Witaj na forum Fabia Club Polska

Termostat - silnik ON

Topic created · 29 Posts · 13262 Views
  • Witam czy ktos juz wymieniał termostat w swojej fabce? interesuje mnie jak to sie robi mam fabke z silniczkiem tdi prosze o podopowiedzi 🙂 <!-- s:) --> oraz gdzie sie on mniejwiecej znajduje

  • Ja nie wymieniałem, ale weź pod uwagę, iż silniki TDI generalnie dłużej się nagrzewają i nie jest to spowodowane uszkodzonym termostatem.

  • jak robi około 7 km w temperaturze na - to wcale wskazówka niedrganie czy to jest normalne u ojca w golfie 4 tez tdi i na minusowej temperaturze nabiera do 90stopni i to bardzo szybko nie mam w 100% na ile kilometrach ale nabiera bardzo szybko

  • Witaj,

    Weź pod uwagę gdzie jeździsz czy po mieście czy na trasie . Wiadomo, że na trasie silnik będzie się grzał znacznie wolniej niż w mieście. Sprawdź oba warianty (miasto , trasa) i napisz po ilu kilometrach się wskazówka temperatury ruszy.
    Przy takiej pogodzie jaką mamy za oknem to temperatura nie będzie wysoka - pomiędzy 70 st. a 90 st., ale bliżej 70 st.
    Postaraj się zaopatrzyć w jakąś przesłonę do chodnicy - to dużo daje. Tylko używaj jej z głową , żebyś silnika sobie nie przegrzał. Wystarczy 80 st. jak będziesz miał - to jest dobrze. 🆗 <!-- s🆗 -->
    Jeżeli przesłona Ci pomoże to wtedy zobacz termostat, a jeżeli nie to wtedy termostat jest sprawny tylko coś innego tak na 80%.

    Pozdrawiam.

  • Panowie fabia 2002 1.9 tdi 74kw przy temperaturze 15st zagrzewa mi sie auto do magicznej wartości 90st w ok 9km czyli ok 10min) czy to normalne czy zbyt długo??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 23-08-2010, 11:22[/i] ][/size]
    jeśli to termostat to jaki najlepiej kupić?? (firma)

  • to jest diesel i dłużej się nagrzewa niż benzyna...
    termostat kup wg numeru katalogowego 😉 <!-- s;) --> (jeśli jest niesprawny)

  • Witam

    Mam dziwny problem z moim nowym nabytkiem;-). Otoz odpalam skodzine odkrecam korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn przelewa sie od samego startu. Smigam ok 5km i wskazowka jest na srodku czyli niby ok. Sprawdzam ogrzewanie - jest , dmucha goracym. Otwieram maske i sprawdzam. Chlodnica zimna , przewod dolny im dalej od silnika tym bardziej chlodny. Jedynie ten gorny jest goracy. Zaczalem sie tym interesowac gdy zauwazylem ze wywala mi plyn odpowietrznikiem w zbiorniczku. Termostat do wymiany?

    Aha gdzie znajduje sie termostat w ASY SDI . Tak czytam i kazdy mowi co innego:) Na dolnym wezu pod pompa wspomagania a kolo alternatora czy patrzac od przodu po prawej stronie silnika gdzie wchodzi gorny waz?
    Jezeli kolo pompy to marny tam dostep. Czy trzeba pompe demontowac?

    pozdr

  • Termostat znajduje się przy wejściu dolnego węża od chłodnicy do silnika, jak kojarzę to trzeba odkręcić pompę od wspomagania żeby wyjąć termostat.

  • Witaj

    Dzieki za info. Poradzilem sobie z termostatem. Byl jednak zawieszony. Udalo mi sie zalozyc nowy bez sciagania pompy ... ale ile sie nameczylem bez specjalnego ''elastycznego'' imbusa... 🙂 <!-- s:) --> Nogdy wiecej bez lepszych kluczy:)

  • Witam.
    Weź jak najszybciej wymień termostat bo możesz sobie zajechać silnik w postaci przegrzania. Masz cały czas zamknięty termostat. To może po części jest dobre w zimie jak są wielkie mrozy po -12stopni i więcej, ale w lecie jest to szkodliwe.

  • witam jak w temacie,bardzo prosze o zdjecia opis dokladnego wyjecia termostatu w tym silniku,(1.9 tdi ATD).dzis kupilem termostat tylko verneta byl dostepny w hurtowni w pudelku bylo 5 uszczelek gumowych i dwie papierowe,do czego tyle ich z tego co sie orientuje w termostat wchodzi jedna uszczelka,do czego pozostale???czy musze wykrecac pompe od wspomagania?na forum nie znalazlem opisu wymiany owego termostatu w on z tad pytanie.prosze o szybka odpowiedz .

