 15min.)
    Średnia prędkość: 71km/h
    Spalanie 5.7l/100km
    [i](dane "z komputera")[/i]

    [b]DĄBKI->POZNAŃ[/b]
    Powrót w pojedynkę, pusty bagażnik, nieco większy ruch (w miastach czasem korki)
    Trasa: 263km (4h i 28min, w tym postój ok. 25min.)
    Średnia prędkość: 63km/h
    Spalanie: 5.9l/100km -> zakładam że było "pod górkę" 🙂 <!-- s:) -->
    [i](dane "z komputera")[/i]

    [b]Całość[/b]
    Trasa: 566km
    Spalanie: 34,94l, E98 (202,65pln) -> 6,17l/100km
    [i](dane z panelu Nokia Map i wskazania dystrybutora na stacji)[/i]

    Najciekawsze było wskazanie dystansu możliwego do przejechania po zatankowaniu zbiornika do pełna: [u]720km[/u] (zwykle 460-510km). 🙂
    Także średnie spalanie [2] spadło do 6l/100km (zwykle 8.6-8.9l/100km).

    [u]Uzupełnienie[/u]
    Poznań - Jarocin: średnia 5.2l/100km, P98 (mały ruch)
    Poznań - Kalisz: średnia 5.4l/100km , P98 (średni i duży ruch)
    [i](2/3 trasy na tempomacie, włączona klimatyzacja, opony: HANKOOK ECO)[/i]

    [b]Podsumowanie[/b]
    Auto naprawdę dobrze sprawuje się na trasie. Nawet w pełni załadowane jest dynamiczne, a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Widać ten silnik do tego został stworzony i do takich celów to auto polecam...

  • prawie jak diesel 😉 <!-- s;) --> i jak poszla naprawa stopu?

  • Prawie. 🙂 <!-- s:) -->
    Automat wymieniony. Jest szansa że nikt nie będzie już próbował wjechać mi w kuper (czyt. tylny zderzak). Prawdopodobnie dała o sobie znać jazda po mieście...

  • No to niezły wynik.Ja odbyłem trasę Poznań-Pobierowo-Poznań.
    Dystans 590 km, 3 osoby, pełen bagażnik, część pasażerska częściowo zapełniona (bezpiecznie zamocowane bagaże) w kierunku Pobierowa bez klimy 5,5 h (postój na regenerację ok 30min), prędkość ok 80-90km/h spalanie 5,4l/100km.W kierunku powrotnym podobnie z tym że cała droga klima zużycie 6,2l/100km więc zadowalająco prędkość między 90-110km/h. Porównywalnie 🙂 <!-- s:) -->