[F1] Błąd 16556 i 17549 po wlaniu niepewnego paliwa.

Topic created · 12 Posts · 11522 Views
  • Witam wszystkich
    Mam pewien problem. Posiadam Fabię 1.4 MPI 2001r z przebiegiem 150tys. Założyłem do niej gaz Autogazu ZENIT. Na gazie chodzi mi pięknie- wkręca się w obroty i pali ok 7 literków.
    Jednak jak chcę się przejechać na benzynie to pow 2 tys obrotów nie ma siły- dławi się. Na gazie nie ma takiego objawu. Komputer pokazał mi te dwa błędy:
    16556 System zbyt bogaty,brak osprzętu/nie związane ze sprzętem błąd sporadyczny oraz
    17549 Obliczenie mocy-wartość nieprawdopodobna,brak osprzętu/nie związane ze sprzętem.
    Nieraz ma tak, że zaskoczy na benzynie i odzyska tą moc na 2 do 3 km i znów się zadusi. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym na chwilkę ma tą moc i znów traci- czego nie ma na LPG. Czyściłem przepustnicę z adaptacją, wymieniłem filtr paliwa. Wydaje mi się, że objaw powstał po zatankowaniu Pb na pewnej stacji, gdyż przedtem tego objawu nie miałem.
    POMOCY!!!

  • Jak sam piszesz wygląda, że zatankowałeś badziewne paliwo, [b]Wojtas[/b] parę lat temu miał też kupę problemów po zatankowaniu syfu.
    W tym wypadku zrezygnuj z LPG i wyjeździj na siłę Pb, ja u siebie w latach 90 jak zalałem syfu do maluszka wlałem litrę denaturatu by się łatwiej zapalała mieszanka, oczywiście denaturat lejesz na własną odpowiedzialność, no chyba, że chcesz spuścić zbiornik paliwa. A na przyszłość tylko markowe stacje. Jak zatankujesz później nowy bak wlej płynu STP do czyszczenia wtrysków, sprawdź przerwę na świecach i wymień filtr paliwa.

  • A może to problem z instalacją gazową , czemu z instalacją bo instalacja ma emulator pracy i przekazuje do kompa odpowiednie dane . Może jak niby przełączasz na benzynę daje też gaz ja miałem taki problem co prawda w innym aucie . Padło coś w instalacji i do garów szedł i gaz i benzyna auto sie dusiło nie chciało wkręcać na obroty i zero mocy miałem podobny błąd już nie pamiętam dokładnie ale chodziło o parametry po za skalą , zakręć ręcznie zawór gazu ( mechaniczny na butli ) i sprawdź czy nie wróci wszystko do normy . Inna przyczyna padła pompa paliwa i nie podaje ciśnienia takiego jak ma i wtedy też będzie błąd związany albo z sondą lambda , ten co podałeś , albo błąd ciśnienia paliwa itd. Ja obstawiam , że to będzie coś z instalacją gazową .

  • [quote="DIABOLO75"]A może to problem z instalacją gazową............Może jak niby przełączasz na benzynę daje też gaz [/quote]
    Ta teoria jak najbardziej słuszna i też się do niej przyłączam 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="DIABOLO75"]Inna przyczyna padła pompa paliwa i nie podaje ciśnienia takiego jak ma i wtedy też będzie błąd związany albo z sondą lambda [/quote]
    Ten muszę obalić ze względu na występującą usterkę [quote]16556 System zbyt bogaty.......[/quote]

  • Niestety spróbowałem odciąć gaz poprzez zakręcenie zaworku przy butli i niestety zakończyło się niepowodzeniem- efekt ciągle ten sam 😞 <!-- s:( -->
    Spróbuje wyjeździć jakoś to paliwo!
    Nie wiem czy ta sonda lambda będzie do wymiany??
    Jak można ją sprawdzić??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-11-2011, 10:08[/i] ][/size]
    Znalazłem znaczenie moich błędów lecz dalej nie wiem co z tym zrobić 😞

    17549/P1141/004417 - Obliczanie obciążenia Sprawdź Cross: Nieoczekiwane Wartość
    możliwe przyczyny

     * Czujnik przepływu masy powietrza (G70) lub czujnik ciśnienia w kolektorze (G71) wadliwe
     * Linie próżniowe uszkodzony
    

    możliwe rozwiązania

     * Sprawdź Air Mass Sensor Flow (G70) lub czujnik ciśnienia w kolektorze (G71)
     * Sprawdź Linie próżniowe
     * Sprawdź warunki pracy silnika  =&gt;  pom. bloki
    

    Uwagi specjalne

     * Uwe: Myślę, że ten kod jest, gdy przepływ powietrza mierzonego (lub obliczyć w inny sposób) przez ECU nie ma sensu podawać inne parametry pracy, takie jak RPM i otwarcia przepustnicy, ciśnienie w kolektorze, itp.
    

