[F1] Błąd 16556 i 17549 po wlaniu niepewnego paliwa.
-
Witam wszystkich
Mam pewien problem. Posiadam Fabię 1.4 MPI 2001r z przebiegiem 150tys. Założyłem do niej gaz Autogazu ZENIT. Na gazie chodzi mi pięknie- wkręca się w obroty i pali ok 7 literków.
Jednak jak chcę się przejechać na benzynie to pow 2 tys obrotów nie ma siły- dławi się. Na gazie nie ma takiego objawu. Komputer pokazał mi te dwa błędy:
16556 System zbyt bogaty,brak osprzętu/nie związane ze sprzętem błąd sporadyczny oraz
17549 Obliczenie mocy-wartość nieprawdopodobna,brak osprzętu/nie związane ze sprzętem.
Nieraz ma tak, że zaskoczy na benzynie i odzyska tą moc na 2 do 3 km i znów się zadusi. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym na chwilkę ma tą moc i znów traci- czego nie ma na LPG. Czyściłem przepustnicę z adaptacją, wymieniłem filtr paliwa. Wydaje mi się, że objaw powstał po zatankowaniu Pb na pewnej stacji, gdyż przedtem tego objawu nie miałem.
POMOCY!!! -
Jak sam piszesz wygląda, że zatankowałeś badziewne paliwo, [b]Wojtas[/b] parę lat temu miał też kupę problemów po zatankowaniu syfu.
W tym wypadku zrezygnuj z LPG i wyjeździj na siłę Pb, ja u siebie w latach 90 jak zalałem syfu do maluszka wlałem litrę denaturatu by się łatwiej zapalała mieszanka, oczywiście denaturat lejesz na własną odpowiedzialność, no chyba, że chcesz spuścić zbiornik paliwa. A na przyszłość tylko markowe stacje. Jak zatankujesz później nowy bak wlej płynu STP do czyszczenia wtrysków, sprawdź przerwę na świecach i wymień filtr paliwa. -
A może to problem z instalacją gazową , czemu z instalacją bo instalacja ma emulator pracy i przekazuje do kompa odpowiednie dane . Może jak niby przełączasz na benzynę daje też gaz ja miałem taki problem co prawda w innym aucie . Padło coś w instalacji i do garów szedł i gaz i benzyna auto sie dusiło nie chciało wkręcać na obroty i zero mocy miałem podobny błąd już nie pamiętam dokładnie ale chodziło o parametry po za skalą , zakręć ręcznie zawór gazu ( mechaniczny na butli ) i sprawdź czy nie wróci wszystko do normy . Inna przyczyna padła pompa paliwa i nie podaje ciśnienia takiego jak ma i wtedy też będzie błąd związany albo z sondą lambda , ten co podałeś , albo błąd ciśnienia paliwa itd. Ja obstawiam , że to będzie coś z instalacją gazową .
-
[quote="DIABOLO75"]A może to problem z instalacją gazową............Może jak niby przełączasz na benzynę daje też gaz [/quote]
Ta teoria jak najbardziej słuszna i też się do niej przyłączam <!-- s:) -->[quote="DIABOLO75"]Inna przyczyna padła pompa paliwa i nie podaje ciśnienia takiego jak ma i wtedy też będzie błąd związany albo z sondą lambda [/quote]
Ten muszę obalić ze względu na występującą usterkę [quote]16556 System zbyt bogaty.......[/quote] -
Niestety spróbowałem odciąć gaz poprzez zakręcenie zaworku przy butli i niestety zakończyło się niepowodzeniem- efekt ciągle ten sam <!-- s:( -->
Spróbuje wyjeździć jakoś to paliwo!
Nie wiem czy ta sonda lambda będzie do wymiany??
Jak można ją sprawdzić??[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-11-2011, 10:08[/i] ][/size]
Znalazłem znaczenie moich błędów lecz dalej nie wiem co z tym zrobić17549/P1141/004417 - Obliczanie obciążenia Sprawdź Cross: Nieoczekiwane Wartość
możliwe przyczyny* Czujnik przepływu masy powietrza (G70) lub czujnik ciśnienia w kolektorze (G71) wadliwe * Linie próżniowe uszkodzony
możliwe rozwiązania
* Sprawdź Air Mass Sensor Flow (G70) lub czujnik ciśnienia w kolektorze (G71) * Sprawdź Linie próżniowe * Sprawdź warunki pracy silnika => pom. bloki
Uwagi specjalne
* Uwe: Myślę, że ten kod jest, gdy przepływ powietrza mierzonego (lub obliczyć w inny sposób) przez ECU nie ma sensu podawać inne parametry pracy, takie jak RPM i otwarcia przepustnicy, ciśnienie w kolektorze, itp.