  • dziekuje wszystkim za brak zainteresowania problemem,piwko wypilem sam,termostat wymieniony wszystko wrocilo do normy,jesli ktos bedzie wymienial w 1.9 tdi termostat sluze rada :super: <!-- s:super: -->

  • [quote="gtone1984"]dziekuje wszystkim za brak zainteresowania problemem[/quote]

    Zrozum, [b]Ty[/b] pierwszy wymieniałeś termostat i tyle.

    W każdym temacie musi być ten ktoś kto pierwszy przeciera szlak.

  • [quote="MirekS"][quote="gtone1984"]dziekuje wszystkim za brak zainteresowania problemem[/quote]

    Zrozum, [b]Ty[/b] pierwszy wymieniałeś termostat i tyle.

    W każdym temacie musi być ten ktoś kto pierwszy przeciera szlak.[/quote]
    Dokładnie ja niebawem będę drugi 🙂 <!-- s:) --> Ale chyba nie ma problemów z wymianą?

  • Właśnie zaobserwowałem u siebie podobne objawy(1.4TDI). Do pracy mam 2km przez miasto i potem 5 po trasie.Podczas "odszraniania" chodzi odpalona 10-15 minut. I jak dojeżdżam do pracy to z łaską zaczyna wstawać wskazówka temperatury,a temperatura w aucie też bez rewelacji...Czy to normalne??? Jak jest w Waszych Dieslach??? I na ile pomaga przesłona na grilla bo zastanawiam się czy kupić... Pozdro.

  • [quote="sylwek i aga"]Podczas "odszraniania" chodzi odpalona 10-15 minut.[/quote] sprobuj zmienić przyzwyczajenia. silnik na postoju się nie nagrzeje 😉 <!-- s;) -->
    [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=88376#88376]> zobacz też TU <[/url]
    [quote="sylwek i aga"]I na ile pomaga przesłona na grilla bo zastanawiam się czy kupić[/quote]
    możesz zakupić taką, co nie zasłoni wlotu powietrza do silnika. ale są tacy ( np.ja) co w dieslu wogóle osłony nie mieli 😉

  • [quote="kapi"][quote="sylwek i aga"]Podczas "odszraniania" chodzi odpalona 10-15 minut.[/quote] sprobuj zmienić przyzwyczajenia. silnik na postoju się nie nagrzeje 😉 <!-- s;) -->
    [/quote]

    Nagrzać to się nagrzeje, problem w tym że cała reszta układu napędowego nie, a co za tym idzie po osiągnięciu przez silnik sprawności w naszym mniemaniu dajemy po tyłku elementom, które są dopiero na etapie otwierania powiek po przebudzeniu... a silnik już pije kawke po śniadaniu.

  • ja też nie mam osłony i śmigam bez zauważalnych różnic w grzaniu. Dziś startowałem przy -16 stopniach C i nic się nie działo niespodziewanego ze wzrostem temperatury. Co do grzania na postoju to również jestem zdania, że odpalam i jadę.

  • Na postoju auto bardzo długo się nagrzewa i nie ma to najmniejszego sensu. U mnie po około 2km czuć delikatnie cieplejsze powietrze z nawiewów, natomiast przy -10 wskazówka zaczyna sie podnosić po około 5km.

  • Witam,
    Zmieniłem niedawno termostat w 1,9 SDI z klimatyzacją - u mnie popsuty termostat objawiał się tym, że w korkach lub na niskich obrotach wskazówka temperatury spadała ale ogólnie podczas duższego odcinka samochód się dogrzewał - teraz jest lepiej, wskazówka stoi idealnie w pionie.
    Oto krótki opis wykonanych przeze mnie czynności:

    1. odkręciłem dolną pokrywę pod silnikiem, spóściłem ok 4 litrów płynu
    2. odpiełem akumulator
    3. zdjąłem pasek wieloklinowy
    4. odkręciłem alternator i przełożyłem go obok filtra paliwa(bardzo mało miejsca)
    5. Imbusem odkręciłem 2 śruby trzymające obudowę termostatu
    6. obudowę wyjąłem razem z termostatem(niestety ułamałem jeden bolec trzymający termostat- obudowę trzeba wyciągać bardzo delikatnie aby nie ułamać 2 delikatnych bolców trzymających termostat, w moim przypadku termostat mocno trzymał się bloku silnika)
    7. założyłem uszczelkę, nastepnie termostat na obudowę
    8. Całość wkładamy w blok i przykręcamy
    9. Reszta pokolei od pkt. 5 do 1(oczywiście w odwrotnej kolejności)
Log in to reply