[F1] Wymiany podświetlenia w Fabii I 2000r- TURTORIAL - FOTO

Topic created · 19 Posts · 21888 Views
  • Tak przedwczoraj wieczorem zawitał mi pomysł że trzeba uczcić wiosnę i od rana zacząłem mody w aucie.

    [b]Przygotowania- czyli co potrzebne:[/b]

    • przede wszystkim chęci, sporo wolnego czasu, cierpliwości i brak reumatyzmu w rękach.
    • osoba do pomocy
    • ok 60 diód w kolorze zimnej bieli- o napięciu znamionowym do 3,3V (wymiary łebka diody wys.3mm szer 2mm) jaki model nie wiem ale wyglądają tak:

    [url=http://img863.imageshack.us/i/dsc07089.jpg/][img]http://img863.imageshack.us/img863/4813/dsc07089.th.jpg[/img][/url]

    • kolorowych według uznania. JA wykorzystałem 4 czerwone i 9 niebieskich
    • trzy rezystory obniżające napięcie o wartości 1K ohm takie:

    [url=http://img839.imageshack.us/i/dsc07116xc.jpg/][img]http://img839.imageshack.us/img839/899/dsc07116xc.th.jpg[/img][/url]

    • lutownice(trzy rodzaje): transformatorowa, kolbowa i na gorące powietrze (ta do układów scalonych)
    • cyna
    • odsysarkę cyny
    • długą i cienką pięćsete do trzymania diód podczas lutowania
    • Śrubokręty: 2 płaskie, krzyżak, i taki malutki sześciokątny jak do układów scalonych w telefonach Nokii.

    [b]UWAGI przed rozpoczęciem:[/b]

    • delikatnie rozbierać wszystkie przyciski- nic na siłę, składać starannie
    • wykazać się spostrzegawczością, przełączniki raczej łatwo rozłożyć na części pierwsze, jak i je złożyć.
    • każda dioda typu Flux (malutka kwadratowa2x2mm) które znajdują się na układach scalonych ma jeden róg leciutko ścięty i tam jest MINUS elektryczny diody.
    • pamiętać żeby wymieniane diody lutować minus do minusa a plus do plusa na układach scalonych
    • plus w zwykłej diodzie to przeważnie dłuższa noga lutownicza (podpytać sprzedawcy diód, bo czasami w kolorowych bywa inaczej)

    Więcej postaram się napisać przy poszczególnych pracach.

    [b]A teraz jak to wygląda w Praktyce:[/b]

    Przez cały dzień zrobiłem tylko 3 włączniki (TRAGEDIA- ale jestem zawzięty i już wiem co z czym ugryźć) , bo jak się okazało nie wszystkie ledy są na 3,3V ale są również na 12V. Efekt wart wysiłku i na pewno ok 2-3dni mi to zajmie jeszcze łącznie z zegarami.

    [b][u]Kokpit środkowy (włączniki i panel regulacji nawiewu):[/u][/b]

    [url=http://img25.imageshack.us/i/dsc07086z.jpg/][img]http://img25.imageshack.us/img25/5713/dsc07086z.th.jpg[/img][/url]] - rozebrana środkowa konsola

    Rozbieramy konsolę: radio i mini schowek, wyjmujemy zaślepione przełączniki w pierwszej kolejności, resztę od tyłu wypychamy, zdejmujemy panel na regulacji nawiewów (jest na zatrzaski), odkręcamy panel od dołu (nad popielniczką 2 śruby na torx), wciskamy panel do środka zwalniając boczne uchwyty, wpychamy go lewą stroną w głąb żeby z prawej strony z tyłu odpiąć linkę ( na zatrzask), odpinamy kostki i delikatnie wyciągamy, zdejmujemy pokrętła szarpiąc do siebie (od temperatury i ten który ustawia miejsce nawiewu), zdejmujemy matową plastikową otoczkę pokręteł i dopiero wyjmujemy środkowe pokrętło od mocy nawiewu, zdejmujemy z zatrzasków układ blaszek z pod pokrętła regulacji mocy nawiewu (pod nim jest śrubka), z tyłu odkręcamy śrubki i zdejmujemy osłonę z zatrzasków - co pozostało to wymienić diody ale UWAGA nie wymieniamy tych dwóch pod pokrętłem temperatury gdyż jedna świeci na niebiesko a druga na czerwono podświetlając regulację zimno i ciepło.

