[F1] Skoda Fabia 1.4 16V 74kW/100KM (Mint)
-
Temat przeniesiony z [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=89737#89737]powitania[/url].
[b][color=#000080]Skoda Fabia 1.4 16V 74KW/100KM (Mint)[/color][/b]
Rocznik: 2006r. (końcówka produkcji, usunięte wiele wcześniejszych usterek)
Model: Kombi
Kolor: Błękit Admiral Metalizowany
Przebieg: [b]119,2 tyś. km[/b] (02.2015) / [b]168,0 tyś. km[/b] (07.2018) / [b]187,1 tyś. km[/b] (07.2019)
Lokalizacja: Poznań (głównie)[u]Wyposażenie:[/u]
- ABS, ASR, wspomaganie kierownicy
- Immobiliser
- Czujniki parkowania
- 4 poduszki powietrzne (w tym 2 boczne)
- wyłącznik poduszki pasażera
- tarcze hamulcowe z tył
- radio Symphony MS 512 + instalacja 8 głośników (całkiem nieźle daje rade)
[u]Koła:[/u]
Lato: alufelgi ENZO H + Hankook Kinergy ECO K425 185/60 R14 82 H (poprzednio: KLEBBER DYNAXER HP3 185/60R14)
Zima: stalowe standard + NOKIAN 175/65R14[u]Zmiany:[/u]
Silnik: seria (BBZ)
Skrzynia biegów: seria (GRY)
Karoseria:- uszczelnienie drzwi (gwarancja)
Wyposażenie: - blokada skrzyni biegów
- kable oporowe (światła przednie)
Układ wydechowy: [i]Walker[/i] / [i]Płóciennik[/i] / [i]Seria[/i]
[u]Dodatki/modyfikacje:[/u]
- zestaw bluetooth: NOKIA CK-300
- schowki pod siedzeniami (otwierane, nie wysuwane)
- uchwyt na kubek
- tempomat (manetka "Super B")
- ustawienia: wycieraczki (dodatkowe przetarcie)
- ustawienia: lusterka boczne (ograniczenie czasu grzania do 10 min.)
- wymiana kierownicy na obszytą skórą (polecam!)
[u]Drobne naprawy (wg. chronologii):[/u]
- tuleje wahacza przedniego, standardowe zamienniki (po ok. 40 tyś. km)
- czyszczenie przepustnicy (po ok. 60 tyś. km)
- wykleszczona blokada składania tylnych siedzeń, wymiana (po ok. 5 latach)
- zablokowane otwieranie wlewu paliwa, naprawa mocowania (po ok. 5 latach)
- akumulator (po ok. 5 i 1/2 latach)
- tłumik drgań w układzie wydechowym (po ok. 84 tyś. km)
- przeciekający termostat w chłodnicy, wymiana uszczelki (po ok. 84 tyś. km) [i][color=#DC143C]- uwaga, zwykle chcą wymieniać całą chłodnicę![/color][/i]
- tuleje wahacza przedniego, tym razem na model od F2, "krzyżowe" (po ok. 85 tys. km)
- przeguby w łącznikach stabilizatora, zapobiegawczo (po ok. 85 tys. km)
- wymiana rozrządu, rolki napinającej i pompy wody (po ok. 93,7 tys. km)
- korekta mocowania zderzaka tył + częściowe lakierowanie klapy bagażnika (uderzała w zderzak)
- wymiana szyby przedniej, po pojawieniu się pęknięcia (NordGlass, zielona z pasem przeciwsłonecznym)
- wymiana tarcz i klocków tył (po ok. 99 tys. km)
- wymiana obijaczy i osłon amortyzatora tył (po ok. 99 tys. km)
- wymiana automatu/przełącznika STOP (padł po ok. 102 tys. km)
- wymiana paska alternatora i płynu hamulcowego (po ok. 102 tys. km)
- wymiana korka miski olejowej (nieszczelność po ok. 7 latach, nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany :-/)
- po stłuczce: wymiana prawego nadkola + zderzak przód + lampa prawa (i ekstra lewa) (po ok. 104,6 tys. km)
- rolka napinająca paska, zapobiegawczo (po ok. 106 tyś. km) [i][color=#0000FF]- warto wymienić przy wymianie paska[/color][/i]
- wymiana łącznika między tłumikami (poluzował się i całość stukała o tunel) (po ok. 106 tys. km)
- wymiana tłumika środkowego i końcowego: PŁÓCIENNIK (po ok. 107 tys. km, choć oryginalny może jeszcze trochę by przejechał)
- wymiana łączników stabilizatora + przegub prawy + korek oleju (po ok. 111 tyś. km, warto to zrobić wcześniej)
