Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Bawełniany filtr powietrza K&N.

Topic created · 13 Posts · 14924 Views
  • Witam,
    Mam pytanie, czy stosował ktoś (lub czy miał ktoś styczność) z filtrami bawełnianymi "sportowymi" typu K&N tego typu:
    http://allegro.pl/filtr-powietrza-skoda-fabia-roomster-kn-i2015990694.html<!-- m -->

    Czy polecacie takie rozwiązanie?
    Pod względem kosztów, wiadomo jest droższy, ale firma K&N daje na filtr gwarancję 10lat lub 1mln kilometrów. Także nie trzeba zmieniać filtra co 15tyś. km. Jest zestaw kosmetyków do czyszczenia tego typu filtrów w cenie ok. 60PLN.

    Czekam na opinie ludzi, którzy mają coś sensownego do powiedzenia w tym temacie (głównie osoby które mają, lub też miały tego typu filtr)

    Pozdrawiam 🙂

  • ja wiem tyle ze kuzyn w imprezie ma taki.. ale nic więcej 😛 <!-- s:P -->

  • To taka prośba, jeżeli to nie byłby dla Ciebie problem, abyś go troszeczkę podpytał 🙂 <!-- s:) -->
    Z góry dzięki! 🙂

  • Nie ma problemu... jutro do niego zadzwonię 🙂 <!-- s:) --> a o co mam pytać? jakieś konkretne pytania?

  • Tak jak napisałem na PW:)
    Czy ogólnie warto się w coś takiego bawić, czy widzi jakąś różnice pomiędzy takim, a normalnym papierowym filtrem. Co ile czasu musi czyścić ten filtr, ile kosztują specyfiki do czyszczenia i na ile starczają. Chyba tyle mnie interesuje:)

  • [b]xrolex23[/b], zestaw K&N w obudowie plastikowej jak normalny filtr powietrza "podobno" pozwala uzyskać 10KM przyrostu mocy dla silnika benzynowego.
    na YT jest filmik jak na rolkach go testują w jakimś VW (chyba EOS)
    nie wiem czy w TDI się sprawdzi bo są inne przepływy powietrza wymagane. ja bym raczej rozejrzał się za rurą z Seata Ibizy Cupry - ona sama w sobie jest większa ale pasuje do Fabii

  • Nie polecam sam zmiana filtra nic nie da , dodatkowo filtr ten ma za zadanie przepuszczania więcej powietrza co za tym idzie mniej filtruje :zabawa: <!-- s:zabawa: --> pył

  • A kto powiedział że zmieniam tylko filtr powietrza?:>
    Poprosiłem o opinie kogoś, kto ten filtr stosuje, a nie kogoś kto usłyszał lub przeczytał informacje na forum. Gdyby przepuszczał pył, nie nazywałby się filtrem, nie bez powodu producent daje gwarancję na 1 mln kilometrów... Przepuszcza więcej powietrza, to prawda, ale jaka to różnica w TDI? Żadna... No może minimalnie na tych niższych obrotach się poprawił, ale nieznacznie. Głównie chodziło mi o względy eksploatacyjne, nie trzeba zmieniac filtra co 15 tyś km, a jak ktoś jeździ sporo, to inwestycja się zwraca.

    Btw. Już go zakupiłem, siedzi w fabce, przejechane na nim jakieś 600km, czy coś zauważyłem?
    Szczerze? w zakresie obrotów 1000-1800 (zanim nie wstanie turbinka) minimalna poprawa, ale nie znaczna. A dalej to już nie odczuwa się tego tak, bo turbinka ssie tyle ile potrzeba...
    Silnik chodzi bez zarzutu, turbina dmucha tak jak dmuchała. Jeżeli ktoś ma jakies pytania odnośnie tego filtra, śmiało 🙂 <!-- s:) -->

  • w dislach kupowanie takiego filtra to szkoda kasy są inny filtry co mniej kosztują i tez możesz na nich jeździć kilka lat jak odpowiednio je czyścisz. Taki co kupiłeś filtr spełnia dopiero role jak masz chipa wsadzonego to wtedy ten filtr coś tam daje ale nie licz na nie wiadomo jaka poprawę w dislach. Inaczej jest w benzynie.

  • [quote="icemanv"]Taki co kupiłeś filtr spełnia dopiero role jak masz chipa wsadzonego[/quote]

    Kolega ma dużo lepiej zrobione niż chip 😉 , a w niedalekiej przyszłości będzie jeszcze większa poprawa więc zakup jest uzasadniony. Czy diesel, czy benzyna nie ma to większego znaczenia, bo i jeden i drugi silnik można zarówno zdusić jak i poprawić przepływ więc nie rozumiem takiej teorii. Wsadzając taki filtr do BENZYNY 1.2 czy 1.4 też nie wykryjesz żadnej potężnej mocy 😉 <!-- s;) -->

  • Hmmm ja mam czerwoną wkładke K&N, kupioną z samochodem i szczerze mówiąc nie tykałem jej od 3 lat. Ma tam 30 czy 40 000 mil zrobić (naklejka), ja zrobiłem niewiele bo jakieś 20 000 i w sumie zapomniałem że mam filter 😉

    Pasuje się w końcu zebrac i kupić środek do czyszczenia i go wyprać, choć podobno po praniu ma dużo gorsze właściwości, niż "używany".

  • [quote="icemanv"]Taki co kupiłeś filtr spełnia dopiero role jak masz chipa wsadzonego to wtedy ten filtr coś tam daje ale nie licz na nie wiadomo jaka poprawę w dislach.[/quote]

    A przepraszam bardzo, skąd wiesz co tam u mnie siedzi? 😉 <!-- s;) -->

    Kupując ten filtr nie myślałem żeby kupować go w celu przyrostu mocy o 20KM... Sam chip to za mało, tutaj większa rzeźba jest uskuteczniana - na finiszu jakieś 170-180 KM powinno być 🙂

    [quote] Ma tam 30 czy 40 000 mil zrobić (naklejka), [/quote]

    To ten co kupiłem jest "podobno" na milion km, lub na 10 lat. Do tego okresu producent daje na niego gwarancje. A u mnie na naklejce jest tylko napisane, że jest to filtr wieloletniego użytku i nie mam napisanego przebiegu po jakim mam go wymienić.

    Co do mycia, to jeszcze się nie wypowiem, bo nie wiem tak naprawdę jak się zachowuje po umyciu, ale podobno nie ma z tym problemu, są te środki do konserwacji tego, także uważam, że są o ne po to, aby filtr służył jak najlepiej 🙂

  • Zestaw K&N do mycia i nasączania kosztuje coś koło 70 zł.

    Póki nie ma probloemów z autem nie ruszam, bo z rozmowy ze znajomymi i fachowcami wyszło, że te filtry najlepiej pracują jak są przybrudzone. Świeżak/czyścioch zatrzymuje mniej zanieczyszczeń. Same zanieczyszczenia są wiązane do bawełny (tzw. chirurgicznej) czerwonym olejem i tworzą barierę dla kolejnych.

    Generalnie filtr działa i jest dużo skuteczniejszy od papierowego, a co do przyrostu mocy - jestem zdania, że jak ktoś chce szatanić, to powinien sobie kupić auto z mocniejszym silnikiem albo iść w profi modyfikacje 😉

Log in to reply