    [b]Sterowanie Nawiewem z AC (niestety nie mam fotek z wyjmowania i rozbierania)[/b]

    [url=http://img543.imageshack.us/i/dsc07136l.jpg/][img]http://img543.imageshack.us/img543/9356/dsc07136l.th.jpg[/img][/url] - Efekt pracy podświetlenia regulacji nawiewu, zapomniałem robić fotki z rozbiórki
    [url=http://img825.imageshack.us/i/dsc07137f.jpg/][img]http://img825.imageshack.us/img825/7263/dsc07137f.th.jpg[/img][/url]- j.w. ale z włączonym AC 🙂 <!-- s:) --> (w kolorze chłodu) MIODZIO WYGLĄDA.

    [b]Włącznik ASR[/b]

    Wyjmujemy, rozbieramy, wymieniamy diody ale tu UWAGA w tym przełączniku jest napięcie 12V i do tej diody stosujemy rezystor zmniejszający napięcie do max 3,3V

    [url=http://img806.imageshack.us/i/dsc07088p.jpg/][img]http://img806.imageshack.us/img806/810/dsc07088p.th.jpg[/img][/url]- rozebrany włącznik od ON/OFF ASR
    [url=http://img189.imageshack.us/i/dsc07115a.jpg/][img]http://img189.imageshack.us/img189/134/dsc07115a.th.jpg[/img][/url] - rozebrany włącznik ASR
    [url=http://img863.imageshack.us/i/dsc07089.jpg/][img]http://img863.imageshack.us/img863/4813/dsc07089.th.jpg[/img][/url] - tu to sano j.w.
    [url=http://img839.imageshack.us/i/dsc07116xc.jpg/][img]http://img839.imageshack.us/img839/899/dsc07116xc.th.jpg[/img][/url] - j.w.

    [b]Podgrzewanie Foteli[/b]

    Rozbieramy regulator, wymieniamy diody nie dodając rezystor, w tym regulatorze jest 3,3V.

    [url=http://img705.imageshack.us/i/dsc07101.jpg/][img]http://img705.imageshack.us/img705/5396/dsc07101.th.jpg[/img][/url] - włącznik grzania fotela z jedną oryginalną diodą i jedną już wymontowaną.
    [url=http://img219.imageshack.us/i/dsc07102dc.jpg/][img]http://img219.imageshack.us/img219/1910/dsc07102dc.th.jpg[/img][/url] - j.w. od drugiej strony
    [url=http://img204.imageshack.us/i/dsc07105b.jpg/][img]http://img204.imageshack.us/img204/6005/dsc07105b.th.jpg[/img][/url] - efekt
    [url=http://img151.imageshack.us/i/dsc07106s.jpg/][img]http://img151.imageshack.us/img151/9117/dsc07106s.th.jpg[/img][/url] - efekt 2
    [url=http://img62.imageshack.us/i/dsc07108x.jpg/][img]http://img62.imageshack.us/img62/1420/dsc07108x.th.jpg[/img][/url] - efekt 3

    [b]Podgrzewanie tylnej szyby i lusterek[/b]

    Rozbieramy włącznik, wymieniamy diody ale UWAGA tu trzeba zastosować rezystory zmieniający napięcie z 12V na 3,3V w obu diodach.

    [url=http://img710.imageshack.us/i/dsc07118we.jpg/][img]http://img710.imageshack.us/img710/1474/dsc07118we.th.jpg[/img][/url] - efekt prac na środkowej konsoli
    [url=http://img402.imageshack.us/i/dsc07119t.jpg/][img]http://img402.imageshack.us/img402/5006/dsc07119t.th.jpg[/img][/url] - efekt prac na środkowej konsoli + podgrzewanie szyby tylnej i lusterek już nie pomarańcz a czerwony.

