[F1] zapalila sie lampka check engine i skacza obroty

Topic created · 15 Posts · 4924 Views
  • Witam, mam problem z fabia 2007r 1.2 12v

    wczoraj zjezdzilem paliwo do zera i musialem leciec z banka na BP, po zatankowaniu samochod zaczal dziwnie chodzic , pojawilo sie check engine i nie chce wchodzic na obroty wieksze niz 2tys dodatkowo obroty faluja i samochod strasznie sie trzesie

    z odpalaniem nie ma problemu, chwile po odpaleniu gdy doda sie na maxa gazu samochod wkreca sie na obroty ale jesli sie pusci gaz znowu chodzi na max 2 tys obr ( gdy trzyma sie gaz wcisniety w podloge to obroty wachaja sie na 1800 - 2100 obr i slychac dziwny swist z rury wydechowej )

    czym to jest spowodowane? [/b]

  • Całkiem mozliwe ,że przeskoczył ci łańcuch rozrządu. Jest o tym na forum. Wątpie żeby paliwo dawało takie objawy. Możesz sprawdzić tankując jakiś V-power na shellu. I zobaczyć czy się poprawi. Pojawienie sie kontrolki powoduje przejście komputera w tryb awaryjny i obroty są ograniczone. Powodzenia.

  • A w jaki sposob to sie moglo stac ? Sprawa wyglada tak, ze pozyczylem samochod komus znajomemu, i poinformowal mnie ze skonczylo sie paliwo, jak dotarlem na miejsce poszlismy zatankowac z banka i dalej dzialo sie tak jak w pierwszym poscie opisalem,

    chce po prostu wiedziec czy ta osoba mogla uszkodzic mi samochod czy stalo sie to przez przypadek

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 13-02-2011, 17:03[/i] ][/size]
    dodam jeszcze, ze po tej usterce przejechalem samochodem ponad 130km jednorazowo

  • O ile to przeskoczenie rozrządu to mogło sie stać czysto przypadkowo. Winny jest hydrauliczny napinacz i prowadnica ( taka wada wrodzona tego silnika)Z tego co się zdążyłem zorientować to przeskakuje podczas wyłączania silnika kiedy spada ciśnienie oleju. Tu masz linki do tego problemu z naszego forum. Ale nie sugeruj sie ,że to akurat to. Może to inna usterka.

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1155&highlight=przeskoczy�+rozrz�d<!-- m -->
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3797&postdays=0&postorder=asc&highlight=przeskoczy�+rozrz�d&start=0

    sam może cos jeszcze znajdziesz.

  • [b]gtsunamim[/b], proponowałbym sprawdzić błędy vag'iem.
    Mi zdarzyła się jeden raz identyczna sytuacja. Myślałem, że czeka mnie poważny wydatek. Tymczasem odpaliłem auto i starałem się jakoś dojechać do mechanika. Zanim dojechałem wszystko się unormowało, a błąd jaki wyskoczył to uszkodzenie czujnika temperatury cieczy. Po wymianie czujnika problem nigdy się nie powtórzył.
    Dodatkowo masz fabię z 2007r., a w tym modelu były stosowane już poprawione prowadnice, co miało zapobiec przeskoczeniu łańcuszka.

  • Na komputerze pokazalo ze na pierwszym i trzecim garze jest nieprawidlowe spalanie, kazano mi wymienic swiece ( stare swiece faktycznie byly zuzyte) nic to jednak nie dalo

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-02-2011, 17:44[/i] ][/size]
    ehh, nie ma to jak stary porzadny mercedes dopiero teraz zaluje sprzedazy mojego 33letniego niezawodnego merca z 1.5mln przebiegiem =(

  • Mam podobny problem...od kilku dni na 1ym i 2gim biegu przy niskich obrotach silnik szarpie autem jakby się dławił...dziś rano na zimnym silniku gasł jakby nie miał wolnych obrotów, po złapaniu temperatury 50st C unormowało się (przestał gasnąć) ale najlepsze było zakończenie dzisiejszego dnia w postaci CHECK ENGINE :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->

    Pyt 1 Silniczek krokowy?
    Pyt 2 Przepływomierz?
    Pyt 3 Filtr paliwa?

    • odpowiedź brzmi ???

    P.S. Tankuje tylko na Orlenie a katalizator mam zmieniony jakieś ok 10000 km temu.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-03-2011, 01:43[/i] ][/size]
    świece 3szt zmienione przy wymianie katalizatora...

  • A może coś z przepustnicą :???: miałam podobny problem i u mnie akurat była to przepustnica, wyczyściłam i obroty od razu się uspokoiły 😉 <!-- s;) -->

  • Możliwe...
    I tak skończy się wizytą w ASO gdyż nie mam VAG-a :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->

    Dziś rano zawoziłem młodego do przedszkola i to samo...ja mu gaz a on mi zgasł :rotfl:

  • [quote="zawada"]Możliwe...
    I tak skończy się wizytą w ASO gdyż nie mam VAG-a :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->

    Dziś rano zawoziłem młodego do przedszkola i to samo...ja mu gaz a on mi zgasł :rotfl: [/quote]

    ... współczuje znam ten ból :zdegustowany:

  • Masz 1.2 podejrzewam, że jedna z cewek szwankuje.

  • W sumie możesz mieć rację...
    Jedną już kiedyś wymieniałem ale symptomy były takie że zaczęła się dławić + CHECK i był koniec jazdy...

    W 1.2 jak padnie jedna cewka to nawet na garaż z pod domu nie dojedziesz bo mocy NULL.

    Tylko jak wytłumaczyć to że kilka dni temu CHECK zgasł sam od siebie i lekko dławi się dalej ???

  • Witam wszystkich ponownie

    w mojej fabii pomogla wymiana cewki - nowa cewka z wymiana 200zl

    wymiana pomogla na 250km

    teraz mam nastepujace objawy, obroty nie faluja silnik chodzi ladnie jednak jest mulowaty i kreci sie do max 3000obr, oczywiscie check engine pali sie dalej,

    moze ktos ma pomysl co to moze byc chociaz nie jest to nic pilnego juz dawno odstawilem grata (z fabii juz sie wyleczylem raz na zawsze, wkrotce bedzie do sprzedazy ) i jezdze normalnym samochodem

  • I jak skończyła się sprawa?

  • Miałem bardzo podobne objawy.
    Wyszło w końcu na to że zawory były nieszczelne i do wymiany.

Log in to reply