[F1] Od czego są te przewody ?

Topic created · 12 Posts · 2711 Views
  • Czy wie ktoś który z tych przewodów jest od czujnika temperatury. Przypuszczam że ten z kostką więc od czego jest ten drugi posiadający dwie żyły. Czy nie są to czasami przewody od halogenów których nie mam. Umiejscowienie to zderzak od strony kierowcy (po lewej stronie od chłodnicy). Prawdopodobnie były kiedyś halogeny ponieważ na nalepce z kodami jest kod 8WB który świadczy o tym że na wyposażeniu kiedyś były. Ale z drugiej strony przy pokrętle od świateł jest co prawda symbol świateł przeciwmgłowych ale nie da się na niego ustawić , chyba że da się to zablokować.

    [url=http://imageshack.us/photo/my-images/688/20120214130241.jpg/][img]http://img688.imageshack.us/img688/1854/20120214130241.jpg[/img][/url]
    Edit:
    Doszedłem do wniosku że były halogeny ponieważ świeci mi się kontrolka więc pewnie któreś kable są od halogenów i pytanie brzmi czy te dwa kable to plusy a masę biorę z blachy ponieważ tylko z jednej strony mam taką wiązkę. Pytanie do tych co mają halogeny i sprawny czujnik, czy te wiązki idą obok siebie ponieważ te dwa przewody idą jakby razem, tzn. z jednego miejsca. Niech ktoś sprawdzi u siebie jak tam ma, będę wdzięczny.

  • Halogen po stronie kierowcy ma dwa przewody, jeden do masy. Idzie pod srubke mocującą halogen.
    Jesli po drugiej stronie tez masz kabel z wtyczką, to jest to prawdopodobnie instalacja halogenow.

    Czujnik temperatury (tu moje przypuszczenia) powinien być termoparą, czyli właśnie dwyżyłowym przewodem. Żyły termopar są połączone na końcu i włąsnie to połączenie jest czujnikiem temperatury (w zależności od temperatury zmienia sie oporność połączenia). Nie widze na zdjeciu - są połączone, czy jest to zakończone metalowym pierścieniem? Jak tak, to jest to masa od halogena.

    Spotkałem sie tez z umiejscowieniem wlasnie tam przewodu do podłączenia akumulatora w przypadku padnięcia centralnego zamka i zablokowania zamków przez immo. Wtyczka wyglądała podobnie.

  • Przyjrzałem się dokładnie wtyczce i :
    Jest na niej numer 1J0 973 722. W jakimś katalogu znalazłem:
    oprawka wtyczki ze stykami
    płaskimi i zabezpieczeniem
    krociec łączący czujnik temperatury. ( nie wiem co to ten krociec).
    Nadal nie wiem od czego jest ten drugi kabelek. A i co do wtyczki mam wątpliwości ponieważ na allegro znalazłem taką wtyczkę wraz z pompką do spryskiwaczy a u mnie spryskiwacze nie działają. Prawdopodobnie nie ma płynu albo był wlany dziadowski płyn i na mrozie zamarzł. Pompka znajduje się akurat w tym rejonie więc może i być od pompki. Jeden kabelek zaraz przy wtyczce jest przerwany a na razie nie mam jak tego przylutować. A ten drugi kabel bez wtyczki jest poprostu ucięty i wychodzą z niego dwie żyły.
    Może za bardzo kombinuje i ta wtyczka jest jednak od tego czujnika a ten drugi kabelek od halogenów ponieważ na kartce w bagażniku jest symbol 8WB który świadczy o tym że były kiedyś światła przeciwmgielne. Jak doleje płynu i nadal nie będą działać spryskiwacze to wtedy się okaże czy ten trop jest dobry.

  • Witam. Moim zdaniem może być tak,że jeden przewód jest od czujnika a drugi od halogenów. I tu nasuwa się pytanie czy masz włącznik świateł z funkcją halogenów i czy po jego włączeniu (jeżeli jest taki włącznik) świeci się Tobie kontrolka na liczniku od halogenów przednich ? Elementem który może jeszcze coś podpowiedzieć o fakcie posiadania halogenów poza kodem i wtyczką jest posiadanie bezpiecznika w skrzynce numer 65 (duży bezpiecznik). Co do czujnika temperatury to podstawowe pytanie jest takie,czy na pokładzie auta znajduje się komputer pokładowy (spalanie itp.) i czy funkcja temperatury jest odczytywana czy jest coś z tym odczytem nie tak ? Halogen podłącza się do wtyczki która masę bierze nie ze śrubki mocującej halogen ale z karoserii w okolicach akumulatora,natomiast czujnik jest też oparty na wtyczce i nie ma postaci typowej końcówki jaka występuje w termoparze. Najprościej wziąć miernik i sprawdzić co pojawi się na wtyczce lub tych wolnych przewodach po włączeniu np:halogenów. W tych okolicach może występować również wtyczka czujnika poziomu płynu spryskiwacza szyby,której czujnik informuje nas o niskim poziomie płynu w zbiorniku poprzez kontrolkę na liczniku. Numer kostki może sugerować tylko jej typ (ilośc pinów,wielkość wtyczki pod kątem wymiarów). Nie pamietam numeru wtyczki od halogenów. Jak znajdę taką to napiszę. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu.

