[F1] PRZY 40-50 K/MH DELIKATNIE KIEROWNICA SZARPIE LEWA-PRAW
- 
				
				
				
				
Witam, Mam problem z Fabką jadąc 40 - 50 kmh delikatnie szarpie kierownicą lewo -prawo.( jadąc wolniej lub szybciej problem nie występuje ) 
 Zawieszenie było sprawdzane i wszystko jest ok.
 Wiem tylko ze mam zaraz do wymiany klocki i tarcze. Jak chamuje to jest podobny problem z szarpaniem ale wiem ze tarcze są delikatnie krzywe. Czy to może być powodem ?
 Jeszcze sprawdzę czy któraś z felg nie jest przypadkiem scentrowana. <!-- s:/ --> <!-- s:/ -->Pozdrawiam 
 Mariusz
- 
				
				
				
				
sprawdź wyważenie kół, jak hamujesz to ściąga Cię na prawo lub lewo? 
- 
				
				
				
				
No właśnie koła wyważyłem i na równym przy hamowaniu nic nie ściąga.... 
 Po prostu załamka... <!-- s:/ --> <!-- s:/ -->
- 
				
				
				
				
[quote="mariomario"]No właśnie koła wyważyłem i na równym przy chamowaniu nic nie ściąga.... 
 Poprostu załamka... <!-- s:/ -->[/quote] <!-- s:/ -->[/quote]
 a opony nie są uszkodzonej? zmień koła miejscami.. jeśli nie masz kierunkowych to prawa z lewą, a jeśli masz to tył z przodem..
- 
				
				
				
				
zdono tak zrobię, najpierw zamienię opony i zobaczymy może problem tkwi w oponach. 
 Myślę jeszcze ze może alufelga jest scentrowana.
 Ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, właśnie zauważyłem ze zapas który mam w samochodzie czyli felga stalowa jest niezle zagięta.
 Może poprzednii właściciel uszkodził felgę i coś jeszcze w zawieszeniu. <!-- s:/ --> <!-- s:/ -->
 Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.Najpierw zmienie koła...zobaczymy.... 
- 
				
				
				
				
Jak długo masz już tą Fabkę? [quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote] 
 Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie)
- 
				
				
				
				
[quote="zdono"]Jak długo masz już tą Fabkę? [quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote] 
 Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie)[/quote]Jak kierownicą szarpie przy pewnych prędkościach to raczej uszkodzona opona lub krzywa felga. Proponuję dokładnie oglądnąć gumy. Podczas ważenia nie było problemów? Ile jest odważników na kołach? 
- 
				
				
				
				
Odważnik jest jeden. 
 A Fabkę mam 4 miesiąc. Ale problem zauważyłem niedawno.
 Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy.... [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-01-2012, 19:55[/i] ][/size] 
 A jeśli zmiana kół nic nie pomoże to znaczy ze zawieszenie jest pewnie przestawione. Co w takim przypadku robić >????? :szok: <!-- s:szok: -->
- 
				
				
				
				
Przestawione nie, raczej luz. 
- 
				
				
				
				
acha,... i problemu z wyważeniem koła raczej nie było 
- 
				
				
				
				
[quote="mariomario"]Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.[/quote] 
 no masz rację, ale przy zwykłym uderzeniu bokiem w krawężnik już może zmienić się położenie zawieszenia..[quote="mariomario"]Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy....[/quote] 
 jak będziesz zmieniał to przejedź dłonią po oponie (bieżniku) czy nie czuć na niej nic..
- 
				
				
				
				
ale gdzie ten luz ???? wszystko już sprawdziłem i żadnych luzów nie ma.... 
 ( pisałem już wcześniej )
- 
				
				
				
				
Z luzami różnie bywa, niektóre są przy takim inne przy innym nacisku sił. Póki co sprawdź opony. 
- 
				
				
				
				
wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne. 
 To też może być przyczyną ????
- 
				
				
				
				
[quote="mariomario"]wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne. 
 To też może być przyczyną ????[/quote]
 Może być, a kiedy go zauważyłeś? było już ono przed tym momentem kiedy zaczęły się te wibracje?
- 
				
				
				
				
wydaje mi sie ze było jedno i drugie tylko poprostu nie zauważyłem. 
 Słuchajcie,...
 Musze kończyć , jak zamienie opony to dam wam znać czy udało się usunąć usterkę
 czyli jutro wieczorkiem lub pojótrze też wieczorkiem.
 Ale bardzo wam dziękuję za wszelkie uwagi.Pozdrawiam 
 Mariusz
- 
				
				
				
				
Dziwne że przy ważeniu koła wszystko było OK. Wgłębienia/Wybrzuszenia po bokach to na ogół niespójność kordu i defacto kwalifikacja do wymiany gumy, choć w ciężarowych gumach spotykałem takie nówki i potrafiły sporo wyjeździć. 
- 
				
				
				
				
U mnie było to samo i winna była opona ,bujane kierownicą nasilało się wraz z obciążeniem pasażerami .Na ustawianiu zbieżności wyszło, że kąt pochylenia lewej strony jest niewłaściwy ale podobno tego się nie ustawia i troszkę ściąga na prawo. 
- 
				
				
				
				
Właśnie zauważyłem , ze zeczywiście delikatnie ciągnie ją w prawo... 
 Ale to naprawdę delikatnie.
 No nic, dziś zamienie koła przód - tył i zobaczymy jaki będzie efekt.
 Ale powiem wam, ze wczoraj jak jechałem to nie miłem falowania kierownicy przy 40 kmh - 50 kmh. A dziś znowu wruciło. Czyli raz jest - raz nie ma.
 Poprostu zgłupiałem. :zly: <!-- s:zly: -->ZMIENIAM TE KOŁA I TYLE , POTEM JAK TO NIE POMOŻE TO BĘDĘ MYŚLAŁ DALEJ Pozdrawiam 
- 
				
				
				
				
TEMAT O ŚCIĄGANIU FABKI: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3679&highlight=�ci�ganie<!-- m --> PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