Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] FABIA 1.2 6v BMD remont silnika

Temat utworzony · 17 Posty · 14472 Wyświetlenia
  • Witam, z powodu małego ciśnienia na jednym z 3 tłoków postanowiłem zrobić remont wyżej wymienionego silnika. Czy ktoś przeprowadzał taki remont i ile go wyniosło.

  • Witam! Ponowię pytanie. Czy ktoś ma doświadczenie w naprawie tego silnika w sposób fachowy (lecz nieautoryzowany)? W handlu jest dostęp do części.
    Autoryzowany serwis tak odpowiada:

    W tym modelu silnika brak możliwości naprawy tylko wymiana na nowy.
    Bak jakichkolwiek części oryginalnych do tego typu silnika.
    Producent SKODA zaleca tylko wymianę silnika

  • Cześć.

    Pytałeś sie w wielu serwisach autoryzowanych?

    Sporo ludzi którzy Potrafili zrobić Dobry Remont silnika , po prostu znikło z rynku. Powody mogą być różne nawet i taki jak emerytura czy powody ekonomiczne. Teraz prawie wszyscy są nastawieni na wymianę i skasowania sporej kasy.

  • [quote="przemekp5"] małego ciśnienia na jednym z 3 tłoków[/quote] To nie znaczy że konieczny remont szeroko pojęty. Należy określić gdzie to ciśnienie ucieka . Tłokiem / cylindrem czy zaworami. Ponowny pomiar ciśnienia z tzw. próbą olejową da odpowiedz. Tutaj zawory czyli głowicę się regeneruje. Jeśli jednak tłok czy zatarta gładż cylindra to kto teraz robi remont motoru ? Nie te czasy. Jeszcze w 1,2 ? Silnik jednorazowy. W zeszytach serwisowych ( odnoszą się do nich autoryzowane serwisy ) pisze że wał korbowy nie może być wymontowany , tłoki nie mogą być wymontowane , itd.... Serwisy zasłaniają się procedurami i nie zrobią. [url=https://naforum.zapodaj.net/b9e872d8b86a.jpg.html][img]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b9e872d8b86a.jpg[/img][/url]

  • Link nie jest użyteczny . Bonifacy popraw link prosze.

  • [quote="TOMUŚ"]Link nie jest użyteczny . Bonifacy popraw link prosze.[/quote] Poprawiłem , przepraszam i pozdrawiam.

  • Bonifacy skad ten screen? Mozesz udostepnic cala ksiazke?

  • [quote="patgaw"]Bonifacy skad ten screen? Mozesz udostepnic cala ksiazke?[/quote]Ty masz motornię 1,4 więc po jakiego grzyba Ci kniga dla 1,2 :?: <!-- s:?: -->

  • Witam! Bonifacy dzięki za informację. Rozumiem że magik od głowicy ma zająć się tylko zaworami i nie tykać się powierzchni uszczelniających. Co z tym środkiem d 154 103 a1 zamiast uszczelki czy pod i nad uszczelkę?
    Pozdrawiam!

  • [quote="krokodyl901"] Co z tym środkiem d 154 103 a1 zamiast uszczelki czy pod i nad uszczelkę?
    [/quote] . Nie rozumiem dlaczego się pytasz . Będziesz sam robił ?

  • [quote="bonifacy"][quote="patgaw"]Bonifacy skad ten screen? Mozesz udostepnic cala ksiazke?[/quote]Ty masz motornię 1,4 więc po jakiego grzyba Ci kniga dla 1,2 :?: <!-- s:?: -->[/quote]

    Myslialem ze to jakis ogolny material jest 😄 To jak masz jakis dla 1.4 albo ogolnie dla fabii to dalbys namiary?

  • [quote="patgaw"]

    Myslialem ze to jakis ogolny material jest 😄 To jak masz jakis dla 1.4 albo ogolnie dla fabii to dalbys namiary?[/quote] Ja tam coś wyszperam na necie , a Ty chciałbyś gotowca . Szukaj a znajdziesz . Poszperaj tu np http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz<!-- m -->

  • Witam! Chcę wiedzieć jaką odpowiedź mam usłyszeć od mechanika.
    Z mojego doświadczenia uzyskanego z rozpoznania tego tematu wynika że większość mechaników bazuje na zdobytym doświadczeniu i nie bardzo mają dostęp do instrukcji, czas (ochotę) na poznawanie nowych rozwiązań. Ja kupiłem Skodę w marcu i na moją w tym czasie wiedzę wszystko było OK potwierdzali to mechanicy "ten silnik trzycylindrowy tak pracuje (poszarpuje) na wolnych obrotach, to normalne". Zakup klucza do VCDS i sprawdzenie parametrów zaniepokoiło a pomiar ciśnienia chyba potwierdza że problem jest i trzeba się przygotować do naprawy. Chyba nie chodzi o to by po źle wykonanej naprawie mieć problemy. Magik specjalizujący się w naprawach głowic "ja dostaję głowicę i planuje, wymieniam zawory, prowadniki... ). Na pytanie czy z też BMD planuje - oczywiście..... a powyżej fragment instrukcji - "powierzchni uszczelniających nie wolno podawać obróbce". Taką mamy rzeczywistość.
    Co z silikonem doczytałem, jakie ciśnienia są dobre też, ale co z planowaniem ?????

    Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe informacje.

  • [quote="krokodyl901"]Witam! Chcę wiedzieć jaką odpowiedź mam usłyszeć od mechanika..[/quote]Ano taką - zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i wyszło że na jednym cylindrze ciśnienie jest za niskie. Po ponownym pomiarze z próbą olejową ciśnienie nie wzrosło znacznie więc zawory na tym cylindrze mogą być wypalone / nieszczelne. Zdejmiemy głowicę i to potwierdzimy. Jeśli tak naprawimy i auto będzie hulać.
    Druga wersja - po próbie olejowej ciśnienie prawie się zrównało z pozostałymi cylindrami i tutaj proszę pana mamy problem . Tłok / pierścienie / cylinder zużyty / zatarty . Możemy zrobić remont silnika. Najlepiej jednak jakby pan kupił inny , sprawny , używany. Ty jednak mówisz remont i tutaj możesz zobaczyć kwaśną minę mechaniora.
    Pisałem że próba olejowa da prawie jednoznaczną odpowiedż co do zrobienia ,jednak zdarzają się tzw. nietypowe przypadki . Np. przyjeżdza gość mondeo dislem. Nie pali na jeden cylinder . Słucham pracy silnika i coś mi nie pasuje. Odkręcam korek wlewu oleju - fucha tak jakby kompresja.Stawiam diagnozę - dziura w tłoku. Robię jednak pomiar ciśnienia - trzeci cylinder siedzi. Zalewam tutaj prawie setkę oleju na cylinder, rozprowadzam go rozrusznikiem i robię ponowny pomiar. Ciśnienie nie wzrasta więc niby zawory. D....a po rozbiórce motoru wstępna diagnoza się potwierdza - jednak dziura w tłoku.

  • Witam! Cieszę się z prowadzonej dyskusji. Uważam jednak ze nie zostałem zrozumiany. Chodziło zastosowanie silikonu zamiast lub dodatkowo do uszczelki - wynikało to z mojej niewiedzy.
    Odpowiedź mechanika w sprawach co do sposobu wykonania, czynności, użytych materiałów, sensu dokonania demontażu, podejmowania naprawy pierwszy raz elementu o którym producent mówi ze nienaprawialny itp.. weryfikuje jego fachowość . Natomiast świadomy jestem że niema 100% pewności co do oceny uszkodzenia bo to tak jak piszesz (jeżeli niema możliwości podmiany elementu) dopiero po demontażu. (chyba najgorsze elektryczne raz łączy raz nie)
    Wracając do tematu:
    czy wykonalne jest planowanie głowicy gdy producent pisze że głowicę wymienić - uważam że tu praktyk może powiedzieć :
    1- nie nowa,
    2 - tak ale w minimalnym zakresie bo brak jest uszczelek o różnych grubościach tak już robiłem i jeżdżą
    Szukam odpowiedzi bo pokusa duża jeżeli można wyremontować za ok 3 tyś - autoryzowana wymiana silnika przewyższa prawie dwukrotnie aktualną cenę samochodu. Natomiast jeżeli faktycznie nienaprawialne to jeździć coraz bliżej szrotu…… Nie znalazłem wypowiedzi że po takiej naprawie ktoś zrobił już np. 50kkm.
    Pozdrawiam

  • Ale Ty przeżywasz .... Silikonu nie stosuje się do uszczelki pod głowicą . Silikon tutaj używamy do wszelkiego rodzaju pokryw. Głowicę można splanować w rozsądnych granicach. Zazwyczaj wychodzi to poniżej 0,2 mm . Tragedii nie ma . Znajdż w końcu fachowca który to dobrze zdiagnozuje i dobrze naprawi.

  • Witam! Znalazłem mechanika - pęknięty zawór wydechowy 3-go cylindra, przy demontażu zerwane gwinty dwóch śrub głowicy. Po naprawie ciśnienia prawie jednakowe 15/16/15 silnik na wolnych pracuje równo a VCDS to potwierdza. Mechanik twierdzi że "zawory są słabe" ten typ tak ma - założone zawory "są lepsze". Ja wymieniłem wyłącznik wentylatora chłodnicy na: I stopień - 93st.C, II stopień - 97st.C bo myślę że jakość zaworów to jedno ale przyczyna to przegrzanie.