Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] PRZY 40-50 K/MH DELIKATNIE KIEROWNICA SZARPIE LEWA-PRAW

Temat utworzony · 21 Posty · 2038 Wyświetlenia
  • Witam,

    Mam problem z Fabką jadąc 40 - 50 kmh delikatnie szarpie kierownicą lewo -prawo.( jadąc wolniej lub szybciej problem nie występuje )
    Zawieszenie było sprawdzane i wszystko jest ok.
    Wiem tylko ze mam zaraz do wymiany klocki i tarcze. Jak chamuje to jest podobny problem z szarpaniem ale wiem ze tarcze są delikatnie krzywe. Czy to może być powodem ?
    Jeszcze sprawdzę czy któraś z felg nie jest przypadkiem scentrowana. 😕 <!-- s:/ -->

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • sprawdź wyważenie kół, jak hamujesz to ściąga Cię na prawo lub lewo?

  • No właśnie koła wyważyłem i na równym przy hamowaniu nic nie ściąga....
    Po prostu załamka... 😕 <!-- s:/ -->

  • [quote="mariomario"]No właśnie koła wyważyłem i na równym przy chamowaniu nic nie ściąga....
    Poprostu załamka... 😕 <!-- s:/ -->[/quote]
    a opony nie są uszkodzonej? zmień koła miejscami.. jeśli nie masz kierunkowych to prawa z lewą, a jeśli masz to tył z przodem..

  • zdono

    tak zrobię, najpierw zamienię opony i zobaczymy może problem tkwi w oponach.
    Myślę jeszcze ze może alufelga jest scentrowana.
    Ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, właśnie zauważyłem ze zapas który mam w samochodzie czyli felga stalowa jest niezle zagięta.
    Może poprzednii właściciel uszkodził felgę i coś jeszcze w zawieszeniu. 😕 <!-- s:/ -->
    Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.

    Najpierw zmienie koła...zobaczymy....

  • Jak długo masz już tą Fabkę?

    [quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote]
    Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie)

  • [quote="zdono"]Jak długo masz już tą Fabkę?

    [quote="mariomario"]Choć jak mówi mechanik i nawet sam sprawdzałem to jest wszystko sztywne jak cholera.[/quote]
    Wystarczy, że zawieszenie będzie minimalnie przestawione / uszkodzone i już będzie taki efekt jak masz (oby to nie była przyczyną u Ciebie)[/quote]

    Jak kierownicą szarpie przy pewnych prędkościach to raczej uszkodzona opona lub krzywa felga.

    Proponuję dokładnie oglądnąć gumy.

    Podczas ważenia nie było problemów? Ile jest odważników na kołach?

  • Odważnik jest jeden.
    A Fabkę mam 4 miesiąc. Ale problem zauważyłem niedawno.
    Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.

    Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy....

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-01-2012, 19:55[/i] ][/size]
    A jeśli zmiana kół nic nie pomoże to znaczy ze zawieszenie jest pewnie przestawione. Co w takim przypadku robić >????? :szok: <!-- s:szok: -->

  • Przestawione nie, raczej luz.

  • acha,... i problemu z wyważeniem koła raczej nie było

  • [quote="mariomario"]Wydaje mi się ze żeby przestawić zawieszenie to musi być potężna siła ale zawsze pewne ryzyko jest.[/quote]
    no masz rację, ale przy zwykłym uderzeniu bokiem w krawężnik już może zmienić się położenie zawieszenia..

    [quote="mariomario"]Panowie jutro lub pojutrze zamienie koła i wtedy zobaczymy....[/quote]
    jak będziesz zmieniał to przejedź dłonią po oponie (bieżniku) czy nie czuć na niej nic..

  • ale gdzie ten luz ????

    wszystko już sprawdziłem i żadnych luzów nie ma....
    ( pisałem już wcześniej )

  • Z luzami różnie bywa, niektóre są przy takim inne przy innym nacisku sił.

    Póki co sprawdź opony.

  • wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne.
    To też może być przyczyną ????

  • [quote="mariomario"]wiem ze na prawej oponie jest bardzo delikatne wgłębienie ale nawet jest nie bardzo widoczne.
    To też może być przyczyną ????[/quote]
    Może być, a kiedy go zauważyłeś? było już ono przed tym momentem kiedy zaczęły się te wibracje?

  • wydaje mi sie ze było jedno i drugie tylko poprostu nie zauważyłem.
    Słuchajcie,...
    Musze kończyć , jak zamienie opony to dam wam znać czy udało się usunąć usterkę
    czyli jutro wieczorkiem lub pojótrze też wieczorkiem.
    Ale bardzo wam dziękuję za wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • Dziwne że przy ważeniu koła wszystko było OK.

    Wgłębienia/Wybrzuszenia po bokach to na ogół niespójność kordu i defacto kwalifikacja do wymiany gumy, choć w ciężarowych gumach spotykałem takie nówki i potrafiły sporo wyjeździć.

  • U mnie było to samo i winna była opona ,bujane kierownicą nasilało się wraz z obciążeniem pasażerami .Na ustawianiu zbieżności wyszło, że kąt pochylenia lewej strony jest niewłaściwy ale podobno tego się nie ustawia i troszkę ściąga na prawo.

  • Właśnie zauważyłem , ze zeczywiście delikatnie ciągnie ją w prawo...
    Ale to naprawdę delikatnie.
    No nic, dziś zamienie koła przód - tył i zobaczymy jaki będzie efekt.
    Ale powiem wam, ze wczoraj jak jechałem to nie miłem falowania kierownicy przy 40 kmh - 50 kmh. A dziś znowu wruciło. Czyli raz jest - raz nie ma.
    Poprostu zgłupiałem. :zly: <!-- s:zly: -->

    ZMIENIAM TE KOŁA I TYLE , POTEM JAK TO NIE POMOŻE TO BĘDĘ MYŚLAŁ DALEJ

    Pozdrawiam

  • TEMAT O ŚCIĄGANIU FABKI: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3679&highlight=�ci�ganie<!-- m --> PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