[F1] Odstajaca klamka
-
Witam!
Dziś po próbie regeneracji wkładki po ponownym zamontowaniu zamka zauważyłem, że delikatnie odstaje klamka.
Wkładka została zamontowana prawidłowo, nic nie urwalem.
Znajomi mowia coś od lince, w jaki sposób ją naciągnąć? -
[quote="_michu"]Znajomi mowia coś od lince, w jaki sposób ją naciągnąć?[/quote]
między klamką a zamkiem jest linka bardzo krótka - jest częścią zamka i jest na takim klinie z ząbkami. po prostu musisz ją naciągnąć - przepiąć i 1-2 ząbki dalej. -
mi to samo sie zrobilo tylko przy drzwiach kierowcy czy ktos moze powiedziec jak :mur: <!-- s:mur: --> to samemu naprawic naciaganie srubka nic niedaje
-
Musisz wyjąć wkładkę jak się nie mylę w otworze poniżej wkładki zobaczysz linkę której końcówka jest w klamce. Końcówkę musisz wyciągnąć z klamki i tak jak napisał poprzednik przesunąć końcówkę o jeden czy dwa ząbki
-
niemoge wyjac wkladki porysuje lakier moze lepiej jest dojsc od srodka zdejmujac oslone
-
Jak otworzysz drzwi to pod małą zaslepka jest śruba torx która trzyma wkładkę. UWAGA. Wykręcić ją max 2 obroty bo jak wypadnie z mocowania to czeka cię demontaż całej tapicerki. Podczas delikatnego odkrecania ruszaj wkładką żeby wyczuć luz do jej wyciagniecia.
-
To nie jest wyłącznie kwestia naciągu linki. Wyskakuje też klamka z takiego ramienia, który za pomocą sprężyny odblokowuje rygiel. Gdy klamka z tego wyskoczy, drzwi da się otworzyć, ale za pomocą linki, niestety klamka wciąż odstaje.
U mnie wystąpiło to we wszystkich klamkach. Moim zdaniem mechanizm ten jest źle zaprojektowany. Żeby dostać się do mechanizmu z początku demontowałem szyby - karkołomna sprawa. Teraz, gdy mi się to zdarzy, udaje się to zrobić wymontowując tylko wkładkę zamka, sprytnie manewrując śrubokrętem.
Zdecydowałem się na to, gdy w ASO zaproponowali ponad stówę za naprawę. W ciągu godziny zaoszczędziłem cztery stówy.