Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Michus2121
    M

    Michus2121 (@Michus2121)

    0
    Reputacja
    9
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Michus2121

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Michus2121

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Michus2121

    • M
      Żarówki LED do DayLight

      Witam.

      Kupiłem żarówki LED. Jak to się okazało biegunowość w światłach do jazdy dziennej jest zamieniona przez co żarówki nie działają. Żeby było śmiesznie zamontowałem jedną do światła wstecznego i tam wszystko ok (sprawdziłem wszystkie dla pewności i działają).
      Pomyślałem, że zamienię biegunowość przy wtyczkach. niestety nie da rady.
      Kolejny pomysł - zmienię przy przekaźnikach. Ale przekaźniki znajdują się nad bezpiecznikami pod deską rozdzielczą. No i teraz pytanie - czy ktoś się orientuje jak dojść do tych przekaźników? czy ta "obudowa" po lewej stronie deski rozdzielczej, która przylega do drzwi zdejmuje się jak to ma miejsce w octavii? przeszukałem już "parę" stron, jedno forum, kolejne, grafikę na google, ale nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi.
      jak ktoś ma jakieś materiały to będę wdzięczny za wszelką pomoc.
      z góry dzięki.

      napisane w Zrób to sam
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      na wsi, nie na wsi - nie ma znaczenia. nie myślałem o tym, żeby ze skodą przekraczać progi porsche - obawiałbym się wybuchu śmiechu :rotfl: <!-- s:rotfl: -->
      ważne jest to, że udało mi się sprawę pozytywnie załatwić czyli naprawa na gwarancji. znaczy narazie ustalone, że naprawa zostanie przeprowadzona w ramach gwarancji. umówiony jestem na sobotę (następną) bo dziś to trochę późno już było.
      co mnie dziwi - jedna firma: LELLEK. w jednym serwisie mówią, że gwarancja na hamulce jest ograniczona czasowo (pół roku) i przebiegiem (do 10.000 km). przy reklamacji pisemnej odpowiedz, że przegrzałem i wjechałem w kałużę. a dziś zaskoczenie - gwarancja na hamulce wynosi 50.000 km i naprawa jak najbardziej się należy. zatem panowie - nie poddawać się, jak w jednym serwisie potraktują was jak idiotów zlejcie go od razu i jedźcie do innego :piwo:

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      łohoho, PORSCHE? jakby ktoś zobaczył w książce serwisowej fabii pieczątkę serwisu PORSCHE to by cxhyba nie uwierzył. i gdzie ten serwis?

      rozmawiałem z innym serwisem i inna rozmowa, przynajmniej przez telefon. zacząłem rozmowę od tekstu, że chciałbym dokonać naprawy gwarancyjnej hamulców. oczywiście pytali o przebieg i jak długo jeżdżę samochodem. no i usłyszałem tylko, że jeśli faktycznie hamulce nie będą zbytnio zużyte to znaczy, że mogła to być wada fabryczna i wtedy naprawa gwarancyjna zostanie uznana. no ale zobaczymy. mam nadzieję, że warto tych kilka kilometrów.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      o Opolu słyszałem to samo.
      ja myślę, że nie ma różnicy czy teraz pojadę do Gliwic bo to ta sama firma. chyba, że ktoś w jednym serwisie został odprawiony z kwitkiem, a w innym załatwił sprawę pozytywnie?

      pozostaje mi chyba toczenie starych albo wymiana. jak już jesteśmy przy temacie toczenia to może ktoś się orientuje kto w Opolu zajmuje się tym tematem? i jaki jest koszt takiego zabiegu bo być może wymiana bardziej się opłaca?

      jaki jest rozmiar tarczy? szukając na stronach z częściami samochodowymi były różne informacje - generalnie najczęściej pojawiał się rozmiar 280 mm. jest on prawidłowy?

      trafiłem też na temat zastępowania oryginalnego rozmiaru tarcz tarczami ciut większymi (bodajże na forum octavii) - czy (jeśli faktycznie oryginalny rozmiar to 280 mm) chcą zastąpić tarczami, np 288 mm (takie też znalazłem) będzie wszystko pasowało, zmieszczą się tarcze? w końcu to niby tylko 4 mm z każdej strony. nie wiem czy to robi faktycznie jakąś różnicę. czy ktoś przerabiał taki temat?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      Ja zwyczajnie mam wrażenie, że te wszystkie zalecenia producentów samochodów odnośnie stosowania się do nieprzekraczania pewnych prędkości obrotowych silnika, łagodnego hamowania dopóki hamulce się nie dotrą itp są tylko po to, żeby tylko nic się nie zepsuło w okresie gwarancji. bo jakbym tak faktycznie jeździł jak moja małżonka (jeździ bardzo okazyjnie), tzn. widzę, że jest czerwone, ale dalej jedzie z gazem i później zdecydowane hamowanie, to być może już przy 8000 musiałbym udać się do serwisu.
      ale jakby na to nie patrzeć gwarancje są w ten sposób napisane, że serwis może się ze swoich zobowiązań wykpić.
      Auto kupiłem w Skoda Lellek w Sławicach k. Opola.
      i co mi po ich geście, że proponują pokrycie kosztów wymiany tarcz po połowie (czyli po ok. 335 zł) i dają "gwarancję" na 6 miesięcy lub 10000km skoro ja rocznie przejeżdżam ok 12000-15000 km. więc czasowo się nie zmieszczę. a tarcze brembo i jeszcze jakieś inne markowe za komplet maks. 300 zł, ale to maks. i gwarancja 2 lata (a może nawet 3?).
      leje na taki serwis i te ich oryginalne części.
      jak ktoś mnie próbuje w konia zrobić to nie mam zwyczaju wracać do takich naciągaczy.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      Witam.

