[F1] Wentylator dmuchawy - czyszczenie bez demontażu

Topic created · 6 Posts · 4869 Views
  • Witam!

    Miałem jakieś liście w obudowie wentylatora dmuchawy i one strasznie hałasowały - nie szło wytrzymać!

    Na forum znalazłem, że aby usunąć takie zanieczyszczenia należy rozmontować obudowę wentylatora.

    Czesko - niemieccy inżynierowie rozwiązali jednak ten problem przy konstruowaniu auta (o dziwo!)

    Po zdemontowaniu schowka nie trzeba demontować obudowy silnika. w dolnej prawej części obudowy wentylatora (patrząc w kierunku do przodu auta), przy samej ścianie komory silnika tam, gdzie powietrze wchodzi z podszybia znajduje się klapka (łatwo ją wyczuć - otwiera się za dotknięciem palca). Gdy otworzy się klapkę można włożyć tam rękę (oczywiście przy wyłączonej dmuchawie) i wyjąć liście). Można też włączyć wentylator przy otwartej klapce i zanieczyszczenia zostaną wydmuchane do wnętrza auta.

    Polecam ten sposób!

  • [b]krasti [/b]- jeśli dysponujesz jakimś foto - było by super.

  • Fotki sam nie robiłem, ale znalazłem na jednym z portali.
    Na fotce jest widok obudowy od dołu.
    Wydaje mi się, że ta klapka jest od obiegu wewnętrznego.

  • Jest jeszcze o wiele prostszy sposób. Wystarczy przesunąć zabezpieczenia filtra kabinowego, wyjąć filtr i włączyć nawiew na 1 lub 2 i wszystkie liście lądują na dywaniku pasażera.

  • [quote="MARKO"]Jest jeszcze o wiele prostszy sposób. Wystarczy przesunąć zabezpieczenia filtra kabinowego, wyjąć filtr i włączyć nawiew na 1 lub 2 i wszystkie liście lądują na dywaniku pasażera.[/quote]

    No próbowałem tak, ale niestety w ten sposób wyleciały tylko te liście, które były już między wentylatorem a obudową, nie wyleciały zaś te, które były w środku wentylatora i to one hałasowały. Przez tą klapkę uzyskuje się do nich dostęp.

  • [quote="krasti"]Witam!

    Miałem jakieś liście w obudowie wentylatora dmuchawy i one strasznie hałasowały - nie szło wytrzymać!

    Na forum znalazłem, że aby usunąć takie zanieczyszczenia należy rozmontować obudowę wentylatora.

    Czesko - niemieccy inżynierowie rozwiązali jednak ten problem przy konstruowaniu auta (o dziwo!)

    Po zdemontowaniu schowka nie trzeba demontować obudowy silnika. w dolnej prawej części obudowy wentylatora (patrząc w kierunku do przodu auta), przy samej ścianie komory silnika tam, gdzie powietrze wchodzi z podszybia znajduje się klapka (łatwo ją wyczuć - otwiera się za dotknięciem palca). Gdy otworzy się klapkę można włożyć tam rękę (oczywiście przy wyłączonej dmuchawie) i wyjąć liście). Można też włączyć wentylator przy otwartej klapce i zanieczyszczenia zostaną wydmuchane do wnętrza auta.

    Polecam ten sposób![/quote]

    Rozszerze wypowiedz kolegi, odradzalbym reczne sterowanke owa klapka. jest to przepustnica regulowana elektronicznie przyciskiem sterowania zamkniętego obiegu.
    Jeżeli chcecie otworzyć ową przepustnicę Należy nacisnąć przycisk zamknietego obiegu.
    To wystarczy nie nalezy naciskać klapy jmechanicznie

Log in to reply