[F2] Doświetlanie zakrętów F2FL

Topic created · 19 Posts · 19678 Views
  • witam jeśli by ktoś chciał doświetlanie zakrętów w F2 FL w wersjach comfort i sport na 100% da się włączyć bez dodatkowych modułów w pozostałych wersjach trezba by spróbować

    wchodzimy w 09 - Central conv. odczytujemy obecną wersję długiego kodowaniai zapisujemy ją gdyby coś nie wyszło zawsze można wrócić do pierwotnego kodowania

    kopiujemy "długi" kod do pomocnika kodowania LCode zmieniamy w byte 14 bit 7 (znaznaczmy)A następnie w bajcie 17 zaznaczamy bit 0 dostaniemy "nowe" kodowanie kopiujemy je

    wchodzzimy 09 - Central conv następnie 07-Coding wklejamy nowe kodowanie klikamy done / do it wychodzimy 06- go back gotowe i cieszymy się doświetlaniem zakrętów

    ps . proszę nie wyrażać swoich opini w stylu "na co to komu", "wiocha" itp każdy zrobi z tym co będzie chciał jednemu to się podoba

    i uważa za przydatne inny że jest bezużyteczne o tym nie dyskutujmy

  • Jakim programem robi sie takie zmainy?
    Moja F2 1.4 16V 2008r.

  • VCDS ale poza ori kablem raczej nic nie zrobisz

  • A gdzie dostane taki kabel?
    I jaka moze byc cena?

  • podłączam się pod temat - na allegro jest dużo kabli, ale w większości są to kable do aut od 2000r. czy nawet starsze. otóż jak to się ma do fabii 2, zwłaszcza wersji FL (2012r.)? a przynajmniej w jakim przedziale cenowym szukać bo te za ~40 zł to chyba nic nie warte?

  • Do nowych sterowników pozostaje tylko ori kabel lub ktoś kto z azji sprowadził klona.
    Takim za ~40 zeta nic nie zdziałasz.

  • wybór niewielki chinol albo adako vcds.pl

  • [quote="enemik"]witam jeśli by ktoś chciał doświetlanie zakrętów w F2 FL w wersjach comfort i sport na 100% da się włączyć bez dodatkowych modułów w pozostałych wersjach trezba by spróbować [/quote]

    Dzięki za informację, spróbuję u siebie odpalić. Pytanie jak to wtedy działa? Światła do jazdy dziennej świecą normalnie, a jak włączę mijania to żarówki z dziennych zaczynają doświetlać zakręty?

    1. Nie da sie
    2. Doswietlaja halogeny, nie światła dzienne.
  • [quote="ensai"]1. Nie da sie
    2. Doswietlaja halogeny, nie światła dzienne[/quote]

    Zrozumiałe. W jakiej wersji testowałeś, jak rozumiem z negatywnym skutkiem?

  • Próbowałem u siebie, wersja elegance z większością możliwych dodatków i niestety nie ruszyło. Temat już trochę obserwuje i wielu chciało, ale zawsze okazywało sie ze to nie jest kwestia samego kodowania, ale tez dołożenia dodatkowego kabelka od BCM do okablowania halogenow.

  • [quote="ensai"]Próbowałem u siebie, wersja elegance z większością możliwych dodatków i niestety nie ruszyło. Temat już trochę obserwuje i wielu chciało, ale zawsze okazywało sie ze to nie jest kwestia samego kodowania, ale tez dołożenia dodatkowego kabelka od BCM do okablowania halogenow.[/quote]

    A to zła wiadomość, sam mam elegance z większością gratów. No nic, zatem się wstrzymam do czasu aż ktoś potwierdzi, że da się to ogarnąć w rocznikach 2013.

  • [quote="format"][quote="ensai"]Próbowałem u siebie, wersja elegance z większością możliwych dodatków i niestety nie ruszyło. Temat już trochę obserwuje i wielu chciało, ale zawsze okazywało sie ze to nie jest kwestia samego kodowania, ale tez dołożenia dodatkowego kabelka od BCM do okablowania halogenow.[/quote]

    A to zła wiadomość, sam mam elegance z większością gratów. No nic, zatem się wstrzymam do czasu aż ktoś potwierdzi, że da się to ogarnąć w rocznikach 2013.[/quote]
    może sprawa leży gdzieś indziej...
    dokładnie elektryki nie znam w F2, ale skoro elegance, to dzienne ma w halogenach, czyli halogen ma 2 żarówki. a jak sprawa by się miała kiedy byłaby tylko jedna ? - tzn zwykły halogen bez światła dziennego ?
    skoro kodowanie "przechodzi" to powinno działać.....
    co prawda w OII ale właśnie mam "zwykły"halogen i działa jak mam załączone światła mijania, a na "dziennych" które świecą przez mijania to cornery nie działają ..... 🆒 <!-- s🆒 -->

  • Tak jak pisał [b]ensai[/b] brakuje kabelka od BCM do świateł, dopiero dorobieniu kabelka trzeba uaktywnić w VCDSie.

    Tutorial po holendersku jak aktywować światła w F2 FL (w tym przypadku 2011 r.) jest tu:
    [url]http://www.skodaforum.eu/topic/2101-cornerlights-voor-de-fabia-ii-fl-greenline/[/url]
    (konto wymagane jeśli chcecie zobaczyć fotki)

    W tym tutorialu gościu dorobił kabelek i podpiął się pod lampy i wtyczkę do kompa, czego ja bym się nie podjął 🙂 <!-- s:) --> .
    Jeśli znacie numery oryginałów które należało by dołożyć lub wymienić to podajcie proszę.

  • No i trzeba mieć też BCM, który obsługuje doświetlanie. Z tego co wiem końcówka numeru katalogowego musi być 87 i powinno być ok. Końcówka 85 ponoć juz nie obsługuje doświetlania. Gdyby nie gwarancja to mam elektryka który by się tego podjął ale niestety musze czekać.

  • Jeżeli dobrze pamiętam to jest 087M 🙂 i tam jest tempomat + doświetlanie zakrętów 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="TOMUŚ"]Jeżeli dobrze pamiętam to jest 087M 🙂 i tam jest tempomat + doświetlanie zakrętów 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Rozumiem, że jak mam tempomat w standardzie to doświetlanie też się załapie?

  • Ponoć wystarczy mieć 87, ale nie mam 100% pewności.

  • Zamówiłem wszystkie graty pod tempomat i mam nadzieję, ze tez uda się uruchomić doświetlanie zakrętów. Obecnie BCM jest z końcówką 086 i sie nie dało.

Log in to reply