      Mam moją fabię prawie rok, kupiłem w salonie auto demo z przebiegiem 2800km. w chwili obecnej przejechane jest nieco ponad 12000 km. od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam lekkie drgania kierownicy. małe bo głównie po mieście się poruszam więc prędkości dużych nie osiągam.
      na weekend majowy udałem się do rodziców (300 km) no i przy prędkościach 100-120 km/h przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca kierownicą rzuca bardzo mocno. Nie powiem, że nie jeżdżę w trakcie deszczu, ale nie przypominam sobie żebym wjechał w jakąś kałużę tak, żeby "zalała" tarcze, tym bardziej po ostrym hamowaniu. owszem, użyłem kilkukrotnie mocniej hamulce, ale to w mieście więc stosunkowo z małych prędkości.
      Serwis oczywiście nie chce uznać reklamacji bo twierdzi, że to ja nie umiem jeździć i jeżdżę po kałużach. uważam, że nie ma tutaj mojej winy bo w większości przypadków hamuję silnikiem a hamulców używam jak już silnik nie daje rady, czyli od ok 30km/h. nawet zrobiłem taki test - przejechałem jakieś 4-5 km jak zwyczajowo jednorazowo pokonuję każdego dnia i tarcze były na tyle ciepłe, że mogłem je spokojnie dotknąć. więc nawet jakby je oblać lodowatą wodą to nie ma takiej możliwości, żeby się pokrzywiły.
      Generalnie wychodzi na to, że te gwarancje można w du'pę sobie wsadzić bo taka sytuacja może się zdarzyć przy 1000 km.
      czy ktoś miał taki problem ze swoimi hamulcami? nie uważacie, że coś tu jest nie tak? w koońcu to moje już 3 auto, ogólnie swoimi samochodami przejechałem sporo ponad 100000km, nie licząc pożyczanych. w końcu może być też wada fabryczna.

      dzięki za odpowiedź

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Drżenie przy hamowaniu Fabia II

      Witam.

      Mam moją fabię prawie rok, kupiłem w salonie auto demo z przebiegiem 2800km. w chwili obecnej przejechane jest nieco ponad 12000 km. od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam lekkie drgania kierownicy. małe bo głównie po mieście się poruszam więc prędkości dużych nie osiągam.
      na weekend majowy udałem się do rodziców (300 km) no i przy prędkościach 100-120 km/h przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca kierownicą rzuca bardzo mocno. Nie powiem, że nie jeżdżę w trakcie deszczu, ale nie przypominam sobie żebym wjechał w jakąś kałużę tak, żeby "zalała" tarcze, tym bardziej po ostrym hamowaniu. owszem, użyłem kilkukrotnie mocniej hamulce, ale to w mieście więc stosunkowo z małych prędkości.
      Serwis oczywiście nie chce uznać reklamacji bo twierdzi, że to ja nie umiem jeździć i jeżdżę po kałużach. uważam, że nie ma tutaj mojej winy bo w większości przypadków hamuję silnikiem a hamulców używam jak już silnik nie daje rady, czyli od ok 30km/h. nawet zrobiłem taki test - przejechałem jakieś 4-5 km jak zwyczajowo jednorazowo pokonuję każdego dnia i tarcze były na tyle ciepłe, że mogłem je spokojnie dotknąć. więc nawet jakby je oblać lodowatą wodą to nie ma takiej możliwości, żeby się pokrzywiły.
      Generalnie wychodzi na to, że te gwarancje można w du'pę sobie wsadzić bo taka sytuacja może się zdarzyć przy 1000 km.
      czy ktoś miał taki problem ze swoimi hamulcami? nie uważacie, że coś tu jest nie tak? w koońcu to moje już 3 auto, ogólnie swoimi samochodami przejechałem sporo ponad 100000km, nie licząc pożyczanych. w końcu może być też wada fabryczna.

      dzięki za odpowiedź

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      [F2] Doświetlanie zakrętów F2FL

      podłączam się pod temat - na allegro jest dużo kabli, ale w większości są to kable do aut od 2000r. czy nawet starsze. otóż jak to się ma do fabii 2, zwłaszcza wersji FL (2012r.)? a przynajmniej w jakim przedziale cenowym szukać bo te za ~40 zł to chyba nic nie warte?

      napisane w Zrób to sam
    • M
      Maxi-dot w Fabii II po 2010

      a jak ze wskaźnikami paliwa i temperatury? w mojej fabii jest elektroniczny wskaźnik paliwa, jeśli chodzi o temperaturę to tylko kolorowe kontrolki. czy po podłączeniu będzie wskazywać prawidłowo wartości, pozostałe informacje z komputera i radia?

      napisane w Tuning optyczny