    16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
    Ewentualne objawy

     * Nieregularne zachowanie
    

    możliwe przyczyny

     * Układ paliwowy
     * Nadmierne ciśnienie paliwa
     * Wyciek lub zanieczyszczone wtryskiwacze paliwa
     * Wyciek regulator ciśnienia paliwa
     * Niskie ciśnienie paliwa lub wyczerpaniu paliwa
     * Vapor odzyskiwania systemu
     * Przecieki powietrza po MAF
     * Przecieków próżniowe
     * Niewłaściwe siedzibą poziomu oleju silnika
     * Stuck zawór EGR
     * Przelaniem oleju
     * Czas Cam
     * Cylinder kompresji
     * Układ wydechowy przecieki przed lub w pobliżu HO2Ss. 
    

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 15-11-2011, 16:35[/i] ][/size]
    Wyjeździłem benzynę prawie do końca, zatankowałem na shell V-Power do połowy baku. Wlałem jeszcze preparat STP do benzyniaków i nic 😞 ( . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2011, 02:31[/i] ][/size]
    Na gazie jest ok, lecz zanim przejdzie na gaz to na benzynie szaleją obroty i nie przekracza 2 tys obrotów/min. Po skasowaniu vagiem tego błędu chwilę wkręca się w obroty i jakby ręką odjął, lecz po ok 20-30 sek na nowo wskakuje ten błąd i znów się dusi 😞

  • Witam.

    Pozwolę i ja dołączyć z takim samym problemem.

    VAG odczytuje mi takie błędy:

    2 Faults Found
    17549 – Load Calculation Cross Check: Implausible Value
    P1141-35-10- --Intermittent
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    P0172-35-10 – Please Register/Activate - Intermittent

    Ogólnie autko jeździ, spala zdecydowanie za dużo, sprawdzałem na benzynie i na gazie.
    Czy mogę liczyć na pomoc ?
    Pozdrawiam

    JAnusz M

  • [b]rit1 nie dubluj tematów tyczących się tego samego i do tego założone w złym dziale, tamten temat usunąłem wszelkie pytania i odpowiedzi do wyjaśnienia sprawy proszę pisać tutaj, jeśli rozwiązanie okaże się mechaniczne wtedy temat trafi do działu mechanicznego.[/b]

  • Program VAG COM pokazał mi następujące błędy:

    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 047 906 033
    Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ49
    Coding: 00021
    Shop #: WSC 13765
    TMBHB46Y723321097 SKZ7Z0A0993968
    1 Fault Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0110 0101

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 B
    Component: BORDNETZ-SG. 1S31
    Coding: 09242
    Shop #: WSC 13765
    2 Faults Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Y1 919 880 C
    Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09
    Coding: 16141
    Shop #: WSC 00070
    TMBHB46Y723321097 SKZ7Z0A0993968
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0909901
    Component: Gateway K<->CAN 1S31
    Coding: 00012
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 G
    Component: Lenkhilfe 0004
    Coding: 00160
    Shop #: WSC 00267
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 959 433 A
    Component: 04 Komfortgerát 0002
    Coding: 00067
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Co muszę wymienić, aby usterka ustała??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2011, 23:29[/i] ][/size]

  • [b]rit1[/b], sprawdzić wiązke w komorze silnika / podszybiu , i naładować aku.
    później sprawdzić błędy jeszcze raz, wykasować, i jak znów wrócą to bedziemy myśleć.

  • Możesz bliżej mnie nakierować, gdzie tą wiązkę kabla szukać "komora silnika"?
    Czy słaby ako może powodować powstawanie błędów??

    Dzięki wielkie za odpowiedź

  • [b]rit1[/b], - :...: <!-- s:...: --> szukanie nie boli - wpisz w szukajke hasło wiązka - [url=http://www.fcp.pl/forum/search.php]>> KLIK <<[/url]
    od komputera samochodowego idzie i rozchodzi się o miejsce "na podłużnicy"
    słaby aku może dużo rzeczy zepsuć. - poszukaj hasła rozładowany aku / słaby aku itp.

  • Wiązka nie byłą napuchnięta. Lekko tylko wilgotna. Została wysuszona i podwieszona. Mam takie pytanie: po zakupie wymieniałem rozrząd, gdyż ma już prawie 150tys i słychać było łańcuszek. Nie wiem czy to byłą samoróbka, ale łańcuszek był nastawiony na 10 oczek!!! \mechanik zmienił mi na 12, gdyż tak powinno być ( silnik AME). Czy jest możliwe, że to wszystko może się dziać przez ten rozrząd?? Lecz jak przejdzie na LPG to chodzi bardzo ładnie.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 30-11-2011, 21:07[/i] ][/size]
    Aku naładowałem i skasowałem błędy oczywiście i nadal kiszka:(

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-12-2011, 03:41[/i] ][/size]
    Wymieniłem 4 wtryskiwacze plus całą listwę i 😞 <!-- s:( --> NIC!!!
    Nikt mi nie potrafił pomóc.
    Podjechałem pod auto-złom i już zastanawiałem się czy go nie zostawić 😞
    Podpytałem tamtejszego mechanika co to może być (mieli na miejscu warsztat).
    No to Zdzichu stwierdził, że to na 100% pompa paliwa, więc nie posiadając pompy od fabii założyli pompę od Ibizy-> no i JAKBY RĘKĄ ODJĄŁ.

    PROBLEM ROZWIĄZANY!!!

Log in to reply