[F2] Rozrząd

Topic created · 9 Posts · 1795 Views
  • Witam w tym roku minie 5 lat odkąd ma fabie przebieg 45 tys km i pora już pomyśleć o wymianie rozrządu
    Mam rozumieć ze mam wymienić wszystko czyli
    paski rozrządu 2szt
    rolki napinające 2 szt
    rolki prowadzące 2szt
    pompa wody (chyba ze nie jest konieczna przy pierwszej wymianie)

    Co polecacie jakiego producenta

  • [b]anubis[/b] - u Ciebie jest łańcuch więc Ciebie problem w ogóle nie dotyczy 🙂 <!-- s:) --> No chyba, że się kiedyś rozciągnie...

    [b]Rostoff [/b] - nie wiem czy coś się zmieniło, ale w F1 z podobnym silnikiem rozrząd się zmienia co max. 90 tys. więc masz jeszcze sporo czasu do tego momentu.
    Nie ma znaczenia czy to pierwsza wymiana, czy kolejna, zawsze zmieniasz wszystko, czyli łącznie z pompą wody.

    Jeżeli nie chcesz kupić oryginału, bo za drogi, to możesz jeszcze kupić część OEM (część oryginalna, ale sygnowana nazwą producenta części).
    W zwykłe zamienniki się nie pakuj, bo jak Ci przedwcześnie strzeli rozrząd, to będziesz pluł sobie w brodę, że oszczędziłeś kilkadziesiąt zł a straty wynoszą kilka tys.

  • [b]comfort[/b],

    wiem ze kilometrów mało
    ale rozrząd powinno się wymieniać co 90 tys lub 5 lat (niestety guma tez się starzeje) nie chce ryzykować ze pasek się zerwie

    gdzie te części OEM dostane normalnie w sklepie motoryzacyjnym ?

  • [quote="Rostoff"]gdzie te części OEM dostane normalnie w sklepie motoryzacyjnym ?[/quote]
    jak już wielokrotnie pisałem - podjedź do warsztatu który może ci to wymienić - zapytaj w jakiej cenie oni mogą kupić części - na pewno taniej nie kupisz. i masz 100% gwarancji na części i wymianę w razie "w" ...
    jeśli sam chcesz wymieniać - poszukaj na forum - podawałem nr klienta do intercars-u.

  • witam. Według mnie rozrząd w naszych fabiankach wymienia sie po 90 tys km lub 10 latach

  • Nie przesadzaj.Po pięciu latach bez względu na przebieg, pasek zębaty powinno się wymienić.Guma zwyczajnie parcieje.

  • [quote="bogdan0"]Nie przesadzaj.Po pięciu latach bez względu na przebieg, pasek zębaty powinno się wymienić.Guma zwyczajnie parcieje.[/quote]

    Właśnie może nie będzie to konieczne.
    Mam info że VW wprowadził w tych silnikach paski wzmacniane kevlarem.
    W silnikach wyposażonych w te paski nie wymienia się pasków po określonym okresie a jednie sprawdza ich stan po 90 tys km, z możliwością dopuszczenie na dalsze 30 tys km.
    Ponoć nawet sprawdza się tylko ich stan co 30 tys km.
    Na pewno paski te występują w silnikach CQQB.
    Co do innych nikt nie chce podąć numeru silnika od którego został rozpoczęty ich montaż.

    M.

  • [quote="Rostoff"][b]comfort[/b],

    wiem ze kilometrów mało
    ale rozrząd powinno się wymieniać co 90 tys lub 5 lat (niestety guma tez się starzeje) nie chce ryzykować ze pasek się zerwie

    gdzie te części OEM dostane normalnie w sklepie motoryzacyjnym ?[/quote]

    Dokładnie nie ma co ryzykować, na tych niby wzmacnianych paskach już niejeden silnik odjechał, co do części tyrknij do Darka w mnie w podpisie.

  • [quote="MirekS"][quote="Rostoff"][b]comfort[/b],

    wiem ze kilometrów mało
    ale rozrząd powinno się wymieniać co 90 tys lub 5 lat (niestety guma tez się starzeje) nie chce ryzykować ze pasek się zerwie

    gdzie te części OEM dostane normalnie w sklepie motoryzacyjnym ?[/quote]

    Dokładnie nie ma co ryzykować, na tych niby wzmacnianych paskach już niejeden silnik odjechał, co do części tyrknij do Darka w mnie w podpisie.[/quote]

    Masz rację lepiej wcześniej niż za późno... .
    M.

Log in to reply