  • Mam dokładnie takie pokrętło + intensywność podświetlania zegarów. Dzisiaj się dowiedziałem że trzeba pociągnąć do siebie tą gałkę. Stwierdziłem że kontrolka się świeci więc kiedyś były halogeny. I teraz pytanie czy te dwa kabelki co są luzem są od halogenów ponieważ po drugiej stronie nie ma żadnego kabla więc może tym jednym można podłączyć dwa reflektory od halogenów.

    Mam komputer na którym wyświetlane są parametry jak spalanie itp a w miejscu temperatury są poziome kreski czyli nic nie pokazuje. Co do poziomu płynu to spryskiwacze nie działają więc jeżeli nie ma płynu to kontrolka nic nie pokazuje bo może być odłączona albo płyn letni jest zalany i zamarzł.

  • [quote="quake1"]po drugiej stronie nie ma żadnego kabla[/quote]

    Z prawej strony kabel od halogena (przynajmniej u mnie) jest wyraxnie krótszy. Na tyle krótki, że ledwo da sie go wyciagnac poza otwor na lampe.

    [quote="MAREK FABIA"]masę bierze nie ze śrubki mocującej halogen ale z karoserii[/quote]
    Racja, sorry za błąd.

  • Twoja Fabia wyglada na rozbitka. Chyba wymieniono zderzak i nie zainstalowano halogenow i czujnika temperatury. Mam racje?
    Spryskiwacze reflektorow to standard jak sie ma xenon, jakby byly reflektory xenon to drugi kabelek moglby byc od spryskiwacza.

  • Zderzak był wymieniany ale spryskiwaczy reflektorów nie było ponieważ jest kod 8x0 na nalepce który oznacza bez spryskiwaczy reflektorów. Na halogenach mi nie zależy , tylko z ciekawości ponieważ chciałbym wiedzieć co to za kabel. Po konstrukcji widać że był to tylko zderzak, może krawężnik został zaliczony.

  • na 100% jak piszesz. czujnik temp zewn. + halogen. powinny mieć podobne wtyczki. czujnik jest montowany na małej blaszce do zderzaka.
    halogenów DIAMOND-a nie kupuj - szkoda kasy. lepiej kupić ori używki.
    włącznik pokazany przez Marka ma 2 położenia dla przeciwmgielnego 1x i dla halogenów przód 2x - jak pociągniesz do siebie to bedziesz czuć takie przeskoki. - jak na piktogramach na wyłączniku. dodatkowo pojawią się kontrolki tylnego przeciwmgielnego i przednich halogewnów. jak na piktogramach.
    do sprysków raczej nic tam nie idzie - silniczek / pompka jest na zbiorniku który dla xenonów powinien mieć 4,5l. pojemności. i 2 pompki zabudowane.

  • Moim zdaniem ten kabelek z lewej jest od czujnika temperatury, bo tak na oko wtyczka by pasowala. Czego nie wiem, to czy ten czujnik nie jest przypadkiem niezbedny do poprawnej pracy sterownika sinika. Wiem ze jest on niezbedny jak sie ma climatronic.
    Jego cena to 30-50 Zl, wiec ja bym go zamontowal.
    A tak na marginesie to jaki paprak montowal ci zderzak? Dlaczego zostawil wiszace, niczym przed woda i brudem nie zabezpieczone, nie zaizolowane wtyczki? To bardzo nieprofesjonalna robota.

  • [quote="Marek"]Czego nie wiem, to czy ten czujnik nie jest przypadkiem niezbedny do poprawnej pracy sterownika sinika. Wiem ze jest on niezbedny jak sie ma climatronic. [/quote]
    przy dokładce komputera pokładowego jest on wymagany.

  • Okazało się że wtyczka to halogeny a ten drugi czujnik temperatury. Wystarczył miernik i wszystko się wyjaśniło. Podpięty czujnik pokazuje temperaturę.

Log in to reply