[F1] Dziwne dzwięki z komory silnika 1.9 TDI
-
Mam problem z dziwnymi dzwiękami dochodzącymi z komory silnika, gdzieś z prawej strony.
Dzwięk przypomina trochę ocieranie, ale nie typowe piszczenie paska klinowego.Dzwięk pojawia się tylko na lekko nagrzanym silniku i słychać go tylko na biegu jałowym, np. gdy rano odpalam zimny silnik, to nie słychać, ale po chwili jazdy, jak np. staję na światłach, słyszę wyrażnie ocieranie. Kiedy ruszę, nie słychać tego dzwięku.
Kiedy silnik się lekko nagrzeje (max minuta od pojawienia się dzwięku), problem ustaje.
Czasami, jak stoję na bardzo nagrzanym parkingu, to problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika i tak jak poprzednio znika po max minucie pracy na biegu jałowym, lub go nie słychać, jak ruszę.
Proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia co to może być.
Moje autko to Fabia rocznik 2006 z silnikiem 1.9 TDI 101KM
-
jaki przebieg auta??
-
przebieg prawie 90.000
-
Przy tym przebiegu obstawiałbym łożysko na jednej z rolek lub na pompie wody. Radzę z tym nie jeździć.
-
Dzięki za info. Wybieram się w najbliższym czsaie na przegląd 90.000 i wymieniam przy okazji cały rozrząd i pompę.
Jakkolwiek zaobserwowałem jeszcze jeden dziwny objaw - jak rano stałem na światłach i znowu usłyszałem to szuranie, to dodałem gazu i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, częstotliwość tego dzwięku nie zwiększyła się wraz ze wzrostem obrotów silnika :szok: <!-- s:szok: -->
Zupełnie zgłupiałem, bo jeżeli to istotnie element podpięty do paska rozrządu, to dlaczego nie "szura" szybciej na wyższych obrotach?
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 21-05-2010, 14:34[/i] ][/size]
Wracam na chwilę do tematu, bo niestety wymiana rozrządu i pompy wody (z okazji przeglądu 90k) nic nie dała
Nadal po dłuższym postoju, na zimnym silniku słyszę przez chwilę ocieranie (lub jak to moja żona nazywa "chrobotanie").
I co więcej, jestem już prawie pewien, że dźwięk ten nie jest związany z obrotami silnika.Czy wiecie, co w komorze silnika może się kręcić, niezależnie od obrotów silnika?
-
Witam, jesteś pewien, że to z prawej strony? Z lewej strony jest elektryczna pompa od wspomagania układu kierowniczego, inne kręcące się elementy to np wentylator chłodnicy, może też sprzęgło od klimatyzacji? Wydaje mi się, że mogło by nawet prawie nie reagować na zmianę obrotów ale jak piszę, wydaje mi się