- wymiana siłowników klapy tylnej - Magneti Marelli (po ok. 118 tyś km, po 8,5 latach)
- przeprowadzenie testu sond lambda VAG (po ok. 118,5 tyś. km) [i][color=#0000FF]- ze wzg. na pojawiający się błąd: VAG 17604[/color][/i]
- czyszczenie przepustnicy (po ok. 119,1 tyś. km) [i][color=#0000FF]- ze wzg. na pojawiający się błąd: VAG P0106 (tu tkwiła przyczyna problemu)[/color][/i]
- wymiana łącznika elastycznego przy kolektorze wydechowym (po ok. 137 tyś. km)
- wymiana sondy LAMBDA, pojawiały się błędy (161 951 km) [i][color=#0000FF]- chyba jednak nadwymiarowa, okazała się dobra[/color][/i]
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (161 997 km)
- zakup nowych opon letnich (162 969 tyś. km)
- wymiana tłumika środkowego i końcowego: WALKER (2) (168 tyś. km)
- wymiana podnośnika szyby lewej, przód (rozsypał się plastik mocujący szybę) (170 089 km, po ok. 12 latach)[i] [color=#0000FF]- znany problem[/color][/i]
- czyszczenie podszybia + wymiana wężyka spryskiwaczy (180 135 km)
- wymiana rozrządu, rolki napinającej i pompy wody (180 207 km)
- wymiana korka miski olejowej na większy + przegwintowanie (180 207 km)
- wymiana sondy lambda (185 676 km) [i][color=#DC143C]- niestety działa tylko oryginał[/color][/i]
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód: BOSCH (187 158 km)
- wymiana chłodnicy klimatyzacji + skraplacz + napełnienie czynnikiem (189 712 km, po ok. 13 latach - ubytki było od ok 1.5 roku)
- czyszczenie zaworu EGR (189 712 km)[i] [color=#0000FF] - gładka praca silnika przy zmianie obciążenia[/color][/i]
- wymiana świec (195 710 km, 01.2020) - standardowa wymiana
- wymiana sprzęgła (196 143 km, 01.2020) - utrudnione przełączanie biegów 1->2, bardzo wysoki pedał
- wymiana linki hamulca ręcznego, tył -prawe (196 143 km, 01.2020) - problemy z zaciągnięciem ręcznego
- wymiana akumulatora: VARTA Silver Dynamic C30 (198 272 km, 03.2020) - po zostawieniu na światłach nie było sensu go już ratować
- wymiana dywaników, 4 szt. (198 982, 03.2020) - ze wzg. na zużycie i nieatrakcyjny wygląd
- wymiana nakładki pedału sprzęgła (198 990 km, 03.2020) - ze wzg. na niesymetryczne wytarcie
[u]W planach:[/u]
- wymiana mieszka przy gałce zmiany biegów (na obszytą skórą)
- ustawienia: automatyczne domykanie szyb z pilota (o ile da radę...)
- montaż podłokietnika
[b]Zdjęcia:[/b]
[w załączeniu]A dla zainteresowanych parę informacji na temat eksploatacji tej wersji.
[b]Spalanie [l/100km]:[/b]
[u]Miasto (odcinki ok. 10-12km)[/u]
9,0-9,2 (jazda "ekologiczna", min. obroty 1600-3000obr/min, długie przełożenia, biegi 2-5)
8,8-9,0 (zakres obrotów, 2000-3500obr./min, krótkie przełożenia, biegi 2-4)
Potwierdza to ewidentne przesunięcie charakterystyki silnika w górę. Jak widać do ekologicznej jazdy średnio się nadaje.[u]Średnie:[/u]
8,5-8,8 (3/4 przebiegu na mieście, jazda przez centrum)
6,4-6,8 (3/4 przebiegu obwodnicą autostradową, min. 5.8)[u]Trasa[/u]
5,4-6,0 (60-90km/h, tempomat)
5,6-7,0 (90-110km/h)
6,8-8,5 (110-130km/h)
8,5-11,5 (130-160km/h)
11,5-13,5 (160-180km/h)
13,5-15,6 (180-205km/h)
Auto zdecydowanie lepiej funkcjonuje na P98 szczególnie w trasie (lepsza dynamika, mniejsze spalanie o ok. 0,2l/100km)
[i][color=#0040FF]* Po zmianie opon na HANKOOK ECO spadek średnio o ok. 0,1-0,2l (szczególnie widoczne w dłuższych trasach)[/color][/i]Prędkość maksymalna: [b]197km/h[/b] (na standardowych 14" Matador-ach, pomiar wg. GPS, dokładnie jak w nocie katalogowej)
Maksymalny moment obrotowy: [b]127nm[/b] (przy 4000obr/min.)
