Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. halogenik
    H

    halogenik (@halogenik)

    0
    Reputacja
    10
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o halogenik

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez halogenik

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez halogenik

    • H
      [F1] Wentylator dmuchawy - czyszczenie bez demontażu

      [quote="krasti"]Witam!

      Miałem jakieś liście w obudowie wentylatora dmuchawy i one strasznie hałasowały - nie szło wytrzymać!

      Na forum znalazłem, że aby usunąć takie zanieczyszczenia należy rozmontować obudowę wentylatora.

      Czesko - niemieccy inżynierowie rozwiązali jednak ten problem przy konstruowaniu auta (o dziwo!)

      Po zdemontowaniu schowka nie trzeba demontować obudowy silnika. w dolnej prawej części obudowy wentylatora (patrząc w kierunku do przodu auta), przy samej ścianie komory silnika tam, gdzie powietrze wchodzi z podszybia znajduje się klapka (łatwo ją wyczuć - otwiera się za dotknięciem palca). Gdy otworzy się klapkę można włożyć tam rękę (oczywiście przy wyłączonej dmuchawie) i wyjąć liście). Można też włączyć wentylator przy otwartej klapce i zanieczyszczenia zostaną wydmuchane do wnętrza auta.

      Polecam ten sposób![/quote]

      Rozszerze wypowiedz kolegi, odradzalbym reczne sterowanke owa klapka. jest to przepustnica regulowana elektronicznie przyciskiem sterowania zamkniętego obiegu.
      Jeżeli chcecie otworzyć ową przepustnicę Należy nacisnąć przycisk zamknietego obiegu.
      To wystarczy nie nalezy naciskać klapy jmechanicznie

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Chrobotanie przy pełnym skręcie

      [quote="yogi555"]Witam!!!Ja mam taki problem,że przy skręcaniu kierownicą na postoju albo przy manewrach coś tak głośno wali jakby sprężynowało lub przeskakiwało.Może jakaś sprężyna?Ktoś podpowie co to może być?Z góry wielkie dzięki!!!!!!![/quote]

      Jeżeli czujesz duży przeskok na kierownicy i uderzenie to miałem tak w fabii i peugeocie 207.

      okazało się że w peugeocie przegub, a w fabii niedokręcona śruba na sworzniu

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Przepustnica - temat zbiorczy

      Czyszczenie przepustnicy w fabi 1.4 75 km 16V BBY.
      Zdjęcia wykonane już po wyczyszczeniu przepustnicy, w momencie składania.

      1. Ściągamy pokrywę silnika z filtrem powietrza, pociągamy od dołu, pokrywa trzyma się na 4 zaczepach ułożonych w kwadracie
        [img]http://img43.imageshack.us/img43/7320/9lkq.jpg[/img]

      2. Odłączamy przewód powietrza od pokrywy z filtrem
        [img]http://img46.imageshack.us/img46/8478/v5zf.jpg[/img]

      3. Mamy już dostęp do przepustnicy
        [img]http://img513.imageshack.us/img513/8503/nfny.jpg[/img]

      4. Odłączamy kostkę i odkręcamy 4 śruby na imbusa.
        [img]http://img202.imageshack.us/img202/1239/qe1p.jpg[/img]

      5. Wyciągamy przepustnice i dokładnie oczyszczamy połączenie z kolektorem ssącym
        [img]http://img203.imageshack.us/img203/4820/x2cs.jpg[/img]

      6. Czyścimy dokładnie przepustnice ja użyłem do tego benzyny ekstrakcyjnej oraz preparatu do czyszczenia gaźników, następnie przedmuchałem kompresorem.

      [img]http://img855.imageshack.us/img855/277/77m5.jpg[/img]

      [img]http://img42.imageshack.us/img42/4145/0k6q.jpg[/img]
      Składamy w odwrotnej kolejności i gotowe. Pozostaje przeprowadzić adaptacje pod vagiem

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      Czujniki cofania nie działają...

      Jak poprawnie wyciągnąć wtyczkę od tego czujnika aby jej nie ułamać?

      [img]http://img18.imageshack.us/img18/8526/3kt0.jpg[/img]

      napisane w Warsztat elektryczny
    • H
      [F1 i F2] Pasek wieloklinowy/wielorowkowy/klinowy

      Podczas wymiany rolki napinacza ułamałem klin/bolec od napinacza który znajdował się nad rolka, czy może mieć to jakiś wpływ na dalsze użytkowanie, do czego w ogóle ten bolec służy?
      Poniżej zdjęcie:
      [img]http://img835.imageshack.us/img835/6561/8oh9.jpg[/img]

      Zamieszczam instrukcje jak powinno się wymienić pasek/rolkę napinacza aby nie przytrafiły się podobne problemy.

