[F1] [F1] Płukanie układu chłodniczego
-
Jestem po wymianie uszczelki w fabii 1,4 mpi.Chcę wypłukać cały układ.Czy ktoś to robił,czy używał jakiegoś specyfiku.Jak to robić
-
Ja kiedyś to robiłem jeszcze w 90 latach, zalałem zwykłą wodę zagrzałem auto do załączenia wentylatora potem przejechałem jeszcze kilkanaście km, spuściłem i zalałem płyn oczywiście na zimny silnik, by od gwałtownego obniżenia temp nie pękła głowica.
-
Po przejechaniu kilku km spuszczałeś płyn od razu czy poczekałeś trochę.Chcę użyć do płukania Prestone Super Radiator Flush.
-
[quote="MirekS"]Ja kiedyś to robiłem jeszcze w 90 latach, zalałem zwykłą wodę zagrzałem auto do załączenia wentylatora potem przejechałem jeszcze kilkanaście km, spuściłem i zalałem płyn oczywiście na zimny silnik, by od gwałtownego obniżenia temp nie pękła głowica.[/quote]
W nowych samochodach nie można używać zwykłej wody.
Miałem kilka samochodów gdzie takie dolewanie wody skończyło się wymianą grzejnika nagrzewnicy i chłodnicy. Objawy to przegrzewanie silnika latem, a zima bardzo słabe chłodzenie. Niestety nie pomogły preparaty do usuwania kamienia kotłowego.
M. -
a jakby się dało np. wodę destylowaną, to działo by się co może nieciekawego :?: <!-- s:?: -->
-
[quote="Tofik"]a jakby się dało np. wodę destylowaną, to działo by się co może nieciekawego :?: <!-- s:?: -->[/quote]
Do przepłukania jak najbardziej , właśnie taką należny stosować, plus dodatki nie agresywne dla aluminium i tworzyw sztucznych.
M.
-
Zwykła woda w układzie chłodzenia to TYLKO ostateczność, gdzie wszystko wypluło a jest na dworze +30 stopni. Jednak jeśli mamy możliwość to lejmy wodę destylowaną czy demineralizowaną (ponoć destylowana lepsza dla aku, demineralizowana do chłodnicy, ale ja w ogóle nie wiem o co chodzi). Do zwykłego przepłukania będzie jak należy, tak jak wcześniej kolega pisał przegotować ją trochę też i wylać, najlepiej chyba na ciepło żeby zeszła też z drugiego układu. Potem tylko dolewanie nowego + zagrzanie go do wentylatora i dolewamy resztę.
-
[quote="AK"]Prestone Super Radiator Flush.[/quote]
Ja płukałem u siebie właśnie tym specyfikiem zmieszanym z wodą demineralizowana (nie jest droga ok 3-5 zł za 5L).[b]AK[/b] musisz postąpić tak jak jest napisane w instrukcji na opakowaniu, nic się nie stanie. Radzę odczekać aż blok silnika ostygnie przed ponownym zalaniem. Tylko nie zdziw się jak cały syf z układu powędruje do zbiorniczka wyrównawczego i będziesz go musiał wyczyścić przed zalaniem właściwego środka chłodniczego - przynajmniej u mnie tak było. Jak rzygło "mazutem" to aż miło....