Maks. obroty (odcięcie): [b]7600obr/min[/b] (dodatkowe 1000obr/min. do wykorzystania, tu kryje się te dodatkowe 26KM)
Minimalne spalanie (średnie): [b]5,3l/100km[/b] (autostrada A2, odcinek ok. 60km, średnia prędkość 60-70km/h) -> nie chciałbym jednak tego powtarzać <!-- s:D -->Zmiany w stosunku do wersji standardowej (1.4 16V, 55kW/75KM) obejmują:
- zmieniony wałek rozrządu
[s]- większy rozmiar tarczy sprzęgłowej (220mm, zamiast 210mm)[/s] - tarcze hamulcowe z tył
- i w moim przypadku dodatkowe dwie poduszki powietrzne boczne w fotelach przednich
Stąd też bierze się różnica w cenie (nie tylko z podniesienia mocy).
Ogólnie silnik ten słabo nadaje się na miasto, natomiast super spisuje się na trasie i bardzo dobrze radzi sobie z autem (także załadowanym). Maksymalny moment przypada ok. 4000obr/min, co odpowiada prędkości 130km/h na piątym biegu. Auto sprawnie wyprzedza i całkiem żwawo zbiera się do prędkości 160-180km/h, później zaczyna być ciężko. Gdyby nie wady (kiepska charakterystyka w dolnym zakresie obrotów i takie sobie spalanie), byłby to moim zdaniem optymalny silnik do tego auta.
[i]* dane z pamięci, na podstawie wskazań licznika i komputera (o ile nie podano inaczej)[/i]
-
dzięki za przeniesienie <!-- s;) --> Bardzo ciekawy opis no i dodam, że bardzo dobry rocznik autka hehe
-
Skoda F1 w moim ulubionym kolorku.
Zamieściłeś super opis, szczególnie część o spalaniu wymagała trochę czasu.
Ale widać od razu rzeczowe podejście do tematu i bez przekłamań. -
Konkretny opis, szacun!
Btw, jak popatrzyłem na Twoje spalanie, to aż mi się ciepło zrobiło... Ja nie jeżdżę eko, ani nic w tym stylu, no ale jak mi spalanie wychodzi w okolicach 7l to ja już zaczynam płakać:P Wiem, że benzyna a diesel to co innego, no ale mimo wszystko, takie spalanie? Oj ciężką nogę ma kolega, ciężką <!-- s:) -->
Pozdro!
-
[b]xrolex23[/b], czy ja wiem czy ciezka w mojej mamy fabii ponizej 8 sie zejsc nie dalo ale tlyko i wylacznie z powodu automatycznej skrzyni biegow po za tym napisal 3/4 przebiegu w miescie <!-- s;) -->)
Autko sliczne, opis zajebisty i wyczerpujacy ) Just good!! )
-
[quote="xrolex23"]... Btw, jak popatrzyłem na Twoje spalanie, to aż mi się ciepło zrobiło... Ja nie jeżdżę eko, ani nic w tym stylu, no ale jak mi spalanie wychodzi w okolicach 7l to ja już zaczynam płakać:P Wiem, że benzyna a diesel to co innego, no ale mimo wszystko, takie spalanie? Oj ciężką nogę ma kolega, ciężką <!-- s:) -->
Pozdro! [/quote]
Jest dokładnie jak pisze [b]Havier[/b]. Da się zejść niżej, pewnie nawet w okolice 6l/100km, tyle że trzeba by jeździć poza miastem, na terenie niezabudowanym i odcinkach >20km oraz nie przekraczać 80-90km/h.
