witam! skoro to na PB i LPG to elementy wspólne - sprawdziłbym czujnik ciśnienia MAPsensor. Czy na wolnych pracuje równo? jeżeli nie to sprawdź ciśnienie sprężania.
krokodyl901 (@krokodyl901)
Informacje o krokodyl901
Najlepsze posty napisane przez krokodyl901
Najnowszy post utworzony przez krokodyl901
-
-
Witam! Znalazłem mechanika - pęknięty zawór wydechowy 3-go cylindra, przy demontażu zerwane gwinty dwóch śrub głowicy. Po naprawie ciśnienia prawie jednakowe 15/16/15 silnik na wolnych pracuje równo a VCDS to potwierdza. Mechanik twierdzi że "zawory są słabe" ten typ tak ma - założone zawory "są lepsze". Ja wymieniłem wyłącznik wentylatora chłodnicy na: I stopień - 93st.C, II stopień - 97st.C bo myślę że jakość zaworów to jedno ale przyczyna to przegrzanie.
-
tak. VCDS pokazuje prawidłową temperaturę z czujnika na wylocie z głowicy. Termostat reguluje temperaturę na wlocie do bloku przed pompą.
-
fabrycznie zrobione : temperatura w przedziale 65 - 105 st C na desce ani drgnie 90.....mierzyłem
-
Witam! Przy błędach sterownik przechodzi do pracy awaryjnej i nie uwzględnia błędów......
-
Witam! Ja bym sprawdził ułożenie poszczególnych szczęk oraz czy "chodzą" płynnie razem z cylinderkiem. Ta która była starta musiała być jakoś nieprawidłowo ułożona lub cylinderek jest zacięty z jednej strony . Porównaj symetrię ułożenia szczęk pomiędzy prawym i lewym kołem. Zużycie bębnów to osobny temat - ale powodem wcześniejszego zużycia może być nieprawidłowe ułożenie szczęki. Powodzenia.
-
Witam! ciekawe..... obstawiam przełącznik wycieraczek do wymiany......
-
Witam! Sprawdzałem u siebie (FI) 1.2 6V - wskazówka pokazuje 90st w przedziale od 65do105st na wylocie z głowicy (tak wymyślił producent). Termostat reguluje temperaturę cieczy na dolocie do pompy (otwiera 87st).
-
Witam! Cieszę się z prowadzonej dyskusji. Uważam jednak ze nie zostałem zrozumiany. Chodziło zastosowanie silikonu zamiast lub dodatkowo do uszczelki - wynikało to z mojej niewiedzy.
Odpowiedź mechanika w sprawach co do sposobu wykonania, czynności, użytych materiałów, sensu dokonania demontażu, podejmowania naprawy pierwszy raz elementu o którym producent mówi ze nienaprawialny itp.. weryfikuje jego fachowość . Natomiast świadomy jestem że niema 100% pewności co do oceny uszkodzenia bo to tak jak piszesz (jeżeli niema możliwości podmiany elementu) dopiero po demontażu. (chyba najgorsze elektryczne raz łączy raz nie)
Wracając do tematu:
czy wykonalne jest planowanie głowicy gdy producent pisze że głowicę wymienić - uważam że tu praktyk może powiedzieć :
1- nie nowa,
2 - tak ale w minimalnym zakresie bo brak jest uszczelek o różnych grubościach tak już robiłem i jeżdżą
Szukam odpowiedzi bo pokusa duża jeżeli można wyremontować za ok 3 tyś - autoryzowana wymiana silnika przewyższa prawie dwukrotnie aktualną cenę samochodu. Natomiast jeżeli faktycznie nienaprawialne to jeździć coraz bliżej szrotu…… Nie znalazłem wypowiedzi że po takiej naprawie ktoś zrobił już np. 50kkm.
Pozdrawiam -
Witam! Dziękuję. Pytam bo nie wiem. A mając informację zawsze można ocenić czy jest dobrze czy nie. Nie słyszałem aby sondy lambda miały taką obcję.