    [b]
    Regulacja lusterek (niestety nie ma fotek z rozbiórki)[/b]

    Tutaj albo trzeba wykazać się kreatywnością albo kupić diody FLUX takie jak tam są w oryginale. Proponuje to drugie rozwiązanie. Ja niestety wybrałem to pierwsze i się nie źle namęczyłem układając tam i tak za duże diody led (mniejsze niestety już nie istnieją) wypalając lutownicą miejsce na diody, ALE TU UWAGA jak ktoś wybierze drogę którą ja wybrałem to nie może lutownicą zniekształcić wewnętrznej strony plastiku który rozprasza światło bo nie będzie można później przekręcać na R lusterko i na L lusterko a co za tym idzie nie będzie można ich regulować i zostanie tylko wymiana na nowy, Także tu uważać na prawdę. Najlepiej go rozłożyć przed zaczęciem prac i postarać się o takie jak oryginalne diody w kolorze który nas interesuje.

    [url=http://img192.imageshack.us/i/dsc07109b.jpg/][img]http://img192.imageshack.us/img192/2159/dsc07109b.th.jpg[/img][/url] - efekt

    [b]
    Przełącznik regulacji szyb - strona od kierowcy[/b]

    Wyjmujemy delikatnie do góry część tapicerki w której jest zamontowany, odkręcamy od tapicerki 3 śruby, odkręcamy obudowę od tyłu i tu się przyda mały śrubokręt sześciokątny używany do rozkręcania telefonów Nokii, dalej budowa banalnie prosta, wyjmujemy płytę układu scalonego, zdejmujemy gumową osłonkę i zmieniamy diody.
    [url=http://img64.imageshack.us/i/dsc07110i.jpg/][img]http://img64.imageshack.us/img64/7024/dsc07110i.th.jpg[/img][/url] - rozebrany przełącznik szyb (koło kierowcy)
    [url=http://img694.imageshack.us/i/dsc07111nr.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/4791/dsc07111nr.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img3.imageshack.us/i/dsc07112w.jpg/][img]http://img3.imageshack.us/img3/4403/dsc07112w.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img135.imageshack.us/i/dsc07113.jpg/][img]http://img135.imageshack.us/img135/192/dsc07113.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img713.imageshack.us/i/dsc07120k.jpg/][img]http://img713.imageshack.us/img713/189/dsc07120k.th.jpg[/img][/url] - j.w. Efekt pracy - wersja na Biało
    [url=http://img857.imageshack.us/i/dsc07145.jpg/][img]http://img857.imageshack.us/img857/3599/dsc07145.th.jpg[/img][/url] - j.w. koncepcja mi się zmieniła 😉 dodałem trochę czerwieni

    [b]Rozbieranie deski i włącznik świateł z potencjometrami ściemniania podświetlenia i wysokości świateł.[/b]

    Tą czynność chyba każdy będzie umiał 😉 , powinno być chyba 6 albo 7 śrubek, odkręcamy wszystkie od dołu, jedna jest we wnęce pod kierownicą, jedna z boku deski rozdzielczej pod pokrywą od bezpieczników i jedna z lewej strony nad kierownicą- żeby ją wykręcić trzeba wyjąć dolną osłonę pod zegarami (jest na zatrzaski) szarpiąc ją do siebie. wyciągamy tą cześć deski w stronę tyłu auta ale ostrożnie, pamiętajcie że jest tam podłączony OBD i włączniki świateł, OBD odpinany zwalniając zatrzaski id strony kabli, a kostki z potencjometrów i włącznika świateł odpinamy.
    Potencjometr wyjmujemy szarpiąc za niego, a włącznik świateł oddzielając płaskimi śrubokrętami od obudowy czołowej.
    Potencjometr niestety trzeba rozlutować fotki poniżej, a włącznik świateł rozbieramy tak jak potencjometr oddzielając ścianki z ząbkami płaskim śrubokrętem (uwaga na sprężynkę)- jeśli nie będą się chciały te części rozdzielić to kręćcie włącznikiem w prawo i w lewo tak jak byście włączali światła.