Nie wierzę jednak by jeżdżąc w remontowanym mieście (Poznań) na odcinkach do 10-12km udało się zejść poniżej 8l/100km. Powyższe dane dotyczą jednak właśnie jazdy w mieście na krótkich odcinkach, uzupełnianego okazyjnymi przejazdami autostradą (70-100km), z prędkością przelotową 130km/h lub w cyklu mieszanym drogi podrzędne/autostrada (nie wiem jak gdzie indziej, ale w Wielkopolsce co chwile jest jakaś wioska, zwężenie lub światła). W wakacje średnie spalanie znacznie spada (długie trasy).Inna sprawa że paliwem rzeczywiście nigdy się specjalnie nie przejmowałem, choć dwójka maluchów z tył raczej nie pozwala poszaleć. Dodam też że samochodem jeździmy na "spółę" z żoną.
[i]P.S. Może jak znajdę chwile dorzucę zdjęcia z komputera z jazdy w mieście i na trasie (średnie spalanie dniowe (1) i całkowite (2)).[/i]
-
[b]Trasa POZNAŃ->DĄBKI->POZNAŃ[/b] (07.2013)
Przebieg: 102 tyś. km, zatankowane E98 (do pełna)
Auto 2 dni po przeglądzie i wymianie oleju.
Jazda bez szaleństw, zwykle 90-110km/h, w miarę możliwości na tempomacie
Klimatyzacja włączona przez ok. 1/3 dystansu (w każdą stronę)
Pod Dąbkami, na odcinku ok. 15km remont drogi (odcinki z ruchem wahadłowym)
Oba przejazdy w ten sam dzień.[b]POZNAŃ->DĄBKI[/b]
2 os. (dorosłe) + 2 os. (dzieci) + pełen bagażnik, pusta droga
Trasa: 282km (4h i 5min. w tym postój ok. 15min.)
Średnia prędkość: 71km/h
Spalanie 5.7l/100km
[i](dane "z komputera")[/i][b]DĄBKI->POZNAŃ[/b]
Powrót w pojedynkę, pusty bagażnik, nieco większy ruch (w miastach czasem korki)
Trasa: 263km (4h i 28min, w tym postój ok. 25min.)
Średnia prędkość: 63km/h
Spalanie: 5.9l/100km -> zakładam że było "pod górkę" <!-- s:) -->
[i](dane "z komputera")[/i][b]Całość[/b]
Trasa: 566km
Spalanie: 34,94l, E98 (202,65pln) -> 6,17l/100km
[i](dane z panelu Nokia Map i wskazania dystrybutora na stacji)[/i]Najciekawsze było wskazanie dystansu możliwego do przejechania po zatankowaniu zbiornika do pełna: [u]720km[/u] (zwykle 460-510km).
Także średnie spalanie [2] spadło do 6l/100km (zwykle 8.6-8.9l/100km).[u]Uzupełnienie[/u]
Poznań - Jarocin: średnia 5.2l/100km, P98 (mały ruch)
Poznań - Kalisz: średnia 5.4l/100km , P98 (średni i duży ruch)
[i](2/3 trasy na tempomacie, włączona klimatyzacja, opony: HANKOOK ECO)[/i][b]Podsumowanie[/b]
Auto naprawdę dobrze sprawuje się na trasie. Nawet w pełni załadowane jest dynamiczne, a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Widać ten silnik do tego został stworzony i do takich celów to auto polecam... -
prawie jak diesel <!-- s;) --> i jak poszla naprawa stopu?
-
Prawie. <!-- s:) -->
Automat wymieniony. Jest szansa że nikt nie będzie już próbował wjechać mi w kuper (czyt. tylny zderzak). Prawdopodobnie dała o sobie znać jazda po mieście... -
No to niezły wynik.Ja odbyłem trasę Poznań-Pobierowo-Poznań.
Dystans 590 km, 3 osoby, pełen bagażnik, część pasażerska częściowo zapełniona (bezpiecznie zamocowane bagaże) w kierunku Pobierowa bez klimy 5,5 h (postój na regenerację ok 30min), prędkość ok 80-90km/h spalanie 5,4l/100km.W kierunku powrotnym podobnie z tym że cała droga klima zużycie 6,2l/100km więc zadowalająco prędkość między 90-110km/h. Porównywalnie <!-- s:) -->