Z moich doświadczeń wynika że problemy z przepustnicą zawsze objawiają się zapaleniem kontrolek błędami w komputerze. Najpierw związanych ze składem spalin (kontrolka silnika), a gdy zacznie się całkiem zacinać problemami z elektroniką (błąd elektroniki). Trudno tu wiec coś powiedzieć.
Jack (@Jack)
Informacje o Jack
Najlepsze posty napisane przez Jack
Najnowszy post utworzony przez Jack
-
-
Tu znajdziesz schemat z którego korzystałem:
[url]https://www.boards.ie/b/thread/2056118111[/url]A tu nieco więcej informacji na ten temat:
https://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdaccessories/help-ck300-update-i-need-usb-sw-update-cable-ca/d83bcc68-8447-48ff-b4f5-d089fae496ed?page=6<!-- m -->Niestety ponoć NOKIA wyłączyła serwery z aktualizacją, a ręcznie po ściągnięciu plików chyba jeszcze nikomu nie udało sie tego zrobić...
-
[ad. aktualizacja]
Niestety nie wiem, musiałbym sprawdzić (ostatnio jak robiłem były dostępne). Teoretycznie dostępne są pliki z aktualizacją, ale jest ponoć problem z ich umieszczeniem w taki sposób by widziała je aplikacja do aktualizacji softu. Niestety chwilowo nie mam jak sprawdzić (brak kompa z WinXP i USB2). Jeśli chciałbyś pogadać na ten temat proponuje zrobić to na PRV by nie zaśmiecać wątku. -
Wykorzystujesz schemat połączeń z "[b]Opcja instalacji nr 2[/b]", z [b]User Guide, str. 30[/b]
[url]http://download-fds.webapps.microsoft.com/supportFiles/phones/files/guides/Nokia_CK-300_UG_and_IG_pl.pdf[/url])- puszczasz jaką muzykę z komórki po bluetooth lub wybierasz odpowiednią opcję z aplikacji CarMenu.
[u]W skrócie:[/u]
- sygnał w przypadku profilu HandsFree wyprowadzany jest wyjściem mono koło wtyczki zasilania (2),
- sygnał w przypadku profilu A2DP wyprowadzany jest wyjściem stereo koło mikrofonu (3).
Wystarczy podłączyć wyjście (3) do dowolnego wejścia AUX i musi działać.
Ważne by było jakieś źródło sygnału czyli musi być puszczona muzyka z komórki (nie rozmowa telefoniczna która "wychodzi" innym wyjściem). W przypadku nowszych wersji Androida (chyba od 4.1) jest możliwość wyboru które profile są aktywowane w połączeniu z danym urządzeniem. Może masz "odhaczony" profil A2DP w komórce. Wielkiej filozofii tu nie ma.
-
Wobec tego masz znów dwie opcje:
[b]1/ Dodajesz symulator zmieniarki i do niego podłączasz wyjście AUX z CK-300[/b]- zaleta: masz wolne AUX w tunelu, wejścia zmieniasz w radiu (dodatkowo zyskujesz drugie wejście AUX w CK-300),
- wada: dodatkowe koszty symulatora, kostek itp.
[b]2/ Podłączasz wyjście AUX z CK-300 do gniazda AUX w tunelu[/b], możesz to zrobić na 3 sposoby:
a) "równolegle" (wyjście AUX z CK-300 podpinasz dodatkowo do gniazda AUX w tunelu) - wówczas jak nie korzystasz z profilu multimedialnego telefonie możesz normalnie korzystać z gniazda AUX (proste i skuteczne, choć nie sprawdzałem takiej kombinacji),
b) "szeregowo" (wyjście AUX z CK-300 do odpiętego kabla AUX od gniazda w tunelu, a gniazdo w tunelu do wejścia AUX z CK-300) - wówczas jak przełączysz radio na AUX możesz słuchać muzy z telefonu, a jak podepniesz coś do gniazda AUX w tunelu, będziesz musiał wybrać w aplikacji CarMenu czy korzystasz z BT czy z wejścia AUX w CK-300 (trochę niewygodne),
c) ew. inne kombinacje wejść i wyjść która będzie Ci najbardziej odpowiadać, ogólnie masz: - 2 wejścia: AUX w radiu (podpięte do gniazda w tunelu) i AUX w symulatorze zmieniarki,
- 3 źródła sygnału: AUX w tunelu + BT A2DP i AUX w CK-300 (wyprowadzone na wyjście AUX w CK-300 i przełączane w aplikacji Car Menu).
Dalej kombinuj z czego i jak chcesz skorzystać. <!-- s:D -->
[u]Wg. mnie:[/u]
Najlepsze rozwiązanie to opcja 1/, ale wiąże się z dodatkowymi kosztami (jednak zostaje ci wejście AUX w tunelu, przełączając na CD masz sygnał z BT w komórce + teoretycznie zyskujesz dodatkowe wejście AUX z CK-300). Sadzę jednak że niewiele gorszym rozwiązaniem jest opcja 2a), jedyne co tracisz to tyle że musisz pamiętać by nie korzystać razem z BT A2DP i wejścia AUX w tunelu (mało prawdopodobne), choć może to być zaleta bo np. glos z nawigacji nałoży się na muzykę zamiast ją przerywać. Głowna zaleta to jednak praktycznie zerowe koszty.By wypróbować jak to wszystko działa wystarczy zwykły kabel minijack-minijack (stereo) podpiąć z CK-300 do AUX w tunelu (po obcięciu jednej wtyczki i podpięciu kabla bezpośrednio do gniazda masz opcje 2b).