    [url=http://img7.imageshack.us/i/dsc07121f.jpg/][img]http://img7.imageshack.us/img7/8436/dsc07121f.th.jpg[/img][/url] - rozbieranie deski (włącznik świateł i potencjometry)
    [url=http://img269.imageshack.us/i/dsc07122c.jpg/][img]http://img269.imageshack.us/img269/2610/dsc07122c.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img217.imageshack.us/i/dsc07123b.jpg/][img]http://img217.imageshack.us/img217/2106/dsc07123b.th.jpg[/img][/url] - rozebrany potencjometr (podświetlenia i wysokości świateł)
    [url=http://img827.imageshack.us/i/dsc07124h.jpg/][img]http://img827.imageshack.us/img827/5631/dsc07124h.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img17.imageshack.us/i/dsc07125w.jpg/][img]http://img17.imageshack.us/img17/4665/dsc07125w.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img716.imageshack.us/i/dsc07126ag.jpg/][img]http://img716.imageshack.us/img716/8100/dsc07126ag.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img577.imageshack.us/i/dsc07127.jpg/][img]http://img577.imageshack.us/img577/9666/dsc07127.th.jpg[/img][/url] - rozkładanie włącznika świateł
    [url=http://img818.imageshack.us/i/dsc07128.jpg/][img]http://img818.imageshack.us/img818/4318/dsc07128.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img140.imageshack.us/i/dsc07129x.jpg/][img]http://img140.imageshack.us/img140/4605/dsc07129x.th.jpg[/img][/url] - j.w.

    [b]Zegary[/b]

    No to najgorsze przed wami. wyjmujemy następująco: osłonka z nad kierownicy już zdjęta bo przed chwilą rozbieraliśmy tapicerkę pod kierownicą żeby wyjąć włącznik świateł. Są tam dwie śruby pod zegarami, odkręcamy je, i zegary już są wolne, odsuwamy kierownice na max w dół i do siebie (będzie więcej miejsca), podwadzamy zegary z lewej i prawej i już mamy je na wierzchu, jak by nie chciały wyjść ze daleko bo przeszkadzają przewody z kostkami to spróbujcie je lekko szarpnąć (skoda nie szczędziła aż tak bardzo na ich długości), rozbieramy zegary od tyłu (ok 8 zatrzasków które trzeba odgiąć śrubokrętem płaskim), wyjmujemy układ scalony, od przodu mamy tarcze i wskazówki, wskazówki można wyjąć dwoma szerszymi płaskimi śrubokrętami podkładając je pod środek wskazówki( tam gdzie jest mocowana) i przekręcamy śrubokręty w przeciwne strony jak byśmy chcieli coś odkręcić (na pewno wyjdą), zdejmujemy plastik z skalami zegarów, odwracamy zegary żeby zdjąć ten dziwny biały plastik który odseparowuje diody i najpierw odginamy 8 łapek metalowych tak żeby przeszły przez otwory (to pozwoli nam oddzielić od płyty wyświetlacze z godziną i km przejechanymi, wyjmujemy te blaszki (koszyczki) i ponownie odwracamy zegary i uwalniamy wszystkie wystające białe łapki żeby zdjąć separator diód z przodu, no i wymieniamy diody. Proponuje przed wlutowaniem tych które chcemy wymienić oznaczyć sobie niezmywalnym markerem wszystkie diody które będziemy wymieniać a dokładnie ich stronę z której dochodzi do nich + (np stawiając kropkę na płycie (tak jak wcześniej pisałem w Uwagach jak to rozpoznać). Tutaj uważajcie, bo trzeba lutować bardzo starannie (ręce nie mogą się trząść), bo pomyłka będzie wymagać poświecenia więcej czasu, luty muszą być dokładnie w tych miejscach w których były oryginalnie, wyjechanie cyną choćby o 0,2 mm za pole może spowodować że nie będzie świecić dioda i trzeba będzie ją odlutować i zebrać cyne odsysarką żeby przylutować jeszcze raz.

