[F1] PRZY 40-50 K/MH DELIKATNIE KIEROWNICA SZARPIE LEWA-PRAW
-
Witam,
Mam problem z Fabką jadąc 40 - 50 kmh delikatnie szarpie kierownicą lewo -prawo.( jadąc wolniej lub szybciej problem nie występuje )
Zawieszenie było sprawdzane i wszystko jest ok.
Wiem tylko ze mam zaraz do wymiany klocki i tarcze. Jak chamuje to jest podobny problem z szarpaniem ale wiem ze tarcze są delikatnie krzywe. Czy to może być powodem ?
Jeszcze sprawdzę czy któraś z felg nie jest przypadkiem scentrowana. <!-- s:/ -->Pozdrawiam
Mariusz -
sprawdź wyważenie kół, jak hamujesz to ściąga Cię na prawo lub lewo?
-
No właśnie koła wyważyłem i na równym przy hamowaniu nic nie ściąga....
Po prostu załamka... <!-- s:/ --> -
[quote="mariomario"]No właśnie koła wyważyłem i na równym przy chamowaniu nic nie ściąga....
Poprostu załamka... <!-- s:/ -->[/quote]
a opony nie są uszkodzonej? zmień koła miejscami.. jeśli nie masz kierunkowych to prawa z lewą, a jeśli masz to tył z przodem.. -
zdono
tak zrobię, najpierw zamienię opony i zobaczymy może problem tkwi w oponach.
Myślę jeszcze ze może alufelga jest scentrowana.
Ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, właśnie zauważyłem ze zapas który mam w samochodzie czyli felga stalowa jest niezle zagięta.
Może poprzednii właściciel uszkodził felgę i coś jeszcze w zawieszeniu. <!-- s:/ -->
Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.Najpierw zmienie koła...zobaczymy....
-
Jak długo masz już tą Fabkę?
[quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote]
Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie) -
[quote="zdono"]Jak długo masz już tą Fabkę?
[quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote]
Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie)[/quote]Jak kierownicą szarpie przy pewnych prędkościach to raczej uszkodzona opona lub krzywa felga.
Proponuję dokładnie oglądnąć gumy.
Podczas ważenia nie było problemów? Ile jest odważników na kołach?
-
Odważnik jest jeden.
A Fabkę mam 4 miesiąc. Ale problem zauważyłem niedawno.
Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy....
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-01-2012, 19:55[/i] ][/size]
A jeśli zmiana kół nic nie pomoże to znaczy ze zawieszenie jest pewnie przestawione. Co w takim przypadku robić >????? :szok: <!-- s:szok: --> -
Przestawione nie, raczej luz.
-
acha,... i problemu z wyważeniem koła raczej nie było
-
[quote="mariomario"]Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.[/quote]
no masz rację, ale przy zwykłym uderzeniu bokiem w krawężnik już może zmienić się położenie zawieszenia..[quote="mariomario"]Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy....[/quote]
jak będziesz zmieniał to przejedź dłonią po oponie (bieżniku) czy nie czuć na niej nic.. -
ale gdzie ten luz ????
wszystko już sprawdziłem i żadnych luzów nie ma....
( pisałem już wcześniej ) -
Z luzami różnie bywa, niektóre są przy takim inne przy innym nacisku sił.
Póki co sprawdź opony.
-
wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne.
To też może być przyczyną ???? -
[quote="mariomario"]wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne.
To też może być przyczyną ????[/quote]
Może być, a kiedy go zauważyłeś? było już ono przed tym momentem kiedy zaczęły się te wibracje? -
wydaje mi sie ze było jedno i drugie tylko poprostu nie zauważyłem.
Słuchajcie,...
Musze kończyć , jak zamienie opony to dam wam znać czy udało się usunąć usterkę
czyli jutro wieczorkiem lub pojótrze też wieczorkiem.
Ale bardzo wam dziękuję za wszelkie uwagi.Pozdrawiam
Mariusz -
Dziwne że przy ważeniu koła wszystko było OK.
Wgłębienia/Wybrzuszenia po bokach to na ogół niespójność kordu i defacto kwalifikacja do wymiany gumy, choć w ciężarowych gumach spotykałem takie nówki i potrafiły sporo wyjeździć.
-
U mnie było to samo i winna była opona ,bujane kierownicą nasilało się wraz z obciążeniem pasażerami .Na ustawianiu zbieżności wyszło, że kąt pochylenia lewej strony jest niewłaściwy ale podobno tego się nie ustawia i troszkę ściąga na prawo.
-
Właśnie zauważyłem , ze zeczywiście delikatnie ciągnie ją w prawo...
Ale to naprawdę delikatnie.
No nic, dziś zamienie koła przód - tył i zobaczymy jaki będzie efekt.
Ale powiem wam, ze wczoraj jak jechałem to nie miłem falowania kierownicy przy 40 kmh - 50 kmh. A dziś znowu wruciło. Czyli raz jest - raz nie ma.
Poprostu zgłupiałem. :zly: <!-- s:zly: -->ZMIENIAM TE KOŁA I TYLE , POTEM JAK TO NIE POMOŻE TO BĘDĘ MYŚLAŁ DALEJ
Pozdrawiam
-
TEMAT O ŚCIĄGANIU FABKI: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3679&highlight=�ci�ganie<!-- m --> PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