[F1] LPG BRC do Fabii - za czy przeciw?

Topic created · 26 Posts · 12013 Views
  • Witajcie,

    Zakupiłem m-c temu Fabię 1,4 16v 59kW BUD i zastanawiam się nad montażem gazu do tego auta. Rocznie robię ok. 30 tys. km. W poprzednim aucie (Renault Clio) miałem instalację SEC - tragedia! Zrobiłem Renówką na gazie blisko 80 tysięcy, przy czym w tym czasie zmieniałem 3-krotnie listwę wtryskową, wymieniałem komputer sterujący LPG (przestał nagle palić na jeden cylinder). Problemy były niemal cały czas. Do Skody chciałbym założyć instalację BRC, o której słyszałem dobre opinie.

    1. Co myślicie o BRC Sequent24? Jakie są Waszym zdaniem wady i zalety tej instalacji? Jakie są typowe usterki?

    2. A może warto zainwestować w BRC P&D? Z opisów jakie widziałem na stronach firmy Czakram wynika, jakoby instalacja ta lepiej współpracowała z komputerem benzynowym... Na czym ta "lepsza współpraca" polega i jak to się przekłada na eksploatację (mniej szarpie, nie zalewa gazem, nie falują obroty itd itp)

    3. Jak się ma kwestia komputera pokładowego do LPG? Co podczas jazdy na LPG pokazuje w opcji chwilowego i średniego spalania, czy w ogóle coś pokazuje, czy nie ma nic?

    4. Jak się ma kwestia hamowania silnikiem i odcinania dopływu benzyny do wtrysków, a jazda na LPG - dopływ gazu też jest odcinany?

    5. Jakie typowe błędy pojawiają się w VAG-u w wypadku jazdy na LPG z instalacja BRC?

    6. Dobry, a przede wszystkim [b]SPRAWDZONY[/b] warsztat zakładający BRC w Warszawie - zna ktoś?

    Wiem, że częściowe odpowiedzi na pytania rozrzucone są po tym dziale, jednak chciałbym to jakoś zebrać w jedno miejsce - poza tym może ktoś coś nowego napisze 😉 Cel jest dość prosty - założyć dobrą instalację gazową, która nie będzie podnosiła ciśnienia..... krwi :cenzura: <!-- s:cenzura: -->

  • Posiadam w swojej Fabii instalacje BRC Seqent 24 ,zrobiłem jeszcze niewiele bo 16 tys. ale jestem zadowolony, żadnych problemów, spalenie średnio ok. 1 l więcej niż na benzynie, spadek mocy niezauważalny choć jak podaje producent możliwy do 6 %. Zapala zawsze na benzynie przy temperaturze silnika 35 C, gaz włącza się automatycznie. Komputer pokładowy pokazuje niestety cały czas dane dotyczące benzyny, na malutkim paneliku w kształcie większego guzika masz 5 kontrolek jedna sygnalizuje zasilanie silnika gaz/benzyna zaś pozostałe stan zbiornika na gaz. U mnie jak dotąd żadnych problemów typu falowanie obrotów, przykre zapachy, gaśnięcie itp. W każdej chwili możesz wyłączyć gaz i przejść na benzynę. Co 15 tysięcy wymiana filtrów. Hamowanie na silniku bez problemu. Montaż autoryzowany warsztat Czakram, ale na podkarpaciu to nie pomogę.

  • Mam tą samą instalację co przedmówca i mogę z czystym sumieniem polecić tylko poszukaj sobie dobrego gazownika bo jak zmaści robotę to najlepsza instalacja będzie się sypać

  • Witam,

    Ja również jestem zapisany na motaż BRC do mojej Skody i mam do Was pytanie?
    Czy ktokolwiek z Was miał do czyniena z instalatorem Czakram z Rzeszowa.
    Czytałem coś o tym i wiem, że w Tarnowie mają bardzo polecany zakład, ale jak jest z Rzeszowem.
    Będe wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam Wszystkich.

    A.

  • [quote="artpil"]Witam,

    Ja również jestem zapisany na motaż BRC do mojej Skody i mam do Was pytanie?
    Czy ktokolwiek z Was miał do czyniena z instalatorem Czakram z Rzeszowa.
    Czytałem coś o tym i wiem, że w Tarnowie mają bardzo polecany zakład, ale jak jest z Rzeszowem.
    Będe wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam Wszystkich.

