[F1] Telepiący, szarpiący, bez mocy silnik 1.9TDI
-
Niestety mam pewien problem z moją Skodą Fabią 1.9TDI 101KM
Podczas jazdy szarpie, rzuca całym samochodem, kierownica się trzęsie, a na dodatek samochód nie ma mocy, minimalne wzniesienie jest dla niego sporym wyzwanie.
Kiedyś występowało coś takiego, ale to raz na bardzo długi czas i było to chwilowe, wymieniłem filtr paliwa i pomogło na bardzo długo, jednak ostatnio to się znowu zaczęło pojawiać, wtedy nastąpiła niestety stłuczka i samochód stał miesiąc w naprawie. Po odebraniu samochodu z naprawy który trwał dokładnie miesiąc, te szarpania na początku nie występowały, jednak po przejechaniu z 200-300km zaczęły one występować i to stopniowo coraz częściej, że teraz to nawet po odpaleniu silnika to występuje.
Po podłączeniu komputera wyskakują takie błędy o numerach:
18074
16685
17978.
Co one mogą znaczyć i jak tę usterkę naprawić?I jak odkręcić pokrywę zaworów?
-
[quote]16685[/quote]
Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu[quote]I jak odkręcić pokrywę zaworów?[/quote]
kilka śrubek które są na pokrywie (od góry) -
[quote]
[quote]I jak odkręcić pokrywę zaworów?[/quote]
kilka śrubek które są na pokrywie (od góry)[/quote][/quote]no właśnie z jedną jest problem, kiepskie dojście i nie mogę jej odkręcić ;/
-
[quote]no właśnie z jedną jest problem, kiepskie dojście i nie mogę jej odkręcić ;/[/quote]
hmm napewno się da musisz trochę pokombinować <!-- s;) -->
tam są śrubki na imbus? -
są tam śruby 10, ale ani nasadowym nie ma dojścia, a płaski się ślizga, bo nie cały wejdzie
-
a masz możliwość dać nasadkę i taką giętką przedłużkę?
-
[b]brzeszczot_33[/b], poszukaj informacji nt. wiązki przewodów do pompwtyskiwaczy, gdzieś czytałem, że uszkodzenie tej wiązki może powodować objawy jak u ciebie. - sprawdzić można.
-
[quote="zdono"]a masz możliwość dać nasadkę i taką giętką przedłużkę?[/quote]
nie mam takiego klucza niestety <!-- s:( -->
[quote="kapi"][b]brzeszczot_33[/b], poszukaj informacji nt. wiązki przewodów do pompwtyskiwaczy, gdzieś czytałem, że uszkodzenie tej wiązki może powodować objawy jak u ciebie. - sprawdzić można.[/quote]
hmmm, a jak ta wiązka wygląda? gdzie się znajduje?
-
[quote="brzeszczot_33"]a jak ta wiązka wygląda? gdzie się znajduje?[/quote]
idzie DO pompowtryskiwaczy, od jednostki sterującej. gdzieś w ciągu kabli trafia się przerwa i raz łączy a raz nie. -
Mam problem ;(
Poprawiła się pogoda, w końcu mogę coś przy samochodzie porobić.
Udało mi się w końcu rozkręcić pokrywę i wtyk na pierwszym cylindrze był wahliwy, docisnąłem go palcem i już myślałem że jest to czego się spodziewam. Położyłem przykrywę na głowicę i próbnie uruchamiam, słucham, wyczuwam reakcję samochodu, jest poprawa! Ale niestety radość nie trwała ona długo Podczas jazdy próbnej problem niestety powrócić, w trochę mniejszym stopniu, ale jest dalej uciążliwy <!-- s:( -->
Postanowiłem zrobić drugie podejście do wtyczki cylindra, tym razem udało mi się go wyciągnąć i spryskałem zarówno gniazdo jak i cylinder WD40, wtyki zagiąłem i włożyłem ponownie wtyczkę w gniazdo, teraz wtyczka siedzi jak w innych cylindrach Doczytałem też że problem może występować przed głowicą w takim okrągłym gnieździe, odkręciłem go, ale tam nic nie widziałem i z powrotem go przykręciłem.
Ale niestety obecnie nie mogę uruchomić samochodu Tak jakby komputer był odłączony? Rozrusznik kręci ale na tym się kończy Co zrobić? -
Pozwolę sobie odkopać temat, ponieważ od kilku dni mam podobny problem... <!-- s:( -->
brzeszczot_33, Czy udało ci sie ustalić co padło?
Auto zaczęło telepać po nagrzaniu - tak jakby wyłączał 1 cylinder. Na desce pojawia sie wtedy komunikat "Emission Workshop" i kontrolki Check Engine i ESP.
Dodam, ze nie ma tego problemu jak auto jest zimne.Po podłączeniu komputera błędy:
18074
16685
i na pompowtryskach dawka paliwa dla 1 cylindra dochodzi do 2.99 ...Teraz pytanie, czy mam obstawiac padnięte pompowtryski czy cos bardziej z elektronika (wiazka etc). Czytałem tez, ze takie objawy moga powodować świece, moze tak byc?
-
Zacznij od sprawdzenia kabli pod pokrywą. Te co ida do pompek. One
bywają zawodne.
Jeśli kable cale, to nie szukaj na oślep tylko jedź do dobrego servisu - raz zrobić a dobrze.Na FC :
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=22112<!-- m --> -
Dzięki kapi, pomogło :super: <!-- s:super: -->