      1. Kluczem 16 "dokręcić" śrubę na rolce, przekręcamy klucz o 180 stopni i przytrzymujemy w tym położeniu.
      2. Napinacz się ugina, Rolka zmienia położenie, przesuwa się i spokojnie możemy zdjąć pasek.
      3. Odkręcamy rolkę.
      4. Wkładamy nową rolkę dokręcamy i układamy pasek zaczynając od dołu na koło pasowe, klime, (pozostaje alternator)
      5. Ponownie dokręcamy rolkę o 180 stopni tak aby zmieniła położenie co pozwoli na założenie nowego paska na górze- alternator.
      6. Blokujemy napinacz, tak aby się nie przesuwał i przykręcamy mocniej rolkę

      btw, jak wymienić napinacz?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1 i F2] Pasek wieloklinowy/wielorowkowy/klinowy

      Zgadza się trochę źle napisałem, chodzi o rolkę napinacza- pośrednia. Napinacz nie zachowuje się jak na filmiku, pasek jest napięty więc tutaj raczej wszystko jest w porządku. Ostatnio ładowałem akumulator bo trochę niedoładowany był fabia często pokonuje krótkie odcinki (3-5 km). wtedy ładowanie było na poziomie 14,1 bez obciążenia i 13,8 z obciążeniem.
      Teraz po naładowaniu bez obciążenia 14,65 z obciążeniem 14,05 (tylna szyba, swiatla mx dmuchawa) Z kolei w instrukcji akumulatora podaja przedial 13,8-14,1

      Wiec to sprzegielko na alternatorze jest raczej dobre.

      Mam pytanie do długosci paska jaki powienien być, fabia ma dołożona klime (nie w serwisie) w tej chwili pasek 6 Pk 1069, nastomiast gosciu w sklepie mówi ze do tego mdelu powinien byc 1080 dla 1,4 16V

      Czy powinienm zwrocic na cos wieksza uwagę przy wymianie rolki, przy klasycznym napinaczu po prostu się dokręca a jak to wygląda przy samonapinającym

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1 i F2] Pasek wieloklinowy/wielorowkowy/klinowy

      W fabi 1.4 75 km BBY rolka od paska wieloklinowego na alternatorze "bije na boki" chodzi nie równo i pojawia się pytanie czy należy wymienić samą rolkę czy również napinacz.
      Jest to pasek samonapinający koszt dość spory rolka z napinaczem ruvilla okolo 160 zl, czy moze wystarczy kupic samą rolkę i przełożyć?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1 i F2] Klimatyzacja - montaż/eksploatacja

      Klimatyzacja założona !!

      Wszystko działa jak należy, żadnych źle spasowanych plastików!

      Montaż Borki obok Radzynia podlaskiego cena 2800 (utargowałem 200 zł bo dzwoniłem sezonie zimowym tylko nie miałem czasu się wybrać)

      Normalne ceny

      sezon zimowy (do luty,marzec) 2500
      letni 3000

      Montaż na częściach używanych (podobno mało używane z aut testowych) i nowych (chłodnica i kilka innych rzeczy)

      Odnośnie zmiany komputera:
      W licznik zostaje wlutowany czip.

      Odczuwalne zmiany:
      Przy włączonej klimie auto trochę wolniej startuje na 1 ale na wyższych biegach, przy wyprzedaniu nie czuć specjalnej różnicy.

      Podaje wszystkim zainteresowanym telefon do montażu 602 534 939

      A teraz trochę z poza tematu: mam problem z parowaniem szyb (oczywiście przy wyłączonej ac) w aucie jest czysto, nie ma wilgoci, a szyby parują (2-3 rano odpalam auto wietrze przez chwile, zamykam okna ustawiam nawiew na szybe - które dalej parują) co to może być??

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1 i F2] Podłokietnik do fabii

      a co sądzicie o tym podłokietniku

      http://allegro.pl/jedyny-taki-dedykowany-podlokietnik-skoda-fabia-1-i1638538808.html<!-- m -->

      napisane w Tuning optyczny
    • H
      [F1 i F2] Klimatyzacja - montaż/eksploatacja

      A ja mam pytanie do elektroniki, czy podczas montażu klimatyzacji trzeba podłączyć się do komputera i programować(aby zwiększał dawkę paliwa na potrzeby AC)

      Dodam jeszcze że moja fabia wyposażona jest w instalacje LPG. Analogicznie czy komputer gazu należy również zaprogramować na nowo po montażu AC)

      Mam dość nową instalacje gazową listopad 2010, gwarancja na 2 lata, stąd moje obawy aby wszystko dobrze zrobili.
      jestem już umówiony na montaż w borkach

      Fabia I 1.4 75 km 16V

      napisane w Warsztat mechaniczny