Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Problem z chłodzeniem silnika.

Topic created · 7 Posts · 2149 Views
  • Witam. Mam powazny problem. Opisze go najdokladniej jak potrafie.
    Skoda Fabia 1.4, 26 tysiecy przejechane.
    Ogolnie samochod sluzy do krotkich tras, ale niedawno pojechalem do Berlina (okolo 250 km) i zauwazylem, ze kontrolka wskazujaca temperature wody w chlodnicy, caly czas trzyma sie na 90stopniach. Stawalem co jakis czas na parkingu, otwieralem maske, odrazu czulem buchajace goraco z silnika.
    Pojemniczek od wody byl nagrzany maksymalnie, rury odprowadzajace wode tez. Na poczatku byl plyn do chlodnicy, nalany troche ponad maksimum. Kiedy sie zagotowal i otworzylem pojemnik, woda gwaltownie sie podniosla i odlalo sie jej idealnie tyle, ze poziom jest teraz po srodku.
    Teraz, przy tych cieplych temperaturach, nawet po przejechaniu 10 kilometrow, plyn sie nagrzewa, silnik jest goracy, rury parza.
    Moje pytanie : Czy to moze byc blad w bezpiecznikach ? A moze cos nie tak z chlodnica ? Jaka moze byc tego przyczyna ?

  • ale w czym jest problem? Przecież jeśli silnik sie nagrzeje do swojej roboczej temperatury pracy to wskaźnik temperatury płynu ma właśnie cały czas pokazywać te 90 stopni

    nie otwiera sie zbiorniczka płynu chłodzącego kiedy jest nagrzany, gdyż grozi to poparzeniem :cenzura: <!-- s:cenzura: -->

    nic dziwnego w tym nie widzę, podaj jeszcze rok produkcji samochodu, czy to jest Fabia I czy II i jaki dokładnie silnik 1.4 (ile KM)

    [quote="Eljointinio"]Kiedy sie zagotowal[/quote]
    jak to, płyn sie zagotował?

    w sumie ciężko cokolwiek zrozumieć z Twojej wypowiedzi

  • Nie wiem jak to dokladniej opisac.
    Plyn rozgrzewa sie przy duzych predkosciach, i kiedy otworzylem zbiorniczek na postoju, polecialo duzo pary iplyn zaczal sie wylewac.
    Czuc, ze to nie jest normalna temperatura w zbiorniczku chlodniczym.
    Silnik rozgrzewa sie w czasie 2-3 minut do tych 90 stopni i kiedy go zgasze, nawet po godzinie, ciagle utrzymuje sie te 90 stopni przy odpaleniu samochodu. To normalne ?
    Raz jeszcze byla taka sytuacja, ze poszla cewka i spadla moc silnika. Cewke wymienilem, ale przy kolejnej podrozy to samo.
    Skoda Fabia II 85 KM

    Przy okazji - zatankowalem do pelna, i po przejechaniu ponad 350 km, wskaznik paliwa utrzymuje sie wciaz na pelnym baku. Mozliwe, ze to bezpieczniki ?

  • Chetnie bym ci pomógł jakbym wiedział o co chodzi. W lecie w mojeje fabce tez nie czekam dłuzej niż jaikieś 3-5 min do optymalnego nagrzania silnika. Co do wskaźnika paliwa to gdyby chodziło o bezpieczniki to wskazówka chyba powinna leżeć a nie wskazywać max. Jeżeli jednak zatankowałes pod korek to trzeba sporo przejechać żeby wskazówka zaczeła opadać. Jeżeli masz wątpliwośći to sprawdz ewentualne błedy na komp.
    Tak jak CIACHO tez zabardzo nie rozumiem co masz na mysli z tym gorącem...

  • A mam jeszcze pytanie, na ktore napewno znacie odpowiedz. Gdzie znajduja sie te bezpieczniki obok akumulatora ?
    Znalazlem te przy lewej sciance, ale tych drugich nie moge...

  • [b]Eljointinio[/b] z tego co opisałeś problemu z chłodzeniem to ja nie widzę.

  • [quote="Eljointinio"]A mam jeszcze pytanie, na ktore napewno znacie odpowiedz. Gdzie znajduja sie te bezpieczniki obok akumulatora ?
    Znalazlem te przy lewej sciance, ale tych drugich nie moge...[/quote]

    Nad akumulatorem, zdejmij pierwszy plastik, będą bezpieczniki, zdejmij drugi (ten z bezpiecznikami), będzie akumulator.

Log in to reply