[F1] Przerwa zapłonu w jednym cylindrze na ciepłym silniku
-
Witam.
Mam pewien problem z moją skodą , otóż chodziła normalnie do pewnego momentu (czyli jak zawsze w takich przypadkach) , pewnego razu w trasie zaczęło trochę [b]trząść i zapaliła się kontrolka silnika[/b] , ale było blisko do celu więc dojechałem . Następnego dnia rano odpaliłem i wszystko chodziło tak jak kiedyś , pojechałem kawałek i też było w porządku , później zgasiłem silnik na moment i jak [b]uruchomiłem nagrzany[/b] to znowu nim zaczęło trząść.
Podpiąłem [b]VAG[/b]-a i ukazały się błędy
-przerwa w zapłonie cyl. 1
-za bogata mieszanka cyl. 1
i jakiś trzeci błąd coś ze sterowaniem silnikiem
niestety nr. nie pamiętam.
pozmieniałem cewki miejscami (1 z 2) , skasowałem błędy i błąd występował nadal na cyl.1 , wymieniłem też świece na cyl. 1 i to samo , zawsze się tak dzieje na [b]rozgrzanym silniku[/b] , na zimnym , samochód chodzi co najmniej dobrze.
Czy ktoś z forumowiczów miał taką przypadłość lub ma pewne spojrzenie na tą sprawę.PS. Zanim napisałem przejrzałem wszystkie tematy związane po części z tym problemem z 28 stron tematów.
Przebieg 51 tys. km.
Rocznik 2004.
1,2 HTP 40kW.
Pozdrawiam. -
Jeżeli cewki Są sprawne świece Również , nie zalewa , Kup nowe przewody Wysokiego napięcia do świec ...
-
Ale tam nie ma przewodów wysokiego napięcia.... :szok: <!-- s:szok: -->
-
16 v mają pojedyncze cewki i do nich podpina się Gniazda tak ... ?
sprawdzałeś te przewody i Gniazda .
-
Wydaje mi się że to raczej nie to , ale połączenia sprawdzałem , btw mam v6 nie v16
-
Cześć
Myślę że to awaria cewki zapłonowej, tak na 99%.
Zwykle powstaje tu przebicie iskry, widoczne dopiero po demontażu cewki.
Ciężkie do naprawy i nie zawsze daje to dobry efekt na długi okres. (bardzo wysokie napięcie)
Najłatwiej wymienić cewkę. <!-- s;) -->Pzd. Michał
-
Cewki zamieniałem miejscami ( 1 cyl. z 2 cyl. ) i później efektu nie było na cyl.2 tylko nadal na cyl.1 więc raczej to nie wina tej cewki.
@EDIT
Po weekendzie może dane będzie mi sprawdzić ciśnienie sprężania. -
Hmm..... czyli mogą to być wypalone zawory, przypadłość 1,2
-
Te zawory mogły by działać na zimnym , potem nie na ciepłym żeby potem działać na zimnym?
-
To raczej nie możliwe...
Jeżeli usterka powstaje na ciepłym silniku , to można by tu przyjąć teorię że ma coś wspólnego zasysaniem fałszywego powietrza. -
w takim razie , gdzie uważasz że powinienem szukać miejsca w którym dostaje się to "fałszywe powietrze" ?
-
Cześć
Myślę ze zacznij od kolektora ssącego, i wszelkich przewodów , przyłączek które są do nie podłączone.
A może to błąd wtryskiwacza... ?Pzd. Michał
-
Dzięki za rady , na vag-u o wtryskiwaczu nic nie było napisane , tak czy inaczej zobaczę te rzeczy jak będę miał dostęp do samochodu
-
Miałem podobne błędy. Po wymianie rozrządu przy 140000 wszystkie dolegliwości minęły. Łańcuch był już mocno rozciągnięty i podobno fazy mogły nie grać prawidłowo. Teraz mam zrobione ponad 141000 i błędów brak. Wcześniej wymieniałem cewki i świece, szykowałem się nawet na wymianę sond, ale łańcuch dał znać o sobie i prawdopodobnie on był powodem zamieszania.