    A.[/quote]

    W Tarnowie jest siedziba firmy Czakram więc warsztat jest solidny bo właściciel ma na niego bezpośrednie oko. Co do Rzeszowa to nie wiem ale z czystym sumieniem mogę ci polecić warsztat w Dębicy, pełna autoryzacja Czakramu i dobra opinia na lokalnym rynku. Ja tam zakładałem moją instalację.

  • No i stało się - wyposażyłem moją Fabię w instalację 😉 Padło na [b]BRC Sequent24[/b] 🙂 Jak na razie nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić co i jak, ale na pierwszy rzut oka wszystko działa bezproblemowo, ale zrobiłem zaledwie 150 km. Check nie miał okazji się jak na razie zaświecić, przejścia na gaz w ogóle nie czuć. Zobaczymy jak będzie dalej. Montaż instalacji wykonany w Energy Gaz Polska na ul. Ostrobramskiej 38a w Warszawie. Fachowość obsługi pozostawia małe zastrzeżenia (zapomniano np. podłączyć wtyczki do czujnika temperatury w parowaniku), ale szef zrekompensował mi tę wpadkę pracownika - nie mogę więc narzekać 😉 <!-- s;) -->

    Jak będzie okazja zrobię parę fotek i pokażę jak montaż został wykonany - może komuś na przyszłość się przyda. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia (mam nadzieję, że tak owych jednak nie będzie) zapiszę w tym wątku, dla innych forowiczów rozważających montaż LPG.

    Pozdr!

  • Jaki koszt poniosłeś?

  • [quote="hynek"]Jaki koszt poniosłeś?[/quote]
    Poniesiony koszt to 2550 zł. Firma Czakram, która jest autoryzowanym dystrybutorem instalacji BRC na Polskę, ma teraz taką promocję na tą instalację (http://www.lpg-brc.pl), dlatego wszystkie zakłady posiadające autoryzację Czakram powinny montować BRC Sequent24 w podobnej cenie. Jeśli ktoś bierze więcej to znaczy że chce z Ciebie zedrzeć 😉 <!-- s;) -->

  • Mnie gazownik zaproponował STAG 4 za 1900zł.

  • Hm, cena dość dobra, tylko czy warto... Ja nie mam żadnej wiedzy na temat instalacji Staga, ale nie słyszałem dobrych opinii na temat polskich systemów LPG (sam miałem polską instalację w poprzednim aucie i [u]bardzo[/u] źle ją wspominam).

  • Stało się ,dziś założony na razie wszystko ok. Ciekawi mnie ile spali na setkę średnio?

  • Ja wykonałem drugie tankowanie i po obliczeniu wychodzi, że przy jeździe głównie miejskiej (może bez szczególnego stania w korkach, ale miasto to jednak miasto) spalił mi 7,4 litra gazu :super: Oby tak dalej :] <!-- s:] -->

  • W mojej wyszło przeważnie w 4 osoby i z ciężką nogą 8,8L po odliczeniu kilometrów na starcie benzynowym.

  • Własnie przymierzam sie do instalacji gazu BRC Sequent 24.11.
    Wybór padł na firmę Czakram, a że jestem z Rudy to (http://lpg-brc.pl/index3_pokaz.php?name=0861<!-- m -->).
    Jestem bardzo ciekaw późniejszej jazdy.
    Po założeniu podzielę sie spostrzeżeniami.

  • [quote="Lucas76"]Wybór padł na firmę Czakram, a że jestem z Rudy to (http://lpg-brc.pl/index3_pokaz.php?name=0861<!-- m -->). [/quote]
    nie znam za bardzo tego warsztatu, ale moge polecić "skalika" z Mikołowa - Wygoda.
    znam przypadki że poprawiali błędy innych instalatorów.

  • Notka na temat Sequent24 z perspektywy przeszło roku użytkowania w Fabii z silnikiem 1.4 16V 80KM.