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
Ewentualne objawy* Nieregularne zachowanie
możliwe przyczyny
* Układ paliwowy * Nadmierne ciśnienie paliwa * Wyciek lub zanieczyszczone wtryskiwacze paliwa * Wyciek regulator ciśnienia paliwa * Niskie ciśnienie paliwa lub wyczerpaniu paliwa * Vapor odzyskiwania systemu * Przecieki powietrza po MAF * Przecieków próżniowe * Niewłaściwe siedzibą poziomu oleju silnika * Stuck zawór EGR * Przelaniem oleju * Czas Cam * Cylinder kompresji * Układ wydechowy przecieki przed lub w pobliżu HO2Ss.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 15-11-2011, 16:35[/i] ][/size]
Wyjeździłem benzynę prawie do końca, zatankowałem na shell V-Power do połowy baku. Wlałem jeszcze preparat STP do benzyniaków i nic ( . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł??[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2011, 02:31[/i] ][/size]
Na gazie jest ok, lecz zanim przejdzie na gaz to na benzynie szaleją obroty i nie przekracza 2 tys obrotów/min. Po skasowaniu vagiem tego błędu chwilę wkręca się w obroty i jakby ręką odjął, lecz po ok 20-30 sek na nowo wskakuje ten błąd i znów się dusi -
Witam.
Pozwolę i ja dołączyć z takim samym problemem.
VAG odczytuje mi takie błędy:
2 Faults Found
17549 – Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141-35-10- --Intermittent
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172-35-10 – Please Register/Activate - IntermittentOgólnie autko jeździ, spala zdecydowanie za dużo, sprawdzałem na benzynie i na gazie.
Czy mogę liczyć na pomoc ?
PozdrawiamJAnusz M
-
[b]rit1 nie dubluj tematów tyczących się tego samego i do tego założone w złym dziale, tamten temat usunąłem wszelkie pytania i odpowiedzi do wyjaśnienia sprawy proszę pisać tutaj, jeśli rozwiązanie okaże się mechaniczne wtedy temat trafi do działu mechanicznego.[/b]
-
Program VAG COM pokazał mi następujące błędy:
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033
Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ49
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765
TMBHB46Y723321097 SKZ7Z0A0993968
1 Fault Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0110 0101Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 B
Component: BORDNETZ-SG. 1S31
Coding: 09242
Shop #: WSC 13765
2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - IntermittentSkipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y1 919 880 C
Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09
Coding: 16141
Shop #: WSC 00070
TMBHB46Y723321097 SKZ7Z0A0993968
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - IntermittentAddress 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0909901
Component: Gateway K<->CAN 1S31
Coding: 00012
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - IntermittentAddress 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 G
Component: Lenkhilfe 0004
Coding: 00160
Shop #: WSC 00267
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - IntermittentAddress 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 A
Component: 04 Komfortgerát 0002
Coding: 00067
Shop #: WSC 13765
No fault code found.End -------------------------------------------------------
Co muszę wymienić, aby usterka ustała??
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2011, 23:29[/i] ][/size]
-
[b]rit1[/b], sprawdzić wiązke w komorze silnika / podszybiu , i naładować aku.
później sprawdzić błędy jeszcze raz, wykasować, i jak znów wrócą to bedziemy myśleć. -
Możesz bliżej mnie nakierować, gdzie tą wiązkę kabla szukać "komora silnika"?
Czy słaby ako może powodować powstawanie błędów??Dzięki wielkie za odpowiedź
-
[b]rit1[/b], - :...: <!-- s:...: --> szukanie nie boli - wpisz w szukajke hasło wiązka - [url=http://www.fcp.pl/forum/search.php]>> KLIK <<[/url]
od komputera samochodowego idzie i rozchodzi się o miejsce "na podłużnicy"
słaby aku może dużo rzeczy zepsuć. - poszukaj hasła rozładowany aku / słaby aku itp. -
Wiązka nie byłą napuchnięta. Lekko tylko wilgotna. Została wysuszona i podwieszona. Mam takie pytanie: po zakupie wymieniałem rozrząd, gdyż ma już prawie 150tys i słychać było łańcuszek. Nie wiem czy to byłą samoróbka, ale łańcuszek był nastawiony na 10 oczek!!! \mechanik zmienił mi na 12, gdyż tak powinno być ( silnik AME). Czy jest możliwe, że to wszystko może się dziać przez ten rozrząd?? Lecz jak przejdzie na LPG to chodzi bardzo ładnie.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 30-11-2011, 21:07[/i] ][/size]
Aku naładowałem i skasowałem błędy oczywiście i nadal kiszka:([size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-12-2011, 03:41[/i] ][/size]
Wymieniłem 4 wtryskiwacze plus całą listwę i <!-- s:( --> NIC!!!
Nikt mi nie potrafił pomóc.
Podjechałem pod auto-złom i już zastanawiałem się czy go nie zostawić
Podpytałem tamtejszego mechanika co to może być (mieli na miejscu warsztat).
No to Zdzichu stwierdził, że to na 100% pompa paliwa, więc nie posiadając pompy od fabii założyli pompę od Ibizy-> no i JAKBY RĘKĄ ODJĄŁ.PROBLEM ROZWIĄZANY!!!