Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Przekładnia kierownicza - temat zbiorczy

Topic created · 41 Posts · 19599 Views
  • trzeba wymienić uszczelniacz jak dobry mechanik to puł godzinki i 50zeta i po kłopocie tylko trzeba to zrobić jak naj szybciej 😎

  • zadzwoń pod ten numer 602371567 pan Witold Kazimierczak,
    i się spytaj co i jak 😎 😎

  • Witam czy miał ktoś z Was problem z cieknącą przekładnią kierowniczą?
    jeżli tak to proszę o pomoc gdzie mogę dostać takie uszczelnbiacze :zalamany: bo koszt nowej to 1400zeta 😞 <!-- s:( -->

  • aktualnie mam ten sam problem. Moja przekładnia ma przeciek z lewej strony. Doprowadzilo to do kompletnego braku płynu i oczywiście braku wspomagania-jechałem tak około 200km do domu i pompa się nie zatarła 😛 <!-- s:P -->
    Nowa faktycznie kosztuje około 1400zl. O uszczelniaczach nie słyszałem ale zapytam.
    Drugie wyjście to oddać swoja do regeneracji (około 500zł w zależności od indywidualnych cech maglownicy:P) czy też kupić po regeneracji lub używaną (tu ceny są bardzo różne). Moja będzie regenerowana-czas oczekiwania 2 dni 😞

  • Ojciec w swojej (2001r) regenerował za ok. 400zł. Nie wiem jaki jest efekt ponieważ przejechał dopiero ok. 1500km. Jeżeli chcesz to mogę dać namiar na mechanika (z Bielska-Białej) który to załatwił (priv). Widziałem również oferty regeneracji przekładni na Allegro lub mozliwość zakupu samych uszczelniaczy (gość z Częstochowy)

  • Witam
    Rozważam samodzielną wymianę osłony gumowej na przekladni kierowniczej. Od rana czytam forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy jetem w stanie zrobić to pod chmurką na parkingu. Fachowej książki nie dostalem i nie wiem co [b]koniecznie[/b] muszę rozkręcić, jakie elementy muszę dokupić (uszczelki , zaciski). Jakieś tam "doświadczenie" z naprawą mam, ale nie z Fabią.
    Gorąco proszę o jakieś wskazówki

  • jeśli chodzi o oslony na drążkach kierowniczych to sprawa jest prosta 🙂 wystraczy ze kupisz osłony i kilka piw 🙂 no chyba ze kolega niepijący 🙂 ewentualnie jezeli zauwazysz ze zaciski sa niepewne to dobrze by bylo je kupic . a co do wymiany to sciagsz kolo nastepnie popuszczasz nakretke kontrujaca koncowke drążka kierowniczego na drążku i kręcąć drążkiem wykręcasz ja z koncowki, koncowki nie musisz demontowac ze zwrotnicy. Sciagasz oslone zakladasz nowa montujesz w odwrotnej kolejnsci no i oczywiscie ustawienie zbieznosci cie nie ominie ale to koszt okolo 30 -50 zł 🙂 jedyna nad czym bym sie zastanowil to czy inne elementy zawieszenia nie powinny byc juz wymienione czyli koncowka drazka swozen wachacza gumy na wachaczu itd 🙂 <!-- s:) --> po co kilka razy placic za zbieznosc pozdrawiam

  • Najgorsze w tym wszystkim jest to , że to parking pod blokiem :mad: <!-- s:mad: -->

  • no raczej bez kanalu bym sie za to nie zabieral jest to do zrobienia ale troche bedziesz musial sie ponaciagac 🙂 ja niestety przez najblizszy miesiac nie mam drogi dojazdowej do garazu 😞 potem z checia bym ci pomogl 🙂 <!-- s:) --> aha przed zakupem srawdz jakiej firmy masz uklad kierowniczy niestety osłony maja rozne rozmiary

  • Witam !
    Ostatnio zauważyłem wyciek płynu od wspomagania, przy okazji wymiany opon. Stwierdzono, że przy mojej Fabii użyty został płyn koloru żółtego i taki właśnie musze dolać. Pojechałem do drugiego serwisu, gdzie powiedziano mi, że płyn leci z przekładni i wyciekł już całkiem. Najprawdopodobniej był koloru zielonego.
    Zadzwoniłem do przedstawiciela ASO Skody w Gorzowie, żeby spytać jaki olej dolać. Powiedział ( niedokładnie pamiętam ), że ma to być jakiś volkswagenowski 'G 4000'. W serwisie na miejscu zaproponowano mi HIPOL ATF III z Orlenu, ale dobrze byłoby gdybym się dowiedział w ASO jakiej specyfikacji są oleje przekładniowe do Fabii. Po ponownym telefonie do salonu dowiedziałem się, że oleje te robione są na bazie syntetyku, więc sprzedawca sprzedał mi w/w Hipol.
    Kiedy podszedłem do auta i odkręciłem korek od butelki, okazało się, że w środku jest olej koloru czerwonego. Wstrzymałem się z dolewką i sięgnąłem do książki " Skoda Fabia Sam Naprawiam", żeby się czegoś dowiedzieć. Napisano tam: "...jako ciecz roboczą stosuje się olej hydrauliczny PENTOSIN CHF 11S lub N 052 146 00 ". Niczego sie nie dowiedziałem...
    Jestem właścicielem tej skody od niedawna i chciałbym się dowiedzieć jakiego płynu musze dolać i czy spieszyć się z regeneracją przekładni?

  • [quote="Milczar"]sięgnąłem do książki " Skoda Fabia Sam Naprawiam", żeby się czegoś dowiedzieć. Napisano tam: "...jako ciecz roboczą stosuje się olej hydrauliczny PENTOSIN CHF 11S lub N 052 146 00 ". Jestem właścicielem tej skody od niedawna i chciałbym się dowiedzieć jakiego płynu musze dolać i czy spieszyć się z regeneracją przekładni?[/quote]

    Ja bym raczej zaufal temu wpisowi z ksiazki, co do regeneracji jeśli jest wyciek to trzeba dokonać jego eliminacji, bo znów olej wycieknie.

    By się upewnić u mnie w podpisie jest link do Darka on się specjalizuje w częściach i płynach do skody, napewno Ci doradzi.

  • ok. dzięki
    pzdr

  • Dolałem olej SWAG - syntetyczny (zielony). Auto jeździ, wspomaganie działa i co najważniejsze nie kapie. Problem się sam rozwiazał (jakoś)- przynajmniej jak do tej pory. Jeśli czyta to ktoś z Kołobrzegu to polecam sklep QUATRO na ul. Walki Młodych gdzie od ręki rozwiązano mój problem z doborem płynu ( dla porównania w PREMIO na Bałtyckiej, chciano sprzedać mi olej do automatycznej skrzyni biegów, mówiąc że nie robi to różnicy).
    pzdr!

  • Witam.
    Zaczęła ciec mi przekładnia TRW. Zamówiłem używkę w dobrej cenie. Znajomy mechanik wyciągnął starą przekładnię, i zamontował nową. Niestety nowa przekładnia jest już nowszego typu gdzie czujnik skrętu kół ma odłączany kabel. Niestety nikt tego wcześniej nie sprawdził. Zamówiłem nowy czujnik gdyż w mojej Fabii przekładnia miała starszy typ czujnika. I teraz zaczęły się schody. W ASO jak i w zaprzyjaźnionym serwisie Skody powiedziano, że nowy i stary czujnik współpracuje z tą samą pompą TRW. A u mnie lipa. Świeci się kontrolka wspomagania i VAG wypluwa błąd czujnika skrętu kół. Mam pompę o P/N:6Q0 423 156G. Czy jest możliwość iż ta pompa działa tylko wyłącznie z czujnikiem starszego typu, czy też nowy czujnik jest fabrycznie padnięty. A może trzeba zmienić gdzieś w sterowniku wspomagania kodowanie? Miał już może ktoś z was taki problem?

  • primo:
    czujniki TRW nie są zamienne.
    jeśli miałeś czujnik z kablem to takiej przekładni należało szukać.
    teraz nie pozostanie ci nic innego jak wymiana przekładni.
    ja szukałem swojej wg wybitego numeru na starej przekładni i po przekładce wszystko działa jak należy. a też mam czujnik z kablem i został stary.
    tak sobie konstruktorzy sprawę wymyślili i tego nie zmienimy.
    szukaj przekładni po numerze - ważne też są te literki na końcu za symbolem ! ( myślę że to będzie najtańsza opcja)
    [quote]mechanik wyciągnął starą przekładnię, i zamontował nową[/quote]
    one konstrukcyjnie są takie same - róznią się właśnie działaniem czujnka skrętu...i tymi nieszczęsnymi literkami.
    VW, Seat , Skoda mają te same przekładnie - rynek części używanych jest duży więc szybko znajdziesz odpowiednią. :tekst: <!-- s:tekst: -->

  • No właśnie dziś kupiłem przekładnię regenerowaną. Jest tego samego typu co oryginalna stara. Jutro mechanik ma ją założyć. Starą przekładnię muszę zwrócić by odzyskać kaucję. Tę używaną nowszego typu chyba wystawię na allegro.

  • witam!

    Jakiś czas temu kupiłem fabię 1.4 60 KM 2001 r. Na przeglądzie ustalono luz w drążku kierowniczym.Okazało się, że przekładnia jest do bani. Mam 2 pytania: Czy regeneracja się opłaca czy raczej odradzacie? Chciałbym zamontować nową przekładnię jednak wszystkie na allegro są ze wspomaganiem i nie wiem czy mogą taką zamontować, jeżeli moja fabka jest bez wspomagania?nr przekładni to 6Q1 419 055 C

    DZIĘKUJĘ za każdą odp.

  • Cześć

    Niestety odradzam montaż przekładni bez wspomagania, ma inne przełożenie( mniejsze ) i będzie cie się ciężko obracało kierownicą.
    Proponuje poszukać jakiegoś sprawdzonego warsztatu zajmującego się regeneracją.
    Czasami regeneracja jest wręcz śmieszna.
    Zużyciu ulega kostka lub sprężynka kasująca luz.

    Pozdrawiam Michał

  • ja mimo że mam "ciężki" silnik to się zastanawiałem na przekładnią bez wspomagania - jest tańsza w użytkowaniu.
    jeśli masz taka to przy niej pozostań, jeśli chcesz zakładać wspomaganie to cały komplet i najlepiej KOYO.
    [quote="michal33686"]będzie cie się ciężko obracało kierownicą[/quote]
    przy "lekkim" silniku kolega tego nie odczuje. - jak pisałes inne przełożenie.
    [quote="michal33686"]Czasami regeneracja jest wręcz śmieszna. [/quote]
    cenowo czy czasowo - wg mnie za regeneracje wspomaganej to min. 500,- + przekładka, a czasowo - u mnie wytrzymała 60kkm 😕 <!-- s:/ --> teraz mam kolejną....
    na alledrogo raz trafiłem nową bez wspomoagania ale wołali za nią 800,- :mur: no i wg mnie taką łatwiej zregenerować - przynajmniej nie ma hydrauliki do uszczelnienia 🆗

  • Cześć
    Oczywiście że czasowo 🙂 <!-- s:) --> , ale kasę trzeba wsiąść.

    Pozdrawiam 🙂

Log in to reply