[i]P.S. Pamiętaj że CK-300 ma dodatkowe wejście AUX i kabel z stykiem 2.5mm do ładowania telefonu które można wykorzystać. Można też kupić symulator zmieniarki z czytnikiem kart microSD co daje dodatkowo bibliotekę muzyczną w aucie i to sterowaną z radia jak zmieniarka CD:
[url]http://allegro.pl/sprzet-car-audio-zmieniarki-cd-715[/url]
[url]http://sklephadron.pl/45-emulatory-zmieniarki[/url]
[url]http://hadron.pl/dlaczego-emulator-zmieniarki-jest-lepszy-od-zmieniarki-cd[/url].[/i] -
Witam. Wszystko swego czasu opisałem na tym forum: [url]http://www.money.pl/forum/nokia-ck-300-t1700332.html[/url]
Ogólnie korzystanie z profilu [b]multimedialnego/stereo (A2DP) [/b]wymaga podłączenia modułu CK-300 dodatkowym, standardowym kablem stereo do oddzielnego wejścia AUX. Niestety większość wbudowanych odbiorników radiowych w skodach go nie ma, stąd konieczność zastosowania symulatora zmieniarki CD/adaptera który aktywuje wejście AUX zmieniarki (ja tak mam) lub zastosowania oddzielnego wzmacniacza i głośników. Przy okazji zapewnia to też odpowiednią jakość sygnału.Profil [b]Hands Free (HF), [/b]który daje sygnał mono oraz sterowanie radiem wystarczy podłączyć do kostki w radiu (i tak prawdopodobnie masz to zrobione). W razie czego pytaj, wyjaśnię co i jak.
-
Witam,
Temat możne nieco historyczny, jak i zestaw [b]NOKIA CK-300[/b], ale w końcu udało mi się dostać i przerobić kabel CA-113CU:
[img]https://photos-3.dropbox.com/t/2/AADX_18VAPZK3vW1ceX9D5sAyos3et37Reo2POGtnqYDVA/12/29331813/jpeg/32x32/3/1449288000/0/2/CA-113CU.jpg/ENLiiRYYwoAKIAcoBw/hiiGQ9aAFW2nmqInDd73MVYXSwUFJwUdABe0fEgOD04?size_mode=3&size=1280x960[/img]
na kabel [b]CA-138D[/b], niezbędny do aktualizacji zestawu NOKIA CK-300 do [b]wersji 1.6[/b].[u]Doświadczenia z aktualizacji:[/u]
- wymagany komputer z [b]WinXP[/b] lub[b] Win7[/b],
- wymagany port [b]USB 2.0[/b] (USB 1.0 ma zbyt mała wydajność prądową jak się okazało),
- niezbędna jest instalacja [b]Nokia Car Cit Software Updater[/b] (co oczywiste),
- ale także [b]Nokia PC Suite[/b] (ze wzg. na brakujące sterowniki),
- w trakcie aktualizacji zestaw CK-300 musi mieć zasilanie 12V (przekręcona stacyjka lub zasilacz).
Oprogramowanie (NCCSU) pozwala na wcześniejsze automatyczne ściągnięcie firmware'u i późniejsza aktualizację w trybie offline, choć warto mieć dostęp on-line w trakcie aktualizacji. Wszystko zajmuje <5 min. Największy problem to dostać się do centralki. Nowy soft w wersji 1.6 faktycznie działa stabilniej, choć czas łączenia skrócił się niewiele (testowane z NOKIA Lumia 735). Nadal też działa perfekcyjnie z telefonami NOKIA z systemem Symbian S60 (i aplikacją CAR Menu).
Jeśli kogoś interesują szczegóły lub chciałby zaktualizować sobie zestaw niech da znać - dla użytkowników forum gratis, choć trzeba będzie pofatygować się do Poznania. <!-- s:) -->
[i]P.S. Oprogramowanie NCCSU obsługuje także zestawy CK-100, CK-200 i CK-600, choć w ich przypadku wystarczy zwykły kabel miniUSB (nie testowałem).[/i]
-
Super że Ci się udało. Masz może jakiś na zbyciu w dobrej cenie lub schemat płytki i program do załadowania którym mógłbyś się podzielić? <!-- s:) -->
-
Komputer adaptuje się do przepustnicy po przejechaniu ok. 300-1500km, nawet bez przeprowadzania procedury kalibracji (przepustnice czyściłem już 3x i zawsze obywało się bez procedury kalibracji). Jeśli więc przejechałeś tę odległość, nie jest to raczej wina kalibracji i chyba będziesz musiał poszukać gdzieś dalej...
-
[quote="mari0"].... Domykanie szyb w standardzie przy zamykaniu drzwi z pilota - jeśli masz moduł komfortu.[/quote]
Mógłbyś nieco rozwinąć temat lub podrzucić link? Czy jeśli posiadam moduł komfortu, da się zrealizować domykanie szyb z pilota (jak)? Na razie jest z tym jak z Yeti - ponoć ktoś widział.
[i]P.S. To że jest to możliwe "z kluczyka" wiadomo...[/i]