    [url=http://img805.imageshack.us/i/dsc07090.jpg/][img]http://img805.imageshack.us/img805/1581/dsc07090.th.jpg[/img][/url] - a takie mamy diody w zegarach o wym. 2mm x 2mm typu Flux
    [url=http://img705.imageshack.us/i/dsc07091p.jpg/][img]http://img705.imageshack.us/img705/2/dsc07091p.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img824.imageshack.us/i/dsc07093r.jpg/][img]http://img824.imageshack.us/img824/5933/dsc07093r.th.jpg[/img][/url] - to był kiedyś prędkościomierz
    [url=http://img848.imageshack.us/i/dsc07094.jpg/][img]http://img848.imageshack.us/img848/7323/dsc07094.th.jpg[/img][/url] - to był kiedyś obrotomierz
    [url=http://img593.imageshack.us/i/dsc07095m.jpg/][img]http://img593.imageshack.us/img593/457/dsc07095m.th.jpg[/img][/url] - j.w.
    [url=http://img52.imageshack.us/i/dsc07096a.jpg/][img]http://img52.imageshack.us/img52/3104/dsc07096a.th.jpg[/img][/url] - to był kiedyś cały zegar (na szczęście udało mi się go później złożyć)
    [url=http://img863.imageshack.us/i/dsc07130x.jpg/][img]http://img863.imageshack.us/img863/1532/dsc07130x.th.jpg[/img][/url] - a tu się zaczyna ..."teksańska masakra psią sierścią po asfalcie..." 🙂 ) - czyli zegary
    [url=http://img828.imageshack.us/i/dsc07131w.jpg/][img]http://img828.imageshack.us/img828/6350/dsc07131w.th.jpg[/img][/url] - pierwsze 3 diody wlutowane
    [url=http://img98.imageshack.us/i/dsc07133kv.jpg/][img]http://img98.imageshack.us/img98/2777/dsc07133kv.th.jpg[/img][/url] - a tu już prawie wszystkie na swoim miejscu

    [b]
    [color=#FF0000]
    [size=150]EFEKT WSZYSTKICH PRAC:[/size][/color][/b]

    [url=http://img534.imageshack.us/i/dsc07143q.jpg/][img]http://img534.imageshack.us/img534/3379/dsc07143q.th.jpg[/img][/url] - EFEKT : podświetlenie pod drzwiami.
    [url=http://img819.imageshack.us/i/dsc07148a.jpg/][img]http://img819.imageshack.us/img819/6115/dsc07148a.th.jpg[/img][/url] - EFEKT: elek. szyby z tyłu

    [url=http://img849.imageshack.us/i/dsc07141s.jpg/][img]http://img849.imageshack.us/img849/3244/dsc07141s.th.jpg[/img][/url] - EFEKT KOŃCOWY - zegary
    [url=http://img692.imageshack.us/i/dsc07142n.jpg/][img]http://img692.imageshack.us/img692/6361/dsc07142n.th.jpg[/img][/url] - EFEKT KOŃCOWY - zegary 2
    [url=http://img828.imageshack.us/i/dsc07139a.jpg/][img]http://img828.imageshack.us/img828/8873/dsc07139a.th.jpg[/img][/url] - EFEKT KOŃCOWY CAŁY KOKPIT
    [url=http://img843.imageshack.us/i/dsc07138w.jpg/][img]http://img843.imageshack.us/img843/8337/dsc07138w.th.jpg[/img][/url] - EFEKT KOŃCOWY CAŁY KOKPIT 2

    [b]Dla podsumowania podaję [color=#FF0000][size=150]KOSZT[/size][/color]:[/b] zakładając że kupujemy tylko diody i jedna kosztuje 0.80zł co daje w sumie ok [b][size=150]60zł.[/size][/b]

    JAK się podoba? Bo mi Przekozacznie i nie mogłem nacieszyć oczu. NA zdjęciach i tak nie widać tych żywych kolorów.
    Zastanawiam się jeszcze czy nie dać jeszcze ostatniej diody czerwonej w prędkościomierzu. Ładnie by się rozchodziło od 240km/h (czerwony) stopniowo do ok 210-200km/h (wchodząc z róż, albo płową czerwień). Co wy na to?

