Witaj na forum Fabia Club Polska

Zużycie oleju

Topic created · 15 Posts · 6803 Views
  • witam na forum i zapraszam do rejestracji, bedzie ci latwiej korzystac z forum 😄
    Rejestracja kosztuje jedynie ok 5 minut twojego czasu :mrgreen:
    Co do odpowiedzi na twoje pytanie, to nie jestesmy kompetenty w tyjm temacie, ale mysle ze najdalej jutro otrzymas zodpowiedz na swoje pytanie.
    Od siebie dodam, ze w instrukcji obslugi jest chyba poane zuzycei ok 1l na 1000km, ale moge sie mylic

  • Tak wiem że pisze 1litr /1000km, ale chciałbym się dowiedzieć jak się ma faktyczne zużycie oleju w silnikach, czy zużycie oleju w moim silniku jest jeszcze w granicach rozsątku.

  • Ja mam inny silnik, i jeszcze ani razu nie dolwalem, autko ma 43tys km przebiegu.

  • Zużycie oleju przy gazie jest całkowicie normalną rzeczą, jest to spowodowane wyższą temperaturą spalania, litr to nie jest źle, nie ma reguły jeden silnik przy gazie bierze inny nie.

  • Zmieniłem olej z mobila 5w50 na elfa 5w40 LDX przejechałem ok 1800 km i znikło ok 0.2litra oleju czyli trochę mniej, jedyna zauważona poprawa to cichsza praca silnika. Zwiazku z tymi ubytkami myślałem o wymianie uszczelniaczy zaworów, może od wyższej temperatury pracy stwardniały i puszczają olej. Żadnego wycieku na silniku też nie mam z rury dymu nie puszcza. Pewnie tak ma być.

  • U mnie obie skody od nowości pracują na mobilu i ja tam przy tym pozostanę. Dobry olej to połowa sukcesu.

  • a mi zeszlo ok 3l oleju na 10 tys km ostatnio.... skandal!
    myslalem ze z silnikiem cos sie dzieje a to juz suchy prawie byl, a zadna kontrolka sie nie zapalila 😞 <!-- s:( -->

    A moja fabcia miala wtedy 40000km przebieg....

  • [quote="Hildek"]a mi zeszlo ok 3l oleju na 10 tys km ostatnio.... skandal!
    myslalem ze z silnikiem cos sie dzieje a to juz suchy prawie byl, a zadna kontrolka sie nie zapalila 😞

    A moja fabcia miala wtedy 40000km przebieg....[/quote]

    Qrde nie dobrze 😞 Mamy Hildek takie same silniki .. ale zeby 16v zezarl prawie caly zapas oleju to pierwsze slysze 😞

  • teraz jest lepiej (juz tyle nie wciaga), a wtedy tyle zarlo, bo wtedy bylo lato i bylo ladne eksploatowanie 🙂 <!-- s:) --> ale i tak przegiecie jak na nowe auto

  • Po przeglądzie 60 tyś i wymianie oleju, wybrałem się nad morze z rodzinką.Sprawdziłem stan oleju-max.Zajechałem na miejsce (650km)-stan taki sam.Mieszkałem w Słupsku i do Ustki sobie śmigałem codziennie- w końcu nie daleko+wypad na Hel przypomnieć sobie czasy wojska.Przed wyjazdem sprawdzam miarkę połowa stanu.Powrót kolejne 650km - stan bez zmian czyli połowa stanu. Jechałem z prędkościami ok 100á130 km w dni upalne. W sumie przejechałem 2500 km i ubyło połowę stanu.I dlaczego nie równo ubywało?Macie jakieś teorie na ten temat?.

  • A czy poziom sprawdzlaes zawsze w takich samych warunkach. Tzn sprawdzales zawsze na zimnym silniku, czy np zawsze na goracym, czy jak akurat ci pasowalo.
    Jezeli glebiej poszukasz, to gdzies na forum byl watek o tym jak sie powinno sprawdzac prawidlowo poziom oleju.

  • tylko i wylacznie na zimny silniku sie sprawdzam olej niema innej mozliwosci

  • [quote="Bartek1112"]tylko i wylacznie na zimny silniku sie sprawdzam olej niema innej mozliwosci[/quote]

    1.2 12V na ciepłym

  • Zużycie oleju zależy od obciążenia silnika, tu jest link o którym mówił [b]Zygus[/b]:
    http://fcl.pl/forum/viewtopic.php?t=815<!-- m -->

  • Jeśli chodzi o sprawdzanie oleju to zauważyłem że nie ma większego znaczenia czy sprawdzasz poziom 15 min po wyłączeniu silnika czy rano. Powodem tego jest fakt że olej spłynie w cziągu kilku minut gdy jest rozgrzany. Może wystąpić tylko lekka różnica pomiędzy pomiarami ze względu na rozszerzalność cieplną płynu.Także gorący olej który spłyną z silnika do miski olejowej będzie np wskazywał na miarce 3.4 poziomu, a rano gdy jest np. temperatura jest ujemna i olej jest zimny będzie go na bagnecie trochę mniej. Osobiście to spradziłem i się zgadza.Teori o ile się objętość zmienia nie będę pisał, ponieważ nie chce mi się grzebać w książkach.

Log in to reply