    Instalacja spisuje się znakomicie. Przejechałem na niej przeszło 30 tysięcy km. W tym czasie byłem na dwóch przeglądach gwarancyjnych. Z uwagi na fakt, że na początku (pierwszej zimy po założeniu) silnik miał sporadyczne tendencje do gaśnięcia, z pewnym przerysowaniem 🆒 fakt ten zgłosiłem u instalatorów. Monterzy powiedzieli, że wymienią mi gwarancyjnie wtryskiwacze. Powiedzieli wówczas, że BRC wypuściło jakąś mniej udaną wersję wtrysków, które w ich slangu nazywane są "przejściówkami". Ponieważ producent wie o problemach z w/w partią produktów gwarancyjnie wymienia te wtryski na najnowszą ich wersję - bez większego dochodzenia i analizowania tematu. Mając koszmarne doświadczenia z instalacją Lecho SEC wydawało mi się, że na tych "przejściówkach" Sequent24 działa wyśmienicie. Po wymianie wtryskiwaczy okazało się, że silnik pracuje jeszcze lepiej 🙂 Gaśnięcie się nie zdarzyło. Trudno tu dokładnie opisać na czym te różnice polegają - to się po prostu czuje 🙂 <!-- s:) --> Przyznaję, że nie zauważam teraz zupełnie żadnej różnicy po przełączeniu silnika w tryb zasilania gazowego. Ogólnie rzecz biorąc jestem bardzo zadowolony z BRC i po w/w czasie i przebiegu eksploatacji mogę tę instalację polecić innym forowiczom.

    Co do spalania - na pełnym zbiorniku (40 l - efektywnie wchodzi do niego 32 l gazu) przejeżdżam - zależnie od stosunku miasto/trasa - od 380 km (przy jeździe wyłącznie miejskiej), do 460 km przy jeździe pozamiejskiej. Zarówno w jednym jak i drugim wypadku staram się stosować zasady eco drivingu, nie mam też tzw "ciężkiej nogi". Staram się jeździć spokojnie, bez nadmiernego pośpiechu czy wariactwa.

    p.s. jeśli ktoś ma tę instalację może warto profilaktycznie wywiedzieć się w jaką wersję wtrysków wyposażono silnik Waszej Skody i sprowokować warsztat, który to zainstalował do wymiany na wersję najnowszą... 🙂 sposób prowokacji każdy musi znaleźć sam :hyhy:

  • Witam,
    no więc....kurcze, nie zaczyna sie zdania od "no więc"....to może tak,
    po dłuższym oczekiwaniu na kasę z Urzędu Podatkowego, założyłem instalację gazową do mojej Fabii. 🆗 <!-- s🆗 -->
    Wybór jak pisałem wcześniej padł na instalację BRC Sequent 24.11, ale co do firmy, to zakładałem u kumpla w warsztacie. Taniej o około 1500 zł niż w Czakramie.
    Choć przejechałem dopiero 100 km :rotfl: to moje odczucia sa super mega pozytywne.
    Na bieżąco będe dzialił sie spostrzeżeniami co do jazdy i działania zestawu Fabia + BRC.

  • Ja już mam prawie 1,5 roku instalację BRC i złego słowa powiedzieć nie mogę,przełącza się tak że prawie tego nie czuć,spalanie z tego co wyliczyłem to prawie identycznie jak na paliwie może 1L różnicy to zależy od mojej jazdy 😉 ogólnie do silników 1.4 MPi 60km polecam.Zakładałem ją w BASie w Zabrzu koszt: 2000zł bez butli bo miałem ze starej instalacji i raczej nie polecam tej firmy bo są jedni z droższych już lepiej było do skalika jechać ale ja zawsze wszystko robię na już więc się nie dziwię że nie zaoszczędzam.BRC jak najbardziej 🆗 <!-- s🆗 -->

  • narazie przejechane 280 km i gaz jeszcze jest w zbiorniku 🙂 <!-- s:) --> o pojemności 33,6 l - czyli 80% z 42 litrów.
    zmiana paliwa bez zarzutu, przyspieszenie i jazda również.

  • Lucas76
    Czy jak silnik chodzi na wolnych na benzynie , w momencie przełączenia na gaz masz takie delikatne "wahnięcię" obrotów?
    U mnie tak jest

Log in to reply