    Prawie bym zapomniał o publicznym (tak jak obiecałem) podziękowaniu mojemu kumplowi MAYDAY-owi za pomoc w dokonaniach. Dwa dni po ok 12godz wspólnej pracy, wypaleniu ok 4 ramek fajek i wypiciu prawie kraty browara 😉 , zużyciu ok 80 diód, 3 rezystory, metra cyny, kradzieży prądu z jedynego gniazdka w garażu podziemnym który zasila drzwi na pilota 😉 itp itd.

    Mam nadzieję że mój TURTORIAL bardzo dużo wyjaśni w tej kwestii i nie jedna osoba z niego skorzysta, a ja będę pił wiecznie Darmowe piwo od osób którym to pomogło 😉 :zdrowko:

    Życzę wytrwałości, cierpliwości i przede wszystkim żeby ŁAPY się nie Trzęsły. 🙂

  • Na pewno przyda się ten turtorial. Wielkie dzięki za pokazanie co i jak trzeba zrobić aby sobie zrobić tuning optyczny. Może tylko warto by napisać jakie diody będą potrzebne aby wykonać taki zabieg. Dużo nowych userów nie musiało by przeszukiwać forum aby znaleźć informacje co i jak będzie potrzebne aby zrobić taki bajer.

  • [b]MARKO[/b], jeśli zamieścisz opis krok po kroku oraz informacje, co potrzebujemy do modyfikacji to przeniesiemy to do działu "zrób to sam".
    Jak na razie mamy dużo zdjęć, ale niewiele informacji.

  • JUŻ poprawiłem wszystko, dodałem opisy co jak gdzie krok po kroku. teraz to to jest prawdziwy TURTORIAL

  • [b]MARKO[/b], wielkie dzięki 🙂 <!-- s:) -->. Dobra robota.

  • dokonałem jeszcze zmian w TURTORIALU. Zmieniłem linki na miniatury zdjęć. Teraz jest przejrzyściej.

  • [b]MARKO[/b], chciałbym coś dorzucić od siebie do Twojego manuala.
    Ogólnie to bardzo mi się podoba. Kawał dobrej roboty.
    Chciałbym wyjaśnić, że do obniżania napięcia we włącznikach nie używałeś tranzystorów tylko rezystorów lub inaczej mówiąc oporników. Jest spora różnica pomiędzy tranzystorem a rezystorem. Warto też dodać, że oporniki, które zastosowałeś mają wartość 1K. Poniżej link gdzie można w fajny sposób sprawdzić wartość oporników:
    http://serwis-tv.com/opornik.html<!-- m -->
    Zobacz moje zegary. Ostatnia dioda w obrotomierzu jest czerwona (polecam). Kierunki zmienione na pomarańczowe, dida świateł mijania zmieniona na białą.

  • Bardzo słuszna uwaga. Zaraz poprawię. Tak to jest jak ktoś jest nie "BRANŻOWY"

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 02-04-2011, 15:41[/i] ][/size]
    [quote="koleś"]Ostatnia dioda w obrotomierzu jest czerwona (polecam). Kierunki zmienione na pomarańczowe, dida świateł mijania zmieniona na białą. [/quote]

    W moich zegarach na obrotomierzu od 6000obr. jest tarcza czerowa (fabrycznie). A co do kierunków też się zastanawiałem, ale to już w tej chwili żaden problem to wymienić. Coś muszę jeszcze wymyślać ciekawego.

  • Mam takie małe pytanie do osób, które wymieniły już swoje podświetlenie. Czy takie diody będą pasować: http://elkom-serwis.com.pl/diody-led-smd/323--dioda-led-smd-1206-niebieska-100mcd-120st-10szt.html<!-- m --> ?

  • [b]MARKO[/b], efekt super pogratulować sam będę dążył do takiego tylko wskazówki z niebieskich u mnie będą czerwone 🙂 ja zaś będę stosował diod LED SMD 3528 🙂 <!-- s:) --> a wracając mam do Ciebie pytanko czy wskazówki wymieniałeś czy zostawiłeś te co były tylko dodatkowo malowałeś ?

  • [quote="Szczypior"]czy wskazówki wymieniałeś czy zostawiłeś te co były tylko dodatkowo malowałeś ?[/quote]

    Wskazówki nie były malowane. Wymiana diód pod wskazówkami na interesujący Cię kolor załatwia całą sprawę. Ja wybrałem kolor niebieski i świecą tak jak na zdjęciach (bez malowania).

  • Kilka uwag.

    Lutownice to chyba TRANSFORMATOROWA a nie tranzystorowa, Kolbowa, a nie punktowa , ta na gorące powietrze to okej.

    A rezystor ze zdjęcia ma 1k (czyt. 1 k Ohm). Bo jak ktoś pójdzie do sklepu i powie, że chce rezystor obniżający z 12V do 3,3V to go wyśmieją. wszystko wynika z prawa Ohma.

    Popraw te duperele i będzie ok. Poza tym super! sam się przymierzam do zmiany tylko będę jeszcze szukać diod.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 02-06-2011, 12:14[/i] ][/size]
    jeszcze coś.

    "ok 60 diód w kolorze zimnej bieli- o mocy do 3,3V "
    Moc wyrażamy w Wattach, Ty podajesz napięcie znamionowe.

    Wiem czepiam się, ale jako elektryk, nie mogę odpuścić.

  • [quote="gory"]Wiem czepiam się, ale jako elektryk, nie mogę odpuścić.[/quote]

    To dobrze że ktoś zwraca na to uwagę. Ja też lubię jak jest wszystko poprawnie- co prawda tu wychodzi moje "laictwo" w tej dziedzinie.

  • Ile diod odpowiada za kolor wskazówek. Czy te 4 na niebiesko odpowiedzialne są za świecenie wskazań baku i temperatury plus wskazówki z prędkościomierza i obrotomierza.

  • 5 na jeden duzy zegar, 2 na male i 3 na ekran w sumie x2 = 20 🙂 <!-- s:) -->

  • Szukam [u]zleceniobiorcy[/u] na regeneracje (wymiane diod) zegarow, lamp, drzwi i nawiewu 🙂 <!-- s:) -->

    [b]SZCZECIN lub okolice.[/b]

    Jestem przekonany ze napewno sie dogadam w sprawie zaplaty z chetnym, ktory ma dane zabiegi w małym palcu 🙂

    gg://7216874

    PS. Dużo płacę ;]

  • Łącznie piszesz o 60 diodach - ile wychodzi na co?
    Licznik - 20 białych + 4 niebieskie?

    Tutek ciekawy ale bardzo nie przejrzysty. Postaram się wymodzić coś bardziej szczegółowego w najbliższym czasie.

    PS. Dodatkowo masa niespójności. W liczniku są diody SMD, we włączniku świateł zwykłe (z okrągłym łebkiem).

  • Witam. Chciałbym prosić kolegę MARCO o małą podpowiedź. Chodzi mi o demontaż przycisku recyrkulacji (obok AC). Jak to zrobić żeby go nie połamać? Padła mi pomarańczowa dioda od jego podświetlania (zapala się na 2 do 5 sekund - w zależności od temp otoczenia i gaśnie). Dodam, że wszystkie osłony mam już zdjęte - czarną i tą przezroczystą. No i jeszcze czy da się wymienić tą diodę bez wyciągania całego panelu sterowania?

Log in to reply