[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Topic created · 293 Posts · 155888 Views
  • A jaki masz przebieg? Nie wierzę w te wachacze. Czy mogłaby¶ opisać objawy co Ci się dzieje, tłucze itp.

  • Przy tym przebiegu to tak jak przedmówca mówi ł±czniki może być jeszcze guma lub tulejka pęknięta na stabilizatorze. Stabilizatora nie trzeba do tego wymieniać - serwisy to często robi± by naci±gn±ć klienta. Serwis kłamie to nie wachacz. Je¶li chodzi o ł±czniki nie warto kupować orginalnych, polskie zamienniki wytrzymuj± tyle samo, a różnica w cenie ogromna 35 zł zamiennik, org. 96 zł.

  • Po ł±czniki stabilizatorów dowiedz się w AUTO PARTNER Gdańsk-Żabianka 😎

  • ale co było nie tak ?????

  • [quote="CooB"]Panienka nie taka głupia bo zakilikała do niegłupiego a wręcz zajefajnego [url=http://www.fcp.pl]Fabia Club Polska[/url] !! :lol: <!-- s:lol: -->

    Miło mi Panięnkę w CLubie powitać !!

    No chłopy widzę że się znacie na rzeczy [b]Fabianek14[/b] i [b]Mr[/b] [b]Mi[/b]iiir[b]e[/b]eee[b]K[/b] [b]S[/b]sssss !! Może by tak Panowie zgodzili się redagować witrynkę o mechanice Fabinek ?? Co Wy na to ??

    [b]P.S.[/b]
    [b]MirekS[/b] nie chciałby¶ się bardziej zrzyć z Klubem ??[/b]

    SORRY ŻE NIE NA TEMAT ALE MUSIAŁEM !! 😛 [/quote]
    Pomy¶lę o tym zżyciu 😉 z klubem.
    Karolina no to za te piec stów możesz niezle zabalować w weekend ;] , hehe.

  • Wymieniał ktoś tuleje na belce z tyłu.Dzisiaj byłem sprawdzić zawieszenie i na szarpakach sprawdził ruwniesz tył i mówi ze jest luz na tylejach tylnych po obu stronach.Czy to mozliwe po 70kkm czy tam z tyłu ma byc luzy.Byłem na warsztacie gdzie tylko skody robią,mówili ze nigdy nic takiego nie robili ,przyjerzdzają fabie z przebiegami ok 300kkm i nigdy nic z tyłu nie robili.Troche mechanik sie zdziwił.Jade w piatek wymienić tuleje wachaczy z przodu bo maja luz 320zł z wymiana,przy okazj sprawdza mi z tyłu napisze co jak.

  • Fakt o problemach z tylnią belką pierwszy raz słyszę.

  • zastanowiłbym się nad powerflexem 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Byłem na warsztacie z tyłu jest wszystko ok tak ma byc.Ale z przodu po wymianie tulei byłem zbieżnosc sprawdzic ustawiłem,ale kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest zły (kąt WSZ)ale powiedział ze to jest nieustawialne i dalej mi troche sciaga fabie na prawo i kierownica troche jest skrecona w lewo.I co mam teraz zrobic nigdzie nie udezyłem kołem w zaden krawęznik ani jakąs duza dziure tylko ja jerzdze tym samochodem cos poradzice nato.Moze ktos sie dobrze zna natym i o co chodzi z wyprzedzeniem tej zwrotnicy :mur: <!-- s:mur: -->

  • [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1949]TU[/url] był temat o zbieżności. W każdym razie jeśli po ustawieniu zbieżności masz krzywo kierę to już by to wyprostować trzeba powtórnie ustawiać zbieżność.

  • A ja znowu mam tuleje do wymiany już z 5 raz wymieniam ale to z mojej winy ciężka noga a przebieg 86tys. Szukałem tu o powerflexah ale nie mogę znalesć, mógłby mnie ktoś nakierować na temat.A i gdzie w trójmieście można dostać

  • ja wymieniłem niedawno na tuleje od ibizy cupry. Kupiłem w salonie seata na grunwaldzkiej za około 30zł sztuka. Są na pewno dużo trwalsze od org bo mają obudowę metalową i całkowicie zalane są gumą. Po wymianie jednak zauważyłem większe drgania samochodu na wolnych obrotach (np gdy jadę na dwójce w korku bez gazu samochód delikatnie drży) Nie wiem czy w 100% jest to od tuleji bo razem z nimi wymieniałem całe zawieszenie na utwardzone i obniżające.

  • [b]Krzysiek2[/b], [b]slawek[/b], te tuleje tylne w wahaczach są tak zbudowane aby tłumic nie równosci co zresztą robią bardzo dobrze. Ja swoją fabią jeździłem szybko po nierównych drogach ale tych tulei nie wymieniłem. Czy możecie mi powiedzieć jak zdiagnozowaliście zużycie tych tulei? Były oberwane, czy miały luz i koło chodziło trochę do przodu i do tyło na postoju (wg. mnie powinno tak chodzić)? Jak założysz pełne tuleje to pogorszy Wam się komfort na nierównej drodze.

  • Witam, ja też miałem wymienione te tuleje - gdzieś w październiku 2007, przy przebiegu coś 71 tyś km. U mnie były one zerwane - objawiało sie to przede wszystkim tym że opony piszczały przy każdej okazji, na najmniejszych nawet zakrętach z małymi prędkościami - pewnie dlatego że na wskutek oberwania tulei padła geometria. Trochę z tym jeździłem i już delikatnie zaczęło ścinać opony - ale jeszcze są ok. Po naprawie jak ręką odjął - lepsze prowadzenie auta i opony przestały piszczeć - teraz to trzeba mieć kosmiczną prędkość na zakręcie żeby piszczały (o letnich myślę).

    A ciekawostką jest fakt, że niedługo po tej naprawie w ASO miałem państwowy przegląd i mi diagnosta coś dymił na te tuleje, że są za miękkie i że wahacz nie powinien tak bardzo na nich sie ruszać na szarpakach- no normalnie wkurzył mnie tym gadaniem - tuleje oryginał to chyba tak ma być? Po wymianie zdań sie uspokoił i podbił przegląd.

  • ja byłem na szarpakach i mi powiedzieli że są do wymiany. Zresztą stukało (waliło raczej) a po wyciągnięciu tuleji było widać, że jest ponadrywana.

  • Też byłem na szarpakach i mam z dwóch stron popękane tak na połowę, nie wiem jak to zrobiłem.Sławek a jaki rocznik podałeś ibizy.A mi też będą pasowały do 60KM ,a co z przednimi tulejami jakie masz,a i sworznie seryjne czy tez jakieś inne.Jakie można do tylnej belki założyć tuleje.Bo już mam dość ciągle to samo wymienieć :cenzura: <!-- s:cenzura: --> Jakieś delikatne ta fabia ma zawieszenie.Nie ma potem problemu z ustawieniem zbieżności

  • silentblock do Cupry - numer 6LL 407 183

    podałem ten numer i mieli na miejscu na grunwaldzkiej

    co do reszty to nic innego nie wymieniałem poza drążkami stab. ale te to wziąłem org. no i amorki ze sprężynami supersporta

    ze zbieżnością nie było żadnego problemu, ale byłem ustawić bo mocno się koła rozjechały po tych zabiegach

  • Dzięki Sławek podjade jak będe miał czas i kupie zobaczymy ile wytrzymają

  • A gdzie na grunwaldzkiej kupiłeś,w sklepie jakimś motoryzacyjnym czy w aso

  • w aso seata

Log in to reply