Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Olej w kanałach świec 1,4 16V 101KM ozn. silnika AUB

Topic created · 12 Posts · 6746 Views
  • Witam.
    Wczoraj wstawiłem fabie do serwisu VW w płocku do zrobienia było:

    • wymiana zawiasu na sportowy
    • wymiana miski olejowej z aluminiowej na stalową (w aluminiowej naderwany gwint spustu oleju)
    • wymiana oleju na MOTUL 5W40 i filtra oleju

    Wszystkie części ja dostarczyłem.

    Doszły łożyska MCPersona
    i koszyk do miski.

    Odebrałem wczoraj auto od 15tej.
    Przejechałem ok 300-400metrów (jazda spokojna) zaczął mrugać Check, auto straciło moc i pracowało na dwóch cylindrach.

    Zjechałem jakoś na stację benzynową, zgasiłem auto po czym ponownie odpaliłem (check dalej się świecił ale jednostajnie) przejechałem się, auto miało znowu swoją moc, ale po ok 300-400 metrach znowu to samo.

    Zaprowadziłem auto od razu z powrotem do serwisu uprzednio dokładnie oglądając silnik (bo może głąby jakiejś złączki nie podpięli porządnie- wszystko było ok).

    Dzisiaj dzwonię do kumpla który tam pracuje i mówi mi że rano podpieli go pod kompa i był błąd na 1 i 4 cylindrze. Zdjęli świeczki i na świeczkach był olej :szok: <!-- s:szok: --> Tłumaczył mi że jest tam jakaś pokrywa uszczelniająca która mogła puścić olej.

    Zastanawiam się co mogło być tego przyczyną???
    Zaprowadziłem auto w pełni działające a odebrałem popsute (ale kumpel powiedział że zdejmą pokrywę i dokładnie obejrzą + złożą i uszczelnią za free).

    Auto jeździło na oleju ELF Excelerium 0 albo 5w40

  • [b]MARKO[/b] jak rozbiorą to od razu powinno być widać powód więc czekaj na informacje od nich.

  • Wygląda na to, że ktoś fuche odwalił.

  • dla mnie to niech i cały silnik wymienią bo robią to za free. Oby sie okazało że to tylko drobne rozszczelnienie pokrywy.

  • pewnie jej nie oszczedzali na jezdzie próbnej..

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 07-09-2011, 22:23[/i] ][/size]
    ..i na to łaczenie kładzie sie specjalna paste ,jest niedroga w ''ASO "a nie silicon czy inne wynalazki,zrób sobie porzadnie

  • Właśnie tą pastą ją uszczelnili. Wycieków już nie ma ale walczą z przerwami na 2 i 3 cylindrze teraz. Sprawdzają świece, kable i aparat zapłonowy. Mam nadzieję że jutro w końcu odbiorę auto z serwisu.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 07-09-2011, 23:04[/i] ][/size]
    [quote="guliwerkrknh"]pewnie jej nie oszczedzali na jezdzie próbnej.. [/quote] dlatego za naprawy ponad program nie bede płacił bo wstawiłem sprawne auto w 99% ( 1%- zabrała spalona dioda w zegarach. 🙂 <!-- s:) --> )

  • to walczył bym o nowe swiece ,a w sumie kable były umoczone juz w oleu i tez nadawały by sie do wymiany;)mnie tez tak sie kiedys lało(swiece były przegrzane)...
    a wogóle po takim serwisie bał bym sie o rozrząd bo żeby to uszczelnic musieli go sciagac a ponowne napinanie starego paska jest ..hmmm nieprzyjemne :mur: <!-- s:mur: -->

  • [quote="guliwerkrknh"]ponowne napinanie starego paska jest ..hmmm nieprzyjemne :mur: <!-- s:mur: -->[/quote]

    wg mnie to wręcz niedozwolone

  • rozrząd był wymieniany niedawno także o to się nie boję.
    Dzwonił dzisiaj do mnie kumpel z tego serwisu i wina leży w sterowniku silnika nr kat. 03690634BK - muszę zaraz taki kupić na allegro

  • [b]MARKO[/b], ale skoro ten sterownik dzialal zanim oddales auto to niby sam sie zepsul :?: <!-- s:?: -->

  • [quote="MARKO"]rozrząd był wymieniany niedawno także o to się nie boję.
    Dzwonił dzisiaj do mnie kumpel z tego serwisu i wina leży w sterowniku silnika nr kat. 03690634BK - muszę zaraz taki kupić na allegro[/quote]

    Mało prawdopodobne żeby to nawalił ecu silnika...

    M.

    PS Polecam lekturę dla ASO 😉 <!-- s;) -->

    https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do;jsessionid=4A5186195742EFE534023C4006958C66.ASTPVWE1

  • Kór..... sam już nie wiem co się wogóle stało???

    Jak będe odbierał auto to wtedy będe gadał z kumplem.
    Wątpię żeby mnie za to pociągnęli za kieszeń.

    [quote="Wojtas"] ale skoro ten sterownik dzialal zanim oddales auto to niby sam sie zepsul [/quote]

    Sterownik już kupiony- gnałem po niego do Nowego Dworu Mazowieckiego i zawiozłem do serwisu bo muszą zrobić adaptację immo (czy "cóś" takiego).
    Sporo rzeczy się samo psuje na tym świecie (a Tu jeszcze zaraz po wyjechaniu z serwisu). A wiem że są tam dobrzy mechanicy. Wszystkie fury grupy VAG zawsze tam robiłem i na różne cuda znaleźli sposoby żeby je naprawić. Nawet jak robiłem SWAP w golfie I cabrio 1,8 na 2,8 VR6 to bardzo dużo mi z elektryką pomogli + zrobili podłączenie do diagnostyki komputerowej, wtedy też padł sterownik.

    Co mnie prześladuje w autach to sterowniki i kompresory klimatyzacji. Zawsze jak kupuje auto to wiem że któreś z tych rzeczy się niedługo popsuje a z klimą bywa już tak że nie działa. - Taki mój życiowy pech.

Log in to reply