[F1] Włącznik halogenów Fabia 1

Topic created · 11 Posts · 2105 Views
  • Witam wszystkich :padam: <!-- s:padam: -->
    Jestem tu nowy więc nie krzyczcie na mnie że poszukaj sobie.
    Szukałem ale jakoś nie umiejętnie więc może wy mi pomożecie.
    Mianowicie kupiłem właśnie fabie 1 combi poprzedni właściciel założył halogeny ale włącznik do nich (od poloneza) wisi pod kierownicą.
    Kupiłem już oryginalny włącznik świateł z halogenami i potrzebuje rozpiski pinów żeby wiedzieć jak to podłączyć. Może już ktoś z was robił coś takiego i może mi pomóc.
    Dzięki

    Ok rozpiskę już znalazłem 🙂 ale ma jeszcze pytanie czy ktoś z was wymontowywał już ten przełącznik razem z tym plastikiem i może podpowiedzieć jak to zrobić żeby zaraz czegoś nie zniszczyć.

  • Witam. Plastik z włącznikiem świateł trzyma się na 7 śrubach TORX (nie pamiętam rozmiaru). Jedna śruba zamaskowana jest pod listwą pod licznikiem z lewej strony.Druga śruba jest pod osłoną skrzynki bezpieczników patrząc na skrzynkę w prawym górnym rogu.Reszta 5 śrub jest ogólnie widoczna tylko trzeba się zanurzyć poniżej poziomu kierownicy. Sam włącznik można wyjąć wciskając jego pokrętło w pozycji 0 i trzymając tak wciśnięte przekręcić w pozycję postojówek.Później lekko pociągając za pokrętło do siebie jest duża szansa,że włącznik wyjdzie bez problemu. Dokładałem u siebie Halogeny i robiłem to na podstawie fabrycznych rozwiązań włącznie z bezpiecznikiem w skrzynce numer 65. W razie pytań pisz na mail lub priva. Pozdrawiam.

  • [b]nowdar21[/b] tu masz wszystko http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3443<!-- m -->
    wyłącznik się wyjmuje bez rozkręcania kokpitu - poszukaj, był opis !

    omron

  • [quote="MAREK FABIA"]Witam. Plastik z włącznikiem świateł trzyma się na 7 śrubach TORX (nie pamiętam rozmiaru). Jedna śruba zamaskowana jest pod listwą pod licznikiem z lewej strony.Druga śruba jest pod osłoną skrzynki bezpieczników patrząc na skrzynkę w prawym górnym rogu.Reszta 5 śrub jest ogólnie widoczna tylko trzeba się zanurzyć poniżej poziomu kierownicy.[/quote]
    Dzięki za odpowiedź ale naprawdę muszę wymontować pół samochodu żeby wymontować tą część:
    http://i3.fmix.pl/fmi2822/0d56e89b000c82a648bbd382<!-- m -->

  • [b]nowdar21[/b], ustaw wyłacznik w pozycji pionowej i pociągnij... delikatnie 😉 <!-- s;) -->

  • Najpierw wciśnij (zobaczysz, że pokrętło delikatnie zapadło się do wewnątrz włącznika), przekręć w prawo i pociągnij delikatnie do siebie.

  • [quote="bsp5020"]Najpierw wciśnij (zobaczysz, że pokrętło delikatnie zapadło się do wewnątrz włącznika), przekręć w prawo i pociągnij delikatnie do siebie.[/quote]
    wlasnie czegoś mi brakowało ... dzieki za poprawienie 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Spoko kapi :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> Kiedyś też się z tym przełącznikiem szarpałem.

  • Dzięki za podpowiedź , ale czyżby to faktycznie było aż tak proste 🙂 <!-- s:) -->

    Mam jeszcze pytanie do tych co dokładali samodzielnie halogeny chodzi oto czy bardzo trzeba rzeźbić żeby przy zapaleniu halogenów zapalała się też kontrolka na desce ?

  • halogeny sa wpięte w system samochodu i komputer wie kiedy są załaczone i automatem załacza tą kontrolkę.
    oczywiście należy odpowiednio zakodowac sterownik.

  • Witam. Nie trzeba dużo rzeźbić,żeby kontrolka od halogenów świeciła na blacie zegarów,a polega to na wpięciu w zieloną kostkę licznika w pin 19 przewodu o przekroju 0,34mm i podpięciu jego drugiego końca pod przewód "+" idący do halogenów ze skrzynki bezpiecznikowej z bezpiecznika numer 65 lub z samego włącznika.Co do wyjmowania włącznika świateł z tego plastiku to nie jest tak łatwo. Osobiście próbowałem tego sposobu u siebie jak i u innych kolegów i zakończyło się to rozkręcaniem plastiku z włącznikiem. Pozdrawiam.

Log in to reply