[F1] Telepiący, szarpiący, bez mocy silnik 1.9TDI

Topic created · 13 Posts · 8666 Views
  • Niestety mam pewien problem z moją Skodą Fabią 1.9TDI 101KM
    Podczas jazdy szarpie, rzuca całym samochodem, kierownica się trzęsie, a na dodatek samochód nie ma mocy, minimalne wzniesienie jest dla niego sporym wyzwanie.
    Kiedyś występowało coś takiego, ale to raz na bardzo długi czas i było to chwilowe, wymieniłem filtr paliwa i pomogło na bardzo długo, jednak ostatnio to się znowu zaczęło pojawiać, wtedy nastąpiła niestety stłuczka i samochód stał miesiąc w naprawie. Po odebraniu samochodu z naprawy który trwał dokładnie miesiąc, te szarpania na początku nie występowały, jednak po przejechaniu z 200-300km zaczęły one występować i to stopniowo coraz częściej, że teraz to nawet po odpaleniu silnika to występuje.
    Po podłączeniu komputera wyskakują takie błędy o numerach:
    18074
    16685
    17978.
    Co one mogą znaczyć i jak tę usterkę naprawić?

    I jak odkręcić pokrywę zaworów?

  • [quote]16685[/quote]
    Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu

    [quote]I jak odkręcić pokrywę zaworów?[/quote]
    kilka śrubek które są na pokrywie (od góry)

  • [quote]

    [quote]I jak odkręcić pokrywę zaworów?[/quote]
    kilka śrubek które są na pokrywie (od góry)[/quote][/quote]

    no właśnie z jedną jest problem, kiepskie dojście i nie mogę jej odkręcić ;/

  • [quote]no właśnie z jedną jest problem, kiepskie dojście i nie mogę jej odkręcić ;/[/quote]
    hmm napewno się da 😄 musisz trochę pokombinować 😉 <!-- s;) -->
    tam są śrubki na imbus?

  • są tam śruby 10, ale ani nasadowym nie ma dojścia, a płaski się ślizga, bo nie cały wejdzie

  • a masz możliwość dać nasadkę i taką giętką przedłużkę?

  • [b]brzeszczot_33[/b], poszukaj informacji nt. wiązki przewodów do pompwtyskiwaczy, gdzieś czytałem, że uszkodzenie tej wiązki może powodować objawy jak u ciebie. - sprawdzić można.

  • [quote="zdono"]a masz możliwość dać nasadkę i taką giętką przedłużkę?[/quote]

    nie mam takiego klucza niestety 😞 <!-- s:( -->

    [quote="kapi"][b]brzeszczot_33[/b], poszukaj informacji nt. wiązki przewodów do pompwtyskiwaczy, gdzieś czytałem, że uszkodzenie tej wiązki może powodować objawy jak u ciebie. - sprawdzić można.[/quote]

    hmmm, a jak ta wiązka wygląda? gdzie się znajduje?

  • [quote="brzeszczot_33"]a jak ta wiązka wygląda? gdzie się znajduje?[/quote]
    idzie DO pompowtryskiwaczy, od jednostki sterującej. gdzieś w ciągu kabli trafia się przerwa i raz łączy a raz nie.

  • Mam problem ;(
    Poprawiła się pogoda, w końcu mogę coś przy samochodzie porobić.
    Udało mi się w końcu rozkręcić pokrywę i wtyk na pierwszym cylindrze był wahliwy, docisnąłem go palcem i już myślałem że jest to czego się spodziewam. Położyłem przykrywę na głowicę i próbnie uruchamiam, słucham, wyczuwam reakcję samochodu, jest poprawa! 🙂 Ale niestety radość nie trwała ona długo 😞 Podczas jazdy próbnej problem niestety powrócić, w trochę mniejszym stopniu, ale jest dalej uciążliwy 😞 <!-- s:( -->
    Postanowiłem zrobić drugie podejście do wtyczki cylindra, tym razem udało mi się go wyciągnąć i spryskałem zarówno gniazdo jak i cylinder WD40, wtyki zagiąłem i włożyłem ponownie wtyczkę w gniazdo, teraz wtyczka siedzi jak w innych cylindrach 🙂 Doczytałem też że problem może występować przed głowicą w takim okrągłym gnieździe, odkręciłem go, ale tam nic nie widziałem i z powrotem go przykręciłem.
    Ale niestety obecnie nie mogę uruchomić samochodu 😕 Tak jakby komputer był odłączony? Rozrusznik kręci ale na tym się kończy 😞 Co zrobić?

  • Pozwolę sobie odkopać temat, ponieważ od kilku dni mam podobny problem... 😞 <!-- s:( -->

    brzeszczot_33, Czy udało ci sie ustalić co padło?

    Auto zaczęło telepać po nagrzaniu - tak jakby wyłączał 1 cylinder. Na desce pojawia sie wtedy komunikat "Emission Workshop" i kontrolki Check Engine i ESP.
    Dodam, ze nie ma tego problemu jak auto jest zimne.

    Po podłączeniu komputera błędy:
    18074
    16685
    i na pompowtryskach dawka paliwa dla 1 cylindra dochodzi do 2.99 ...

    Teraz pytanie, czy mam obstawiac padnięte pompowtryski czy cos bardziej z elektronika (wiazka etc). Czytałem tez, ze takie objawy moga powodować świece, moze tak byc?

  • Zacznij od sprawdzenia kabli pod pokrywą. Te co ida do pompek. One
    bywają zawodne.
    Jeśli kable cale, to nie szukaj na oślep tylko jedź do dobrego servisu - raz zrobić a dobrze.

    Na FC :
    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=22112<!-- m -->

  • Dzięki kapi, pomogło 😄 :super: <!-- s:super